• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107349
+
-

نکته بازی

من و داداشم؛ مخصوصا داداشم
بندهایی از قرارداد و میزان دستمزد برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس منتشر شده که واکنش‌هایی به‌دنبال داشته است. مربی کروات اما در این مورد گفته: «این موضوع برایم مهم نیست. برای دلار به دلار این پول زحمت کشیدیم.» خب، البته قصه خود آقای برانکو که فرق می‌کند و جایگاهش روشن است، اما از یاد نبریم داداش ایشان هم برای دلار به دلار دستمزدش رنج کشید و حسابی عرق ریخت. استاد زلاتکو که دوره اول حضورش در ایران سابقه فرستادن برق شیراز به دسته یک را داشت، این بار هم با آن صورت خونسرد و یخی، خیلی زیرپوستی برای موفقیت تیم زحمت کشید. البته ما که بی‌خبریم، اما می‌گویند یکی از سرگرمی‌های جناب زلاتکو در تمرین، گوش دادن به پخش زنده مذاکرات پارلمان کرواسی از طریق اینترنت بود. دیگر برای موفقیت پرسپولیس باید چه کار می‌کرد؟

دیگر هندی‌اش نکن!
علیرضا بیرانوند همینطور یک بند در حال مصاحبه است و دارد از جفای بزرگی که در حقش شده حرف می‌زند؛ اینکه موقع اهدای مدال‌ها از بلندگوی ورزشگاه اسم آنتونی استوکس را خوانده‌اند، اما یادی از او نکرده‌اند. آقا خواندن اسم استوکس اشتباه بود، اما وقتی شما نبودی چرا باید صدایت می‌زدند؛ مگر مسخره‌بازی است؟ باشگاه می‌گوید نشان و لباس ویژه قهرمانی برای شما فراهم شده و موجود است. به علاوه بهتر است جناب بیرو خیلی هم فیلم را هندی نکند. نامبرده امسال غیر از مهار پنالتی علی کریمی در داربی گلی به سر تیم نزد، کلی گل بد خورد، یک‌بار از تمرین قهر کرد و رفت و یک‌بار هم با خمیازه‌هایش روی نیمکت همه را به فیض رساند. زشت واقعی هم این است که علیرضا در مراسم بدرقه‌اش شرکت نکرد و کیک خداحافظی‌اش ماند روی دست تدارکات تیم.

حرف‌هایت را اول بازی بزن
تکراری‌ترین جمله یحیی گل‌محمدی از زمان حضورش در پرسپولیس می‌دانید چیست؟ اینکه «نیمه اول در حد پرسپولیس بازی نکردیم، اما نیمه دوم خوب بودیم.» تعداد استفاده یحیی از این جمله در پایان مسابقات پرسپولیس قشنگ دورقمی است؛ مثلا او بعد از داربی برگشت این حرف را زد؛ همینطور پس از بازی با شاهین بوشهر، فولاد یا همین ذوب‌آهن. قطعا بخشی از این بهبود شرایط تیم در نیمه دوم به‌خاطر هنر آنالیز یحیی است، اما غیر از این اگر او ترفند خاصی دارد یا بین دو نیمه حرف ویژه‌ای به بازیکنانش می‌زند، حتما باید این موضوع را به پیش از بازی منتقل کند. خیلی مواقع فقط یک نیمه خوب بودن برای رستگاری کافی نیست؛ مثل بازی با ذوب‌آهن و الدوحیل یا حتی داربی که اگر گل زاویه بسته بشار نبود، شاید سرنوشت کل فصل عوض می‌شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید