• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107737
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4xYon
+
-

نکته بازی

آقا واقعا بی‌خیال دیگر!
مهدی تارتار در نفت مسجدسلیمان عملکرد خیلی خوبی داشته که دستش هم درد نکند؛ اما نسل جدید مربیان، نیاز به گفتمان و ادبیات جدید هم دارند. وقتی تارتار می‌گوید: «جنگ ما با 3 تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی جام حذفی یک رقابت نابرابر است»، آدم یاد غلام پیروانی می‌افتد که می‌گفت با تفنگ بادی جلوی ژ3 ایستاده‌ایم. انواع تمثیل‌ها از جنگ دارا و ندار در کلام شاغلام موج می‌زد، اما آن دوران گذشته و مربیان امروزی باید مدرن‌تر فکر کنند. صد البته بودجه نفت با پرسپولیس، استقلال و تراکتور قابل مقایسه نیست، اما معیار موفقیت در فوتبال فقط اسکناس نیست. همین آتالانتا که تا دقیقه90 پاری‌سن‌ژرمن را جان به لب کرده بود، دستمزد کل بازیکنان اصلی و ذخیره‌اش کمتر از رقم قرارداد نیمار است. پس حرف‌های تکراری نزنید، مخصوصا وقتی پای جام حذفی یعنی جام شگفتی‌ها وسط است.

واقعا لیست خروج نداری؟
یحیی گل‌محمدی هزار بار گفته پرسپولیس لیست خروجی ندارد و ما هم هر بار نوشتیم که این از تعارف‌های معمول مربیان به بازیکنان فعلی است. در حقیقت سرمربی قصد دارد در بازه زمانی کنونی به بازیکنان پیغام بدهد که همه آنها را می‌خواهد و همه باید با تمام وجود کار کنند. در غیراین صورت مگر ممکن است مربی لیست مازاد نداشته باشد؟ حالا اما سرپرست باشگاه همه‌‌چیز را فاش کرده و گفته گل‌محمدی یک لیست 7 نفره از بازیکنان مدنظرش را برای جذب به باشگاه داده است. این یکی از طولانی‌ترین لیست‌های خریدی است که باشگاه پرسپولیس طی سال‌های اخیر داشته؛ بنابراین روشن است که پرسپولیس یک لیست خروجی با همین ابعاد هم دارد؛ فهرستی که «قطعا» در آن یکی، دو نام بزرگ و غافلگیرکننده نیز وجود خواهد داشت. فقط باید کمی صبور باشیم.

آنها هم برای شما آرزوی موفقیت می‌کنند
سرپرست باشگاه پرسپولیس تا یک‌ماه پیش از حفظ 99درصد بازیکنان تیم سخن می‌گفت. اینکه 99درصد یک فهرست 25نفره یعنی چند نفر، خودش یک بحث فلسفی جداگانه است! حالا اما هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم، لحن آقای رسول‌پناه هم شل‌تر می‌شود. جناب سرپرست که میهمان برنامه این هفته ورزش‌ومردم بود بار دیگر بر تلاش باشگاه برای حفظ بازیکنان تأکید کرد، اما در پایان گفت: «هر کسی که بخواهد از تیم برود، ما فقط می‌توانیم برایش آرزوی موفقیت کنیم.» خب اینطوری که اذیت می‌شوید استاد؛ اتفاقا بازیکنان و مربیان تیم هم بدشان نمی‌آید شما تشریف ببرید و آنها برای‌تان در حوزه‌های تخصصی‌تر آرزوی موفقیت کنند! حفظ شاکله اصلی پرسپولیس کاری بوده که همه مدیران این سالیان، حتی ایرج عرب در انجامش موفق بوده‌اند. پس توجیهی برای شکست احتمالی رسول‌پناه باقی نمی‌ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید