• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108976
+
-

نکته بازی

نه، کمر تیم را نشکن!
 وسط حاشیه‌های بعد از داربی و در شرایطی که همه نگاه‌ها معطوف به استعفای فرهاد مجیدی و گم شدن یحیی گل‌محمدی بود، ناگهان پستی در فضای مجازی دست به‌دست شد که شائبه جدایی مهدی شیری از پرسپولیس را ایجاد کرد. در این پست مدافع راست سرخپوشان با لحنی از هواداران تشکر کرده بود که تا حدودی بوی خداحافظی می‌داد. در حقیقت باخت به استقلال کمر پرسپولیسی‌ها را نشکست، اما مطرح شدن شایعه خداحافظی شیری جان آنها را به لب رساند. این جدایی حتی می‌تواند از خداحافظی مسی با بارسلونا هم مهم‌تر باشد. یک دفاع راست خلاق و باهوش که هر سانترش بوی گل می‌دهد؛ شما بگویید چنین جواهری کجا پیدا می‌شود؟ شما فقط نقش شیری را روی گل اول استقلال ببینید؛ درست است که تیم حریف بود، اما به هر حال شیری نقش مؤثری در گل داشت!

حسینی بیشتر از همه خوشحال شد
خبر سرمربی شدن مهدی رحمتی در شهرخودرو شاید از نظر فنی و فوتبالی هزارجور عیب داشته باشد و شاید با قواعد مبارزه با بازیکن‌سالاری جور درنیاید، اما حداقل برای حسین حسینی خیلی خوب شد. حسینی الان 28ساله است، اما بخش زیادی از عمر فوتبالی‌اش را در هراس از سایه رحمتی پشت سر گذاشته است. این اواخر هم که خبر اخراج رحمتی از شهرخودرو آمد، حسینی باز نگران شد که مبادا کاپیتان سابق آبی‌ها دوباره به تیم برگردد. مخصوصا که خود او فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و هواداران زیاد از دستش راضی نبودند. حالا اما رحمتی به جرگه سرمربیان پیوسته و فعلا خطری حسینی را تهدید نمی‌کند؛ البته مشروط بر اینکه خودش کمتر گل‌های 4 متری بخورد! بعد از مهار پنالتی نوراللهی، این هم یک اتفاق شیرین دیگر برای دروازه‌بان استقلال بود.

بمب ساعتی در راه است
خبر بازگشت احتمالی آندرا استراماچونی به نیمکت استقلال هر چقدر برای هواداران این تیم خوشحال‌کننده باشد، برای مدیران باشگاه مثل بمب ساعتی است. صد البته او مربی خوبی است و هواداران به‌شدت از حضور دوباره‌اش در فوتبال ایران خوشحال خواهند شد، اما کار کردن با این مربی منضبط و انعطاف‌ناپذیر هم دشواری‌های خاص خودش را دارد. مدیری که استرا را برگرداند، به سرعت در دل استقلالی‌ها جا خواهد گرفت، اما چه خودش و چه مدیران بعدی باید مراقب باشند که آب توی دل مربی ایتالیایی تکان نخورد. او یک‌بار در عمل نشان داد درصورت بدعهدی باشگاه قادر است حتی در کوران رقابت و کورس قهرمانی هم تیم را ول کند و برود، پس اگر «واقعا» دنبال استراماچونی هستید و شو بازی نمی‌کنید، از الان حساب همه‌‌چیز را بکنید. خوشنامی امروز به بدنامی فردا نمی‌ارزد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید