• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109349
+
-

گاز کلر 217روستایی را راهی بیمارستان کرد

گاز کلر 217روستایی را راهی بیمارستان کرد

انفجار کپسول و انتشار گاز کلر در روستای زنجیره علیا در استان ایلام باعث مسمومیت 217نفر از مردم روستا شد. به گزارش همشهری، این حادثه ظهر جمعه رخ داد. آن روز یک تریلی که حامل کپسول‌های کلر برای تصفیه آب بود و قرار بود این محموله را از تبریز به عراق منتقل کند، در بین راه و در یکی از محله‌های روستای زنجیره‌علیا توقف کرد؛ چرا که راننده تریلی یکی از اهالی روستا بود و می‌خواست برای استراحت به خانه‌شان برود اما بر اثر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی ناگهان یکی از کپسول‌ها از داخل تریلی روی زمین افتاد و با توجه به گرمای شدید هوا منفجر و همین باعث انتشار گاز کلر در روستا شد. به‌دنبال این حادثه، عده زیادی از مردم روستا که در معرض این گاز قرار گرفته بودند دچار مسمومیت شدند. گاز کلر حتی باعث پژمرده شدن گل‌ها شد و طولی نکشید که تیم‌های امدادی برای کمک به مردم روستا راهی محل حادثه شدند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در این حادثه 217نفر مصدوم شدند که 91نفر از آنها توسط بالگرد اورژانس و آمبولانس‌ها به بیمارستان امام خمینی ایلام منتقل شدند. همچنین ۱۵ نفر از آنها در بیمارستان امام علی‌ سرابله در نزدیکی روستای زنجیره علیا بستری شدند و مابقی مصدومان نیز به‌صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.
هر چند این حادثه تلفات جانی نداشت اما با توجه به وحشت مردم روستا و مسمومیت بسیاری از آنها بازرس کل استان ایلام با حضور در محل حادثه از بررسی و تحقیق برای مشخص شدن قصور و تقصیرات احتمالی در بروز حادثه و برخورد قانونی با مسببین آن خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید