• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107551
+
-

اعضای این باند خود را مأمور پلیس جا می‌زده و دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند

مأموران قلابی در کمین دلار‌فروش‌‌ها

مأموران قلابی در کمین دلار‌فروش‌‌ها

 بالا‌رفتن قیمت دلار باعث شد که جیب‌بر حرفه‌ای زمانی که در زندان بود، نقشه جدیدی برای فعالیت‌های مجرمانه‌اش بکشد. او پس از آزادی با همدستی هم‌بندی‌هایش سراغ دلارفروش‌ها می‌رفت و دست به زورگیری‌های میلیونی می‌زد. به گزارش همشهری، تحقیقات برای شناسایی اعضای این گروه از چندی قبل با شکایت یک مرد دلارفروش آغاز شد. وی گفت: چند روز پیش مردی نزد من آمد و گفت قصد دارد برای سرمایه‌گذاری مقداری دلار بخرد. او به من سفارش 10هزاردلار داد و پس از تهیه این مبلغ حوالی میدان فردوسی با هم قرار گذاشتیم. آن روز دلارها همراهم بود، مشتری‌ام همراه 2نفر از دوستانش سر قرار حاضر شد. آنها درحالی‌که تجهیزات نظامی همراهشان بود، مدعی شدند که مأمور پلیس اطلاعات و مبارزه با قاچاق ارز هستند و حتی کارتی هم نشانم دادند که بعدا متوجه شدم جعلی بوده است. آنها با تهدید مرا سوار بر خودروی پژویشان کردند و مدعی شدند که برای ارائه توضیحات باید همراهشان به اداره پلیس بروم. آنها به سمت یکی از اتوبان‌های جنوب تهران حرکت کردند و بعد با تهدید و ضرب و شتم، 10هزار دلاری را که همراهم بود، سرقت کردند. پس از آن درحالی‌که لباس‌هایم کاملا پاره شده بود، دست و پایم را بستند و در بیابان‌های جنوب تهران رهایم کردند.

شکایت‌‌های سریالی
با این شکایت، گروهی از مأموران پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای شناسایی دزدان آغاز کردند. مدتی بعد اما شکایت‌های مشابه دیگری هم پیش‌روی تیم تحقیق قرار گرفت که بررسی آنها نشان می‌داد متهمان تحت تعقیب به‌صورت سریالی دلار‌فروش‌ها و دلالانی را که حوالی میدان فردوسی اقدام به خرید و فروش دلار می‌کنند، به دام انداخته و در نقش مأمور دست به سرقت دلارهایشان می‌زنند. دزدان در هر یک از این سرقت‌ها دست‌کم 5هزار دلار یا ارزهای دیگر مانند پوند و یورو سرقت کرده و طعمه‌هایشان را با دست و پای بسته در منطقه‌ای خلوت رها کرده بودند.

آخرین طعمه 
مأموران پلیس آگاهی تهران به‌صورت نامحسوس حوالی میدان فردوسی را زیرنظر داشتند و از سوی دیگر مشخصات ظاهری دزدان‌ که در بیشتر سرقت‌ها ماسک به‌صورت داشتند، در اختیار تمام دلارفروش‌ها و حتی صرافی‌ها قرار گرفته بود. با این حال، ردی از این افراد به‌دست نیامد تا اینکه زیرکی آخرین طعمه آنها و اقدام به‌موقع شهروندان باعث شد راز این گروه خلافکار فاش شود. ماجرا از این قرار بود که چند روز پیش متهمان به سراغ دلارفروشی رفته بودند که در نقش مأمور او را گروگان بگیرند و دلارهایش را سرقت کنند. این مرد اما از همکارانش درباره شگرد جدید دزدان شنیده بود و به همین دلیل وقتی سر قرار با آنها حاضر شد و دزدان خودشان را مأمور معرفی کردند، فریب آنها را نخورد و با داد و فریاد از مردم کمک خواست. وقتی رهگذران جمع شدند، 3متهم کارتی نشان دادند و مدعی شدند مأمور هستند، اما مردم به پلیس زنگ زدند و طولی نکشید که مأموران گشت در محل حاضر شدند. 3مردی که تا چند دقیقه قبل اصرار داشتند پلیس هستند و برای جمع‌آوری دلالان و اخلالگران بازار ارز ماموریت دارند، با دیدن گشت نیروی انتظامی پا به فرار گذاشتند. با این حال، مأموران موفق شدند در جریان تعقیب و گریز، یکی از مأموران قلابی را دستگیر کنند. با دستگیری این فرد و اطلاعاتی که از او به‌دست آمد، 2متهم دیگر نیز در مخفیگاهشان به دام پلیس افتادند و اعضای این گروه در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت از دلالان دلار اعتراف کردند. در این میان سرکرده این گروه که علی نام دارد و سوابق مجرمانه زیادی در پرونده‌اش ثبت شده در بازجویی‌ها گفت: اولین بار به خاطر اینکه نتوانستم مهریه همسرم را بدهم به زندان افتادم و در آنجا جیب‌بری را یاد گرفتم و پس از آن سرقت‌هایم شروع شد. تا همین چند‌ماه قبل به اتهام جیب‌بری در زندان بودم و  اخبار را هم دنبال می‌کردم و می‌دانستم قیمت دلار روزبه‌روز در حال افزایش است. از طرفی چیزی به آزادی‌ام نمانده بود و تصمیم گرفتم شیوه سرقت‌هایم را تغییر دهم. او ادامه داد: پس از آزادی، با همدستی 2همبندی‌ام کارمان را شروع کردیم. حدود 10، 12‌سرقت انجام داده و در هر سرقت از 5هزار دلار گرفته تا بالای 20هزارتا گیرمان آمده بود که بین هم تقسیم کردیم  اما طمع کردیم و باز هم رفتیم سراغ سرقت تا اینکه گیر افتادیم. متهم گفت: ما در سرقت‌ها یا ماسک می‌زدیم یا اینکه کلاه‌گیس می‌گذاشتیم و گریم می‌کردیم. گاهی ریش می‌گذاشتیم و گاهی موها و ابروهایمان را می‌تراشیدیم تا لو نرویم اما در نهایت گیر افتادیم. با اعترافات متهمان‌، تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید