• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 10 شهریور 1399
کد مطلب : 108769
+
-

خرید دفتر مشق مناسب

با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، دغدغه والدین و دانش‌آموزان برای خرید نوشت‌افزار و دفتر مشق با قیمت، کیفیت و کارکرد مناسب نیز بیشتر شده است. بر این اساس برای خرید دفتر مشق مناسب با مقطع تحصیلی دانش‌آموزان باید به نکاتی توجه کرد.
  وزن، نخستین عامل مؤثر در خرید بهترین و مناسب‌ترین دفتر مشق برای دانش‌آموزان است که با توجه به تعداد برگه و گرماژ کاغذ مصرفی در تولید آن متفاوت است. هر چه تعداد برگه‌ها کمتر باشد، دفتر سبک‌تر است و حمل آن راحت‌تر و به همان میزان صدماتی که ممکن است به‌دلیل سنگینی کیف مدرسه به کودکان وارد شود، کمتر است.
  تناسب تعداد برگه‌های دفتر مشق با نیاز دانش‌آموزان عامل مؤثر دیگری است که ارتباط مستقیمی با وزن دفتر دارد، بنابراین بهتر است درصورتی که کودک شما نیاز به دفتر مشق با تعداد برگه‌های  زیاد ندارد، دفتری با تعداد برگه‌های کمتر بخرید تا علاوه بر سبک بودن، فرزندتان به‌دلیل کهنه یا تکراری شدن طرح و رنگ دفتر مشق دل زده نشود.
  از نظر وزن و تعداد برگه، خرید دفتر مشق 40تا حداکثر ۶۰ یا ۸۰ برگ، با جلد مقوایی یا دفاتر طرح‌دار سیمی گزینه مناسبی است اما هنگام خرید دفتر مشق باید به نوع کاغذ مصرفی نیز توجه کرد دفترهایی با کاغذ دارای گرماژ حداکثر ۷۰ یا ۸۰ گرم و سفید رنگ بهتر از کاغذهای کرم یا کاهی رنگ است.
  از نظر نوع خط‌کشی دفتر مشق نیز مدل خط ممتد یا خط نقطه‌ای، راحت‌ترین شرایط نوشتن را برای دانش‌آموزان خصوصا در پایه‌های ابتدایی فراهم می‌کند. همچنین بهتر است از خرید دفترهای با خطوط بسیار با فاصله کم خودداری کنید. بهترین تعداد برای خطوط یک دفتر مشق در اندازه استاندارد (قطع وزیری یا اندازه B5) بین ۲۰ تا ۲۵ خط است.
 نوع و فرم صحافی و جنس جلد تأثیر مستقیمی بر ماندگاری دفتر و راحت بودن حرکت دست هنگام نوشتن دارد. دفترهای سیمی علاوه بر اینکه راحت‌تر ورق می‌خورند در هنگام کندن برگه نیز سایر برگه‌ها پاره نمی‌شود. دفاتر سیمی (فنری) دوبل از دفاتر تک‌سیمی مقاوم‌تر است. فرم صحافی بیشتر دفاتر نیز به‌صورت عمودی است. اگر می‌خواهید یک دفتر بادوام برای مشق دانش‌آموز خود تهیه کنید، دفترهای با جلد پلاستیکی انتخاب بسیار مناسبی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید