• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108917
+
-

پیشرفت‌‌های پدافند ارتش

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین پیشرفت 1600درصدی داشتیم و امروز می‌توانیم براساس نیاز، هر پرنده‌ای را تولید کنیم. 
به‌گزارش ایسنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور درباره نقش پدافند هوایی ارتش در امنیت کشورها، گفت: در این سال‌ها با وجود تحریم‌، فشار و تهدید، پدافند هوایی بیش از ۱۰۰درصد شکوفایی، نوآوری و پیشرفت داشته است. 
امروز سامانه‌های راداری و کشف و شناسایی علاوه بر پایش آسمان ایران می‌توانند حتی دشمنان و تحرکات آنها در منطقه و آن سوی مرزهای کشور را رصد کنند. این رادارها با همکاری و کار مشترک و جهادی نیروی پدافند هوایی، وزارت دفاع و مراکز علمی تخصصی صورت گرفته است. 
ما امروز بر لبه فناوری و تجهیزات دنیا در حال حرکت هستیم و در حوزه درگیری نیز نسبت به گذشته بیش از ۱۶۰درصد افزایش فناوری داشته‌ایم.
وی افزود: هواپیماهای دشمن چندین‌بار قصد تجاوز به آسمان ایران را داشتند که با سد محکم پدافند هوایی روبه‌رو شدند. در توقیف هواپیمای ایساف که ما آن را به‌درستی نشاندیم وقتی فرمانده منطقه پدافند ما وارد هواپیما شد با 100جوان آمریکایی پوتین‌پوش روبه‌رو شد و در دستگیری ریگی این اقدام در شرایط و تدابیر امنیتی خاص صورت گرفت. اگر این هواپیماها را به اشتباه می‌نشاندیم می‌دانید چه تبعاتی برای ما داشت؟ یا در دستگیری تفنگداران آمریکایی ما چندین ساعت کار طاقت‌فرسا با هواپیماهای آمریکایی داشتیم و آنها نیت در‌گیری داشتند اما وقتی قدرت پدافند هوایی ایران را دیدند مجبور به ترک منطقه شدند. 
سرتیپ صباحی‌فرد پیشرفت ایران در حوزه جنگ الکترونیک را بسیار چشمگیر و قابل توجه دانست و گفت: امروز سامانه‌های پدافندی ما در شرایط سخت و واقعی چک شده‌اند و آماده بهره‌برداری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید