• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107373
+
-

کافه مجلس

  پیگیری ۱۲طرح ضدآمریکایی در مجلس
مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بررسی طرح دوفوریتی توقف اجرای پروتکل الحاقی در این کمیسیون، گفت: این طرح در دستورکار هیأت‌رئیسه مجلس قرار دارد و به‌زودی در یکی از جلسات علنی مجلس بررسی می‌شود. به گزارش تسنیم، وی همچنین از بررسی ۱۲طرح ضدآمریکایی در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد و افزود: بررسی این طرح‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس پایان یافته و به نوبت در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

  دورزدن مجلس برای فروش نفت!
محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه کار بدون کارشناسی و خارج از مسیر قانونی دولت را دورزدن مجلس قلمداد کرد. زنگنه در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: دولت قصد دارد با فروش ۲۲۰میلیون بشکه نفت، بخشی از کسری بودجه را جبران کند. اینکه دولت به این نتیجه رسید که با مدیریت نقدینگی، مشکلات کشور قابل حل است، امری است مبارک، اما اینکه دولت بدون کار کارشناسی و خارج از مسیر قانونی، قصد دورزدن مجلس را دارد، سنتی است ناپسند.

  وزیر پیشنهادی روحانی رأی اعتماد می‌گیرد؟
علی یزدیخواه، نماینده تهران گفت: مدرسی خیابانی از روحیه لازم برای گام برداشتن نسبت به حل مشکلات برخوردار است و احتمالا رأی اعتماد را از مجلس بگیرد. او در گفت‌وگو با خانه ملت به رویکرد وزیر پیشنهادی صمت و همچنین عملکردش در دوران سرپرستی وزارتخانه اشاره کرد و گفت: معرفی مدرسی خیابانی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت به نفع مردم می‌دانیم؛ چراکه در دوران سرپرستی این وزارتخانه عملکرد خوبی داشتند. وی در ادامه افزود: مطالبات جدی ما در حوزه کنترل قیمت‌ها، ساماندهی بازار خودرو و همچنین بحث صادرات‌محور کردن محصولات و جهش به تولید است.

  مردم منتظر کدام خبرند؟
محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به وعده خوش رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور بارها از وعده‌های خوش گفته، اما تا امروز نتیجه‌ای از وعده‌های خوششان ندیده‌ایم. نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایط کنونی وعده‌ای جز حل مشکل گرانی کشور، کاهش تورم و  بهبود معیشت مردم از سوی مردم قابل‌قبول نخواهد بود. حسن روحانی جمعه از گشایش و خبر خوشی خبر داده که هنوز جزئیات این گشایش مشخص نشده است.

  پرونده‌های مفتوح مالک هفت‌تپه
علی بابایی، نماینده ساری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تخلف مالک شرکت هفت‌تپه گفت: این فرد (اسدبیگی) علاوه بر تخلفات و عدم‌انجام تعهداتش در مورد شرکت هفت‌تپه و کارگران آن مرتکب تخلفات ارزی در ارتباط با ارزهای دولتی (ارز 4200تومانی)‌ برای کالاهای اساسی نیز شده و پرونده این بخش از تخلفات وی در قوه قضاییه مفتوح است .وی افزود: علاوه بر این، مالک هفت‌تپه (اسدبیگی) اقساط مربوط به خرید شرکت هفته‌تپه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌حساب دولت واریز نمی‌کند و در ارتباط با این موضوع نیز مرتکب تخلف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید