• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10927
+
-

کافه مجلس

  رفع حصر؛ موضوع جلسه فراکسیون امید

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید از بررسی آخرین وضعیت موضوع رفع حصر و افزایش نرخ ارز در نخستین جلسه این فراکسیون در روز یکشنبه ۱۹ فروردین خبر داد. علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: تقویت فعالیت‌های فراکسیون در جهت پاسخ به مطالبات مردم و مشارکت مستقیم و مؤثر همه اعضا در فعالیت‌های فراکسیونی در دستور کار این جلسه قرار دارد.

  گزارش دستگاه‌ها از مقابله با آمریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بسیاری از دستگاه‌ها گزارش‌های خود را درباره اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» به این کمیسیون ارسال کرده‌اند. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با میزان، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال ۹۷ گزارش‌های دریافتی درباره اجرای «قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» را مورد بررسی قرار خواهد داد تا ارزیابی اولیه صورت گیرد و مشخص شود موفقیت‌هایی به‌دست آمده یا خیر؟ و یا اینکه چه دستگاه‌هایی به وظایف خود عمل کرده‌اند و اگر کوتاهی شده، این کوتاهی‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

  سؤال نماینده رشت از نماینده مشهد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در پاسخ نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و عضوجبهه پایداری که حوادث دی‌ماه را به‌خاطر عدم‌طرح سؤال از رئیس‌جمهور دانسته بود، گفت: همین آقایانی که مدعی سؤال از رئیس‌جمهور بابت مؤسسات غیرمجاز هستند، ای‌کاش قبل از هر چیز می‌آمدند و می‌گفتند که این مؤسسات وابسته به کجاها بودند؟ چه اشخاصی با چه نوع نفوذ و جایگاهی پشت آنها قرار داشتند؟ در کدام دولت و تحت حمایت چه کسانی بود که این مؤسسات مثل قارچ شروع به رشد کردند؟ آقایی که نماینده مشهد است، بهتر است اول از هر چیز توضیح دهد در آنجا چه مناسبات اقتصادی حاکم بوده که مؤسساتی مثل میزان یا مجموعه‌هایی مثل پدیده شکل گرفته‌اند؟

  ورود اصولگرایان به انتخابات 1400با چند کاندیدا

محمد علی پورمختار گفته است: ممکن است چهره‌های جدیدتری لازم باشد که از سوی اصولگرایان برای انتخابات 1400بیایند که اثرگذارتر باشند و اگر چهره جدیدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400از سوی اصولگرایان معرفی شود بهتر است. این نماینده اصولگرای مجلس دهم در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین تأکید کرد: عزت‌الله ضرغامی، علی لاریجانی، ابراهیم رئیسی، پرویز فتاح و قاضی‌زاده هاشمی، ازجمله سیاستمداران اصولگرایی هستند که از آنها به‌عنوان کاندیدای احتمالی اردوگاه راست‌ها یاد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید