• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108128
+
-

حداد علیه فتاح

غلامعلی حدادعادل با انتشار ویدئویی به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان پاسخ داد و گفت برای خوشنام کردن خودتان ما را بدنام کردید

احزاب
حداد علیه فتاح

غلامعلی حدادعادل، چهره شناخته شده جریان راست با موضع‌گیری تند و کنایه‌­آلود، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان را به در پیش گرفتن رفتار سیاسی و تبلیغاتی در آستانه انتخابات 1400متهم کرد.
رودر رویی اصولگرایان با موضع فتاح و نهیب‌های سیاسی که به او در این مدت زده می‌شود خبر از این می‌­دهد که طیف‌های جناح راست برای رسیدن به پاستور در انتخابات 1400به جد در رقابتند و برای میدان­داری فضای سیاسی- انتخاباتی کشور از حذف و تخطئه یکدیگر بیش از پیش بهره می‌برند.
قریب به10روز پیش بود که پرویز فتاح در یک برنامه زنده تلویزیونی، به سیاق محمود احمدی‌نژاد به دوربین تلویزیون چشم دوخت و از یک سو با نام بردن از غلامعلی حدادعادل و محمود احمدی‌نژاد وعلیرضا زاکانی گرفته تا سیدمحمد خاتمی، ازسوی دیگر با نام بردن از املاک در اختیار نهاد‌ها ازجمله کاخ مرمر مجمع تشخیص مصلحت نظام و املاک نیروهای مسلح گلایه کرد که مسئولان، املاک را به بنیاد پس نمی‌دهند و از آن استفاده می‌کنند؛ سخنانی که جنجال­‌ساز شد و با توجه به در پیش بودن انتخابات 1400صاحب‌نظران و تحلیلگران، آن را به گام انتخاباتی شاگرد آیت‌الله مصباح و یار دیروز رئیس دولت بهار تعبیر کردند.
ورای ابهامی که در پی پرده‌­برداری گوشه‌ای ازاملاک بنیاد مستضعفان در اذهان عمومی ایجاد شد، به 24ساعت نکشید که مسئولانی که نامی از آنها در سخنرانی تلویزیونی فتاح برده شده بود یکی بعد از دیگری به میدان آمدند و ادعای او را به ادله‌ای که معقول بود پس زدند و برخی ادعای‌های او را تکذیب کردند و جمعی دیگر اعلام آمادگی کردند که حاضرند املاک در اختیار را پس بدهند.
تکذیبیه‌ها و جوابیه‌های پی‌درپی‌ طی 3شبانه­‌ روز بعد از جنجال‌سازی‌ فتاح مکررا تیتر رسانه‌های داخلی بود، درحالی‌که گمان می­‌رفت موج خبری املاک بنیاد مستضعفان فروکش کرده غلامعلی حدادعادل چهره شناخته شده جریان راست به میدان آمد وهمچون فتاح نگاهش را به دوربین دوخت و از مدرسه فرهنگ و ملک آن که چگونه و چرا در اختیارش قرار گرفته دفاع کرد.
این دومین باری است که نام مدرسه فرهنگ در شبکه‌های اجتماعی خبرساز می‌شود، پیش­‌تر نیز سخنان طیبه ماهروزاده، همسر حدادعادل درباره چرایی گشایش این مدرسه مبنی بر اینکه «با تاسیس مدارس غیرانتفاعی مخالف بودم، اما خودم به‌عنوان مؤسس، مدرسه‌ای راه‌اندازی کردم. زیرا پسرم می‌خواست به رشته علوم انسانی برود و ما نیز به‌دنبال مدرسه‌ای بودیم که محیط آن سالم باشد، اما پیدا نشد» نام مدرسه فرهنگ و خانواده حدادعادل را سر زبان‌ها انداخت.
حدادعادل دیروز با انتشار یک ویدئو که در کوتاه­‌ترین زمان ممکن به پربازدیدهای فضای مجازی و رسانه‌ها بدل شد، درباره شبهات اخیر در زمینه ملک 8 هزار متری و خانه مدرسه فرهنگ توضیحاتی ارائه کرد؛ سبک سخنوری و کنایه‌های کوچک و بزرگ حدادعادل به فتاح سبب شد برای دیگر بار موضع‌گیری جنجالی درباره املاک بنیاد مستضعفان در عالم سیاست و فضای رسانه‌ای حاشیه‌­ساز شود.

 حداد: فتاح فرشته نجات شده است ؟
حدادعادل در این ویدئوی یک دقیقه و 54ثانیه‌ای که متنی را با دقت از رو می‌خواند در مقدمه گفت:لازم می‌دانم برای رفع شبهاتی که بعد از برنامه تلویزیونی آقای پرویز فتاح درباره مدرسه فرهنگ ایجاد شده توضیحاتی عرض کنم و خطاب به ایشان بگویم که آقای فتاح؛ شما با بردن نام حدادعادل و ذکر اینکه قطعه زمینی از بنیاد به قیمت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار مدرسه فرهنگ بوده که به تازگی آن را برگردانده‌اند و دیگر اینکه خانه‌ای با قیمت ۲۰۰ میلیارد در اختیار دارند که باید برگردانند دو شبهه ایجاد کرده‌اید.اول اینکه در سال‌های گذشته هرج و مرج کاملی بر بنیاد حاکم بوده و حالا فتاح فرشته نجات شده است. شبهه دوم هم اینکه حدادعادل برای مدرسه شخصی خود و املاک متعلق به مستضعفان دست‌اندازی کرده است.
او ادامه داد:آقای فتاح بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجاررشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد، دستور داده‌اند برای تأسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید.
رئیس فرهنگستان زبان فارسی با بیان اینکه آیا فرزند شما با آگاهی شما از هدف و برنامه مدرسه فرهنگ در همین مدرسه و در همین ساختمان تحصیل نکرده است؟ خطاب به فتاح افزود:از آنجا که خانه‌ای که مدرسه شد برای مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴ با همه احتیاطی که در باب استفاده از بیت‌المال دارند با توجه به اساسنامه مؤسسه فرهنگ که در آن قید شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نیست بلکه به بیت‌المال تعلق دارند، موافقت کردند زمینی از بنیاد در اختیار مؤسسه قرار گیرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلی به بنیاد برگردد.
حدادعادل با بیان اینکه مؤسسه فرهنگ در سال ۹۸ اعلام کرد که این زمین را به بنیاد برمی‌گرداند، بازهم فتاح را مستقیما خطاب نطقش قرار داد و تأکید کرد: به جز اینکه به مردم بگویید چرا و از سوی چه مرجعی و با توجه به چه واقعیت‌هایی آن خانه و زمین در اختیار مدرسه فرهنگ قرار گرفته با یک بیان تبلیغاتی تحریک‌آمیز در تلویزیون برای خوشنام کردن خودتان ما را بدنام و متهم به تصرف در بیت‌المال می‌کنید.
فتاح در یک برنامه تلویزیونی درباره مدرسه فرهنگ غلامعلی حداد عادل گفته بود: «یکی دیگر از موارد مطرح شده، مدرسه آقای دکتر حدادعادل بود که برای اداره مدرسه فرهنگ این ملک را در منطقه فرشته و الهیه خیابان چناران گرفته بودند که اجاره آن چندبار تمدید شده بود و الان هم مدت اجاره تمام‌شده است؛ البته مبلغ اجاره این ملک، مبلغ اجاره به روز نبود و با ملاحظه بود.
هم‌اکنون با توجه به اتمام زمان اجاره این ملک، آقای حدادعادل باید تصمیم بگیرند یا اجاره روز را بپردازند که با توجه به گرانی اجاره بها، حتما برای آنها به صرفه نخواهد بود، یا اینکه این ملک را به ما برگردانند که هنوز با این کش و قوس‌ها برنگشته و ارزش آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و اگر ما آن را تحویل بگیریم حتما آن را می‌فروشیم و برای خرج کردن آن برای محرومان، درنگ نمی‌کنیم. »
فتاح گفته بود: «علاوه بر این ملک، آقای حدادعادل یک زمین گرفته بودند تا در آن مدرسه بسازند و مدرسه فرهنگ خیابان فرشته را تخلیه کنند؛ این زمین سال‌های سال دست ایشان بود، ولی متأسفانه به‌دلیل قرارداشتن آن روی گسل، نتوانستند از شهرداری مجوز بگیرند؛ این زمین ۸ هزار متر و در منطقه هروی است؛ البته ایشان بزرگواری کردند و با پیگیری‌های ما آن را در چند‌ماه گذشته تحویل دادند که ارزش آن بیش‌از ۴۰۰میلیارد تومان است.»

املاک غصبی
روایت فتاح درباره املاک بنیاد مستضعفان که در اختیار اشخاص و نهادها بود فقط منحصر به حداد عادل و مدرسه فرهنگش نیست. او در همان  برنامه تلویزیونی با اشاره به بازپس‌گیری ملکی که از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات زنان بود، گفت: یکی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانم ابتکار و مولاوردی و دیگران قرار داشت که قبل از من تخلیه شده بود؛ آنها البته با مجوز آنجا بودند، ولی ادعایی داشتند که آن ملک باید در اختیار آنها بماند، ولی بنیاد توانست آنها را برای تخلیه قانع کند. وی درباره ملک در اختیار محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین هم گفته بود: ایشان در حال حاضر با مجوز، در ملکی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در منطقه ولنجک هستند که البته اطرافیان ایشان به ما پیغامی دادند که حاضرند به ملکی در منطقه دیگری در مرکز شهر یا پایین شهر نقل مکان کنند. البته ما ملکی با این مشخصات در اختیار نداریم، ولی از روحیه مردمی ایشان انتظار داریم که این ملک به مردم برگردد. فتاح ادامه داد: یکی دیگر از املاک بسیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوب کاخ نیاوران است که قبلا در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و حالا در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که قبلا آقای کاظم جلالی مسئول آنجا بودند؛ لذا حالا که شنیده ام آقای زاکانی مسئول این مرکز شده و ما حتما سراغ ایشان می‌رویم؛ باید اجاره آن داده شود؛ لذا ما حتما از آقای زاکانی به عنوان یک بسیجی انتظار داریم اولین کار انقلابی ایشان تخلیه آنجا و نقل مکان این مرکز به جای دیگری در محدوده مجلس شورای اسلامی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید