• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10817
+
-

کشتی هنوز بلاتکلیف است

کشتی هنوز بلاتکلیف است

محسن محمودصفری|  اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که استعفای رسول خادم کشتی ایران را در یک بلاتکلیفی فرو برد و تا به امروز او روی استعفایش پافشاری کرده هرچند وزارت ورزش مخالف استعفای او است. کمتر از 5‌ماه به بازی‌های آسیایی جاکارتا مانده است ولی هنوز تکلیف سرمربی آزادکاران مشخص نیست و کادر‌فنی کشتی‌فرنگی علیرغم کسب نتایج ضعیف در مسابقات قهرمانی آسیا بدون بررسی شورای‌فنی که پیش‌تر از سمت خود استعفا داده است، به کارش ادامه می‌دهد.
    نتیجه یک حرکت دسته‌جمعی
همزمان با استعفای رسول خادم، اعضای شورای‌فنی کشتی‌آزاد و فرنگی از سمت خود استعفا دادند و برخی از آنها گاه انتقادهای تندی را نسبت به وزارت ورزش و جوانان مطرح کردند. در ادامه مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی تشکیل شد که محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان  در آن جلسه حضور داشت که در نهایت با حداکثر آرا با استعفای خادم مخالفت و مقرر شد تا بازگشت خادم بنی‌تمیم وظیفه رتق و فتق امور کشتی را در دست گیرد. بنی‌تمیم، نایب رئیس فدراسیون کشتی در شرایط سختی سکان‌هدایت کشتی ایران را برعهده گرفته است. مسابقات جام‌جهانی کشتی‌فرنگی که قرار بود در اهواز برگزار شود با درخواست فدراسیون کشتی لغو شد و تیم کشتی‌آزاد ایران نیز انصرافش را از حضور در مسابقات جام‌جهانی اعلام کرد البته این عدم اعزام در حالی اتفاق افتاد که آزادکاران ویزای امریکا را هم برای شرکت در مسابقات اخذ کرده بودند.
    ابراهیم جوادی: رسول خادم اهل ناز و قهر نیست
ابراهیم جوادی، عضو مستعفی شورای‌فنی کشتی‌آزاد درباره اتفاقات اخیر فدراسیون کشتی به همشهری ورزشی گفت:« از روزی که در مجمع فدراسیون کشتی با استعفای رسول خادم مخالفت شد تا به امروز وزارت ورزش یک حرکت مثبت برای بازگشت خادم انجام نداده است فقط هربار اعلام شده است که با استعفای خادم مخالف هستیم! وزارت ورزش از روز مجمع به بعد فقط مبلغی از بودجه فدراسیون را پرداخت کرده‌ است که با وجود همین پرداخت هم فدراسیون هنوز تمام مصوب بودجه سال گذشته خود را دریافت نکرده است. خادم سالی 160‌میلیارد تومان در فدراسیون هزینه می‌کند که تنها بخش اندکی از آن را وزارت ورزش می‌پردازد حالا که خادم می‌تواند با آوردن اسپانسر بخشی اعظمی از این مبلغ را تأمین کند این درست نیست که همین بودجه اندک را هم وزارت ورزش از کشتی  دریغ کند. رسول خادم اهل ناز و قهر کردن نیست ولی اقدامی برای بازگشت او به کشتی انجام نشده است.» جوادی در ادامه با اشاره به اینکه  تعلیق در یک قدمی ورزش ایران است، بیان کرد:« عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تبدیل به یک تهدید برای ورزش کشور شده است، چطور فوتبالسیت‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی  بازی می‌کنند و بعد بخشیده شده و به تیم‌ملی هم دعوت می‌شوند؟هیچ‌گاه نخواستیم که با اسرائیل کشتی بگیریم ولی تمام حرفمان این است که وزیر به این مسأله ورود کند. اگر قرار است کشتی نگیریم آقای وزیر برود با کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی مذاکره کند. شک نکنید در صورت تکرار این اتفاق، جریمه سختی در انتظار ورزش ایران خواهد بود.»
    جاکارتا در یک قدمی ورزش ایران
بازی‌های آسیایی جاکارتا مرداد‌97 برگزار خواهد شد؛ در ادوار گذشته بار بیشتر مدال‌آوری در این مسابقات برعهده کشتی بوده است ولی در این دوره تا این لحظه کشتی ایران رئیس فدراسیون و سرمربی کشتی آزاد ندارد. ابراهیم جوادی در این‌باره به همشهری ورزشی گفت:« زمان به سرعت در حال گذر است و هنوز کشتی شرایط نرمالی ندارد، خودم روی استعفایم تأکید دارم چون حرکت مثبتی از طرف وزارت ورزش ندیده‌ام، باور کنید چندبار تصمیم گرفته‌ام به اتفاق چند تن دیگر از پیشکسوتان به وزارت ورزش برویم تا وضعیت کشتی را مشخص کنند ولی می‌دانم برویم هم توپ را می‌اندازند در زمین رسول خادم و می‌گویند با استعفای خادم مخالف هستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید