• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108581
+
-

اوج‌گیری بایدن بعد از سخنرانی بزرگ

اوج‌گیری بایدن بعد از سخنرانی بزرگ


اولین نظرسنجی بعد از همایش سالانه دمکرات‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن ، نامزد این حزب در میان هواداران آن افزایش یافته است.
به‌گزارش سی‌ان‌ان، بایدن آخر هفته در شب آخر همایش سالانه دمکرات‌ها، سخنرانی پذیرش نامزدی این حزب را انجام داد. بسیاری نگران بودند که بایدن به‌خاطر سن بالا و گاف‌هایی که در ماه‌های اخیر در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش داده با یک سخنرانی ضعیف و پرایراد ضربه سنگینی به بخت پیروزی‌اش در انتخابات پاییز بزند اما اتفاقی که افتاد کاملا برعکس بود و سخنرانی او با استقبال زیادی مواجه شد. در واقع، در نخستین نظرسنجی بعد از این سخنرانی، مشخص شده که محبوبیت او در میان دمکرات‌ها بیشتر شده است. براساس نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس، افراد بیشتری نسبت به‌ نظرسنجی‌های پیشین گفته‌اند که بایدن نامزد مطلوبشان است.
نرخ محبوبیت او در میان بزرگسالان 8درصد رشد کرده است. در میان رأی‌‌دهندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند هم شرایط به نفع بایدن بوده و او شاهد 5درصد رشده بوده است. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نرخ محبوبیت او در تمامی گروه‌ها، حدود 10درصد افزایش یافته است. چنین افزایش نرخ محبوبیتی، یک اتفاق بزرگ برای بایدن و تیم او به‌شمار می‌رود. بایدن در نظرسنجی‌ها، فاصله‌ای دورقمی با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان دارد و از این نظر چندان نگرانی ندارد. او در همین نظرسنجی، ‌52 به 42درصد از ترامپ پیش است. نگرانی بزرگ او و ستادش، محبوبیت او در میان دمکرات‌ها بوده است. مسئله این است که وقتی تنها 2نامزد برای انتخاب وجود دارد که رأی‌دهندگان از هیچ‌کدام از آنها خوششان نمی‌آید، ممکن است تمایل برای رفتن پای صندوق رأی پایین بیاید و در نتیجه مشارکت کم شود. علاوه بر آن، این خطر هم وجود دارد که بسیاری از‌ رأی‌دهندگان مردد، در آخرین لحظه نظر خود را تغییر دهند. همین شرایط بود که در سال2016 باعث شد ترامپ بالاتر از هیلاری کلینتون قرار بگیرد. اگر این نظرسنجی را ملاک قرار دهیم، می‌توانیم اینطور بگوییم که بایدن رأی‌دهندگانی که به او تمایل بیشتری دارند را مجاب کرده تا ثابت قدم بمانند. این یعنی ترامپ به‌سختی می‌تواند تفاوت فاحش خود با بایدن در نظرسنجی‌های ملی را کاهش دهد، چون قرار نیست رأی‌دهندگان در آخرین لحظات نظر خود را تغییر دهند و همچنان به بایدن وفادار خواهند ماند. در همین نظرسنجی مشخص شده که 38درصد مردم نه به‌خاطر نفرت از ترامپ، که به‌خاطر خود بایدن به نامزد دمکرات رأی می‌دهند. این میزان قبلا 29درصد بود. علاوه بر آن، میزان افرادی که گفته‌اند حمایتشان از بایدن «قاطع و بسیار قوی» است از 82درصد به 87درصد رسیده است. آمریکا این هفته شاهد برگزاری همایش سالانه حزب جمهوریخواه است و آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، قرار است ترامپ در همه 4شب آن به‌صورت مجازی حضور داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید