• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10812
+
-

احکام صدرنشینی

پرسپولیس سال‌97 را با شکست مقابل سایپا آغاز کرد اما در گام‌دوم از نسف ازبکستان یک‌امتیاز با ارزش گرفت تا خیلی راحت و بدون دردسر جواز حضور در مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. استقلالی‌ها هم که در نخستین بازی سال، نفت‌تهران را شکست داده بودند، در گام‌دوم از سد الریان گذشتند و با پیروزی مقابل این تیم قطری راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند. البته این پایان ماجرا برای سرخابی‌های پایتخت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نبوده و نیست. هر چند استقلال و پرسپولیس با برد مقابل الریان و تساوی مقابل نسف راهی مرحله بعد شده‌اند، اما در هفته پایانی باید تلاش فراوانی برای صدرنشینی داشته باشند.
  استقلال؛ به دنبال تساوی
شاگردان شفر در پایان هفته پنجم با 9‌امتیاز روی پله اول جدول ایستاده‌اند و تنها تیمی از گروه هستند که صعود خود به دور بعد را قطعی کرده‌اند. در این گروه الهلال عربستان با 2‌امتیاز از دور رقابت‌ها حذف شده و العین امارات با 7‌امتیاز و الریان با 6‌امتیاز، امید زیادی برای صعود دارند. استقلال در هفته پایانی باید با الهلال دیدار کند و الریان هم باید در قطر به‌مصاف العین برود. با توجه به شرایط جدول، استقلال فقط احتیاج به یک‌امتیاز دارد تا صدرنشین شود و بدون هیچ اما و اگری به عنوان تیم نخست به مرحله‌حذفی برسد. طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، پس از مساوی شدن امتیازات، نتایج بازی‌های رو در رو حکم به برتری تیم می‌دهد و با توجه به تساوی 2-2 در خاک امارات مقابل العین، استقلال با یک‌امتیاز هم صدرنشین می‌شود. جالب اینکه استقلال حتی در صورت باخت هم این شانس را خواهد داشت به عنوان تیم اول صعود کند. استقلال در صورت باخت باید امیدوار به پیروزی الریان و یا تساوی بازی همزمان باشد تا جایگاه اولی‌اش حفظ شود.
  پرسپولیس؛ به دنبال برد
برخلاف استقلالی‌ها، پرسپولیس برای رسیدن به جایگاه اول تنها یک‌راه پیش‌رو دارد و آن پیروزی در هفته پایانی است. در حال‌حاضر السد قطر با 12‌امتیاز روی پله اول جدول ایستاده و پرسپولیس با 10‌امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. این 2‌تیم که صعودشان به دور بعد قطعی شده، هفته آینده در تهران با هم بازی خواهند کرد تا تکلیف صدرنشین گروه مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید