• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 25 مرداد 1399
کد مطلب : 107634
+
-

جلوگیری از تکرار تراژدی بنیتا

جلوگیری از تکرار تراژدی بنیتا


3سال پس از مرگ دردناک بنیتای 6ماهه در خودروی سرقتی، این‌بار حادثه‌ای مشابه در رشت رخ داد اما پلیس از بروز یک تراژدی دیگر جلوگیری کرد.
به‌گزارش همشهری، تابستان سال96 بود که 2سارق خودروی پراید پدر بنیتا را درحالی‌که دختربچه 6ماهه داخل آن بود سرقت کردند و با رهاکردن ماشین سرقتی در یکی از خیابان‌های پاکدشت، باعث مرگ این دختربچه شدند. حالا و با گذشت 3سال از این حادثه، اتفاقی مشابه در رشت رخ داد اما پلیس مانع از تکرار تراژدی بنیتا شد. ماجرا از این قرار بود که عصر چهارشنبه خودروی پرایدی در رشت توسط مردی 50ساله سرقت شد و این در حالی بود که کودکی 9ماهه درحالی‌که خواب بود روی صندلی عقب خودرو بود. به گفته سرهنگ علی‌ رمضانی، فرمانده انتظامی شهر رشت، این خودرو 3سرنشین کودک داشت و مادر بچه‌ها برای انجام کاری ماشین را درحالی‌که روشن بود در یکی از خیابان‌های رشت رها کرد. در همین حال سارقی که متوجه ماجرا شده بود، به طرف خودرو رفت و بعد از پیاده‌کردن 2کودکی که داخلش بود، بدون اینکه متوجه سومین کودک شود، ماشین را به سرقت برد. وی ادامه داد: با سروصدای بچه‌ها، مادر خانواده متوجه ماجرا شد و بلافاصله پلیس را خبر کرد. با توجه به حساسیت موضوع، مشخصات خودروی مسروقه به تمامی تیم‌های گشتی مخابره و طرح مهار به اجرا گذاشته شد. تیم‌های گشتی تمامی مسیرها و خیابان‌های منتهی به محل سرقت را زیرنظر گرفتند و با گشتزنی دقیق موفق شدند نیم‌ساعت پس از سرقت، خودروی مسروقه را شناسایی و متوقف کنند.
سرهنگ رمضانی ادامه داد: کودک ۹ماهه در صندلی عقب خودرو خوابیده بود و سارق 50ساله پس از دستگیری مدعی شد که هنگام سرقت خودرو اصلا متوجه این کودک نشده و پس از پیاده‌کردن 2کودک دیگر، به خیال اینکه در داخل ماشین کسی نیست، آن را سرقت کرده است.
با دستگیری این مرد، وی تحویل مرجع قضایی شد اما آنچه در این میان مهم است، سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی والدین است که ممکن است باعث بروز یک فاجعه شود. به‌همین دلیل رئیس پلیس رشت از مردم می‌خواهد که هرگز کودک خود را در خودروی روشن رها نکنند و حتی اگر کاری ضروری دارند، در ماشین را قفل و دزدگیر را فعال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :