• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107741
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/82BvL
+
-

خواهران منصوریان علیه فدراسیونِ برادران صدیقی

شهربانو منصوریان بعد از محرومیت 20ماهه، در اینستاگرام علیه فدراسیون موضع گرفته است نایب‌رئیس فدراسیون هم در سایت فدراسیون او را به دروغگویی متهم کرده است

خواهران منصوریان علیه فدراسیونِ برادران صدیقی

لیلی خرسند  

دعوای شهربانو منصوریان و فدراسیون ووشو با محرومیت 20‌ماه منصوریان به پایان نرسید، این دعوا هنوز ادامه دارد.
بعد از اینکه تست دوپینگ مریم هاشمی، ووشوکاری که در مسابقات قهرمانی جهان2019 مدال طلا گرفته بود، مثبت اعلام شد، شهربانو در حمایت از خواهرش سهیلا به فدراسیون اعتراض کرد. حرف شهربانو این بود که فدراسیون با اعزام هاشمی به مسابقات، حق خواهرش را خورده است. شهربانو و سهیلا در اعتراض به این موضوع ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر کردند. سهیلا پیش از این اتفاق هم در اینستاگرام جنجال‌ساز شده بود. او که بدون داشتن کارت ورودی به ورزشگاه انقلاب رفته بود، معترض بود که چرا مسئولان این ورزشگاه اجازه نداده‌اند یک ملی‌پوش برای تمرین وارد ورزشگاه شود.
جنجال‌هایی که این دو به پا کردند و شکایتی که مریم هاشمی از آنها کرد، به برگزاری کمیته انضباطی ختم شد. این کمیته شهربانو را 20‌ماه و سهیلا را 8‌ماه از حضور در مسابقات محروم کرده است. آنها تا چهارشنبه فرصت دارند به رأی اعتراض کنند اما با ویدئوهایی که شهربانو روزهای گذشته در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، به‌نظر نمی‌رسد که قصد درخواست تجدیدنظر داشته باشد. بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی هم که روی سایت فدراسیون مخابره می‌شود این شبهه را ایجاد کرده است که آنها هم تصمیمی برای کم کردن محرومیت او ندارند.شهربانو در آخرین پستی که در صفحه‌اش منتشر کرده، به مسئولان فدراسیون اتهام زده است:‌ «2سال محروم شدم چون به ناحق میگفتن هیس و من بیشتر فریاد میزدم...سالیان سال است برخی مسئولین برای فرار از حقیقت خود را پشت نظام  و رهبری عزیز پنهان می‌کنند. من زنم، با توجه به اینکه هاشمی مدالش را به رهبری تقدیم کرده این موضوع چالش برانگیز نمی‌شود؟ اما شرفم از هزاران نامرد مردنمایی چون شما بیشتر است... تا کی امید به دوستانتان در رسانه و فدراسیون دارید که اهرم فشار شوند و با تهمت و آزار روحی مرا از گفتن حقیقت باز دارند؟»
زهرا ناطقی، نایب‌رئیس فدراسیون در امور زنان هم در گفت‌وگویی که روی سایت فدراسیون منتشر شده، شهربانو را به دروغگویی متهم کرده است: «از قدیم گفته‌اند وقتی یک دروغ را دائما با خودت تکرار کنی، خودت هم آن را باور خواهی کرد. این دقیقا حکایت شهربانو منصوریان است.» 
به گفته ناطقی ادعای شهربانو این است که سهیلا 3بار متوالی هاشمی را شکست داده بود و با دوپینگ راهی مسابقات شد. ناطقی در جواب به این ادعا توضیح داده است: «این که سهیلا 3بار هاشمی را شکست داده، یک دروغ بزرگ است. حتی شهربانو بعد از شکست خواهرش به تیم داوری توهین کرد. اینکه او می‎گوید هاشمی با دوپینگ راهی مسابقات جهانی شده هم دروغ است؛ پیش از مسابقات انتخابی تیم ملی از هاشمی تست گرفته شد که نتیجه آن منفی بود.» 
ناطقی شهربانو را تهدید کرده که مستندات زیادی از تخلفات دیگر او دارد که انتشارش می‌تواند زندگی شخصی‌اش را هم تحت‌تأثیر قرار دهد. ناطقی مدعی شده اگر فدراسیون حق‌خوری کرده بود شهربانو نمی‌توانست از سال2011تا 2019 عضو تیم ملی باشد.خیلی‌ها از شهربانو حمایت کرده‌اند و حکم فدراسیون را غیرعادلانه خوانده‌اند اما گروهی هم به رفتارها و صحبت‌های او ایراد گرفته‌اند، به‌خصوص به این حرفش که‌ گفته است: «من دوست دارم زیر پرچم کشور خودم مسابقه بدهم. چرا کاری می‌کنند که من بخواهم از کشورم بروم؟» منتقدان می‌گویند نخستین بار نیست که خواهران منصوریان تهدید به ترک ایران می‌کنند. مرتضی ناعمه، روزنامه‌نگار، در توییتر نوشته است:« کاش یک نفر در خروجی رو به اینا نشون بده بلکه ووشو آزاد بشه و استعداد‌های پشت خط مونده فرصت حضور داشته باشند.»یک کاربر توییتر در پاسخ به این انتقادها نوشته:
« همه دنیا اینها را رو چشمشون میزارن، ما بهشون میگیم ناز. چی بهشون میدین که منت میذارین سرشون؟»
با وجود این اختلافات، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با پادرمیانی افرادی بیرون از فدراسیون ووشو، حکم محرومیت خواهران منصوریان تعدیل شود.
اختلاف خواهران منصوریان با فدراسیون ووشو پس از آن بالا گرفت که امیر صدیقی، در انتخابات تیر‌ماه با شکست رقبا، رئیس فدراسیون شد. او برادرش را هم به‌عنوان دبیر فدراسیون انتخاب کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید