• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10886
+
-

گزارش خبری

تعطیلات، متهم اصلی گرانی گوشت قرمز و مرغ

افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز و مرغ موجب شده تا مسئولان رشد تقاضا در ایام تعطیلات را عامل گرانی این فرآورده‌ها تلقی کنند.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اعلام نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات از کاهش 200تومانی قیمت گوشت مرغ خبر داد و افزود: دیروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5هزار و 600تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7هزار و 550تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی 7هزار و 700 تومان و خرده‌فروشی 8هزار و 400تومان بود. مهدی یوسف خانی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر را 7هزار و 400 تومان و ران مرغ بدون کمر را برابر با قیمت مرغ 8هزار و 400تومان، قیمت هر کیلو سینه با کتف را 13هزار تومان، سینه بدون کتف را 14هزار تومان و فیله مرغ را  16هزار تومان اعلام کرد و به باشگاه خبرنگاران گفت: کاهش تقاضا دلیل اصلی روند نزولی قیمت است و با توجه به روند کنونی بازار پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در روزهای آتی به مرز 8هزار تومان برسد.
همچنین رشد بی‌رویه قیمت گوشت قرمز موجب شده تا مسئولان وزارت جهادکشاورزی، رشد تقاضا در تعطیلات نوروزی و تعطیلی و محدودیت تردد ماشین‌های حمل محصولات پروتئینی را عامل افزایش قیمت‌ها اعلام کرده و بر کاهش قیمت این محصولات در آینده نزدیک تأکید کنند. قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز (راسته گوسفندی بدون استخوان) در حالی به بیش از ۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ به بیش از 8هزار تومان افزایش یافته که رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهادکشاورزی به ایسنا گفت: اکنون نمی‌توان قضاوت درست و عادلانه‌ای درباره بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ کرد، چرا که نوسانات مقطعی به‌وجود آمده ناشی از تعطیلی بخشی از بازار و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی به تهران و محدودیت ترافیکی شدید برای جابه‌جایی و انتقال محصولات پروتئینی به پایتخت است.
حسن ملاصالحی افزود: بخش اعظم نیاز تهران به گوشت قرمز و گوشت مرغ از طریق استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران تامین می‌شود و در شرایط کنونی با توجه به اینکه بسیاری از مسافران نوروزی هنوز به تهران بازنگشته‌اند و هنوز ترافیک سنگینی در جاده‌های تهران با استان‌های شمالی وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت مانند روزهای عادی انتقال و حمل‌ونقل محصولات پروتئینی پایتخت کشور به راحتی گذشته صورت گیرد. وی با بیان اینکه از هفته آینده مشکل تردد وسایل نقلیه مختلف به‌ویژه کامیون‌های حمل گوشت و مرغ در جاده‌های مذکور حل می‌شود، گفت: طی روزهای آینده شاهد ارزان شدن گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار خواهیم بود. در چنین شرایطی می‌توان قضاوت عادلانه و درست‌تری از بازار و چرایی نوسانات قیمتی آنها انجام داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید