• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 17 شهریور 1399
کد مطلب : 109420
+
-

خشاب خالی قهرمان

با رفتن علیپور و اوساگونا پرسپولیس حداقل 2 مهاجم می‌خواهد و هیچ مهاجمی در بازار نیست

خشاب خالی قهرمان

بهترین مهاجم پرسپولیس در 3فصل اخیر بالاخره تصمیم خودش را گرفت و با انتشار پیامی از هواداران خداحافظی کرد تا راهی اروپا شود. علی علیپور از نیم‌فصل گذشته با پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاه روبه‌رو شد اما قراردادش را تمدید نکرد. او که از چند باشگاه خارجی پیشنهاد داشت در روزهای اخیر برای تعیین تکلیف به باشگاه پرسپولیس رفت و درخواست مالی‌اش را ارائه داد. گفته می‌شود درخواست مالی او 10میلیارد تومان برای یک فصل بوده که از سوی مدیران پرسپولیس رد شده و آنها حاضر شده‌اند تا سقف 6میلیارد تومان برای یک فصل به این بازیکن بپردازند. به این ترتیب علیپور بعد از 5.5فصل حضور در پرسپولیس از این باشگاه خداحافظی کرد تا احتمالا ادامه فوتبالش را در پرتغال دنبال کند. علیپور در مجموع 211بازی برای پرسپولیس در رقابت‌های مختلف انجام داد، 74گل زد، 26پاس‌گل داد و 12پنالتی گرفت. او یک‌بار آقای گل لیگ برتر شد و بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم هست.
 
3.5میلیارد برای پنالتی آسمانی
یکی دو روز قبل از اینکه علیپور از هواداران خداحافظی کند، کریستین اوساگونا سر میز مذاکره با مدیران باشگاه پرسپولیس نشست و بعد از این جلسه خبر فسخ قرارداد او در رسانه‌ها منتشر شد. اوساگونا که در نیم‌فصل لیگ نوزدهم به پرسپولیس پیوسته بود، یک سال و نیم با این باشگاه قرارداد داشت اما تمدید قرارداد او در سال دوم منوط به رضایت باشگاه پرسپولیس بود. این بازیکن در مجموع فقط یک گل برای پرسپولیس زد و چهره موفقی در طول نیم‌فصل دوم نداشت. او در داربی حساس جام‌حذفی هم از ضعیف‌ترین چهره‌های پرسپولیس بود و با پنالتی ضعیفش باعث حذف این تیم شد. جالب اینکه روز گذشته ریز قرارداد این مهاجم آفریقایی در رسانه‌ها منتشر و مشخص شد او بابت یک نیم‌فصل 3.5میلیارد تومان از پرسپولیس دریافت خواهد کرد. البته مبلغ قرارداد اوساگونا در صفحه اول قرارداد به قیمت یک‌میلیارد و 665میلیون تومان ذکر شده اما در ادامه میزان قرارداد او به دلار محاسبه شده که با نرخ ارز امروز به 3.5میلیارد تومان می‌رسد! اوساگونا طبق قرارداد 10هزار دلار (250میلیون تومان) نیز بابت پاداش قهرمانی از پرسپولیس دریافت می‌کند.

  هیچ مهاجمی در بازار نیست
با رفتن علیپور و اوساگونا، خط حمله پرسپولیس تقریبا خالی شد و حالا پر کردن خط آتش این تیم به بزرگ‌ترین دغدغه مدیران و کادر فنی این تیم بدل شده است. هم‌اکنون عیسی آل‌کثیر -خرید جدید پرسپولیس- و مهدی عبدی تنها مهاجمان پرسپولیس هستند و حتی وحید امیری که هرازگاهی برای کمک به این خط اضافه می‌شد هم شرایط نامشخصی دارد و شایعه جدایی او به شکل جدی مطرح شده است. خط حمله پرسپولیس هم‌اکنون تقریبا خالی است و شرایط این تیم دقیقا برعکس رقیب سنتی است که با دیاباته، قائدی و مطهری بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. برای سروسامان دادن به خط حمله سرخپوشان و پر کردن جاهای خالی دیروز شایعات و حدس‌وگمان‌هایی در رسانه‌ها مطرح شد. برخی رسانه‌ها از بازگشت اوساگونا نوشتند و اینکه پرسپولیس بعد از رفتن علیپور از فسخ قرارداد با این مهاجم آفریقایی منصرف شده است. خبری که با توجه به کیفیت پایین اوساگونا و نمایش‌های او در فصل گذشته، نمی‌تواند درست باشد. برخی دیگر از تلاش پرسپولیس برای خرید 2 مهاجم جوان و لژیونر ایران خبر دادند. شهاب زاهدی و یونس دلفی 2 بازیکنی هستند که صحبت از حضور آنها در جمع سرخپوشان مطرح شده و البته برای به خدمت گرفتن هر یک از آنها مشکلات و موانع زیادی بر سر راه پرسپولیس خواهد بود. با توجه به اینکه خرید بازیکن خارجی فعلا ممنوع است و مهاجم درجه‌اول ایرانی هم فعلا در بازار موجود نیست، پرسپولیس برای پر کردن جای خالی علیپور با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهد بود. باید دید خط حمله‌ای که فعلا فقط عبدی و آل‌کثیر را دارد با کدام بازیکنان تکمیل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید