• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108577
+
-

تحول در اینترنت اشیاء با سنسورهای بدون باتری

محققان سنسورهای جدیدی ساخته‌اندکه نیاز به باتری ندارند و می‌توانند تا 20سال بدون نیاز به تعمیر و نگهداری کار کنند

فناوری
تحول در اینترنت اشیاء با سنسورهای بدون باتری

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبرنگار

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طی دهه آینده شاهد یک انفجار در تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیاء یا به‌اصطلاح درست‌‌تر اینترنت چیزها (IoT) خواهیم بود و سنسورها نقش مهمی در این پیش‌بینی بازی می‌کنند.
به‌گزارش سایتک دیلی، این در حالی است که سنسورها دارای اشکالات خاص خود هستند و بسیاری از این مشکلات مربوط به محدود بودن منبع انرژی و عمر محدود باتری‌های آنهاست.
اما اکنون استارتاپ
 Everactive سنسورهای صنعتی را به نحوی توسعه داده است که به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و می‌توانند بیش از 20سال عمر کنند.
نکته مهم در این فناوری، مدارهای یکپارچه بسیار کم مصرف
 Everactive است که انرژی را از طریق منابعی مانند نور داخلی و ارتعاشات، برای تولید داده به‌دست می‌آورند. این سنسورها به‌طور مداوم آن داده‌ها را به داشبورد ابری Everactive ارسال می‌کنند که به کاربران تجزیه و تحلیل و هشدارهایی را در زمان واقعی ارائه می‌دهد تا به آنها کمک کند که از قدرت کامل دستگاه‌های IoT صنعتی استفاده کنند. دیوید ونتزلوف، معاون بخش تکنولوژی این شرکت می‌گوید: این کار به وسیله چیپ‌های کم مصرف ممکن می‌شود که به‌طور مداوم تحت نظارت هستند. از آنجا که منبع قدرت ما نامحدود است، نمی‌توانیم گزینه‌های دیگری مانند خاموش نگه‌داشتن رادیو یا کار دیگری را انجام دهیم تا انرژی باتری ذخیره شود.
Everactive محصولات نهایی را روی چیپ‌های خود می‌سازد و مشتریان می‌توانند تعداد زیادی از آنها را به سرعت نصب کنند. نخستین محصول این شرکت تله‌های بخار را کنترل می‌کند که میعانات را خارج از سیستم‌های بخار آزاد می‌کند. این سیستم‌ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند و مشتریان Everactive شامل شرکت‌هایی در بخش‌های نفت و گاز، کاغذ و تولید مواد غذایی هستند. Everactive همچنین سنسوری برای نظارت بر دستگاه‌های دوار مانند موتورها و پمپ‌ها تولید کرده است که در نسل دوم چیپ‌های بدون باتری این شرکت ارائه می‌شود. با وجود جلوگیری از صرف هزینه و محدودیت‌های مرتبط با سنسورهای دیگر، این شرکت معتقد است که این سنسورها نقش مؤثری در کارخانه‌های آینده دارند. ونتزلوف می‌گوید: این فناوری کلا به تعمیر و نگهداری و باتری نیاز ندارد و از انرژی حاصل از منابع خارجی تغذیه می‌شود، همچنین همواره به سیستم ابری متصل است. کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید با این فناوری انجام دهید، آنقدر که درک آن برای شما گیج‌کننده و بسیار دشوار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید