• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107331
+
-

با مردم

با مردم








حادثه شهری بیروت برای پیشگیری بررسی دقیق شود
تهران شهری است که برخی مسائل آن حل نشده و در مقابل حوادث شهری حتی بی‌دفاع‌تر از بیروت است. ما هر روز را با دلهره به شب می‌رسانیم و مدیران و مردم ساکن در تهران مدام به امید آن هستیم که هیچ «حادثه‌ای» روی ندهد تا نقاط ضعف ساختاری شهر خودنمایی نکند. آخرین نمونه روشن آن هم قرار گرفتن مخازن بزرگ سوخت و مواد آتش‌زا در تهران و در کنار مناطق مسکونی تازه‌تاسیس است. مسئولان تیم‌هایی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه بیروت انتخاب و آن را به‌طور دقیق بررسی کنند و جلوی حوادث مشابه آن را در کلانشهر تهران بگیرند.
زمان‌آبادی از تهران

   چرا بانک‌ها مقداری از وام پرداختی را بلوکه می‌کنند؟
بانک‌ها زمان پرداخت وام مقداری از وام را بلوکه می‌کنند؛ درحالی‌که وام‌گیرنده هم باید سود بالا پرداخت کند؛ به همین دلیل مثلا اگر ما 20میلیون تومان لازم داشته باشیم باید تقاضای 25میلیون تومان وام بدهیم. آیا این روش بانک‌ها ربا اندر ربا نیست؟
آزاد از سمنان

   کاهش ارزش پول ملی سفره‌ها را بسیار کوچک کرده است
جریان تحریم یک سوی مشکلات کنونی کشور است و ضعف مدیریت سوی دیگر ماجرا، ولی بدتر از همه اینها تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات است که بیشترین ضربه را به روحیه مردم می‌زند. مسئولان اندکی به فکر سلامت روانی جامعه هم باشند و همینطور مراقب اخبار و اطلاعاتی که به رسانه‌ها می‌دهند تا این موضوع اندک‌اندک به ساحل آرامش برسد.
رزم‌آور از تهران

   احداث خط راه‌آهن بوشهر چه شد؟
احداث خط راه‌آهن بوشهر جزو مصوباتی است که مدت‌های مدیدی است عقب افتاده است و مسئولان مدام از کمبود بودجه برای تکمیل آن سخن می‌گویند. از تمام مسئولان استانی تقاضا داریم در 2 عرصه تأمین اعتبارات و مدیریت اجرایی خط راه‌آهن بوشهر تجدیدنظر کنند.
اعلا از بوشهر

   قیمت موز به آستانه 20هزار تومان رسیده است
درحالی‌که قیمت سکه کاهش یک میلیون تومانی داشته و دلار نیز اندکی پایین آمده قیمت موز در بازار میوه تهران 19هزار تومان و انبه از 30تا 48هزار تومان است. وقتی هم به گرانی اعتراض می‌کنیم می‌گویند مگر واجب است موز و انبه بخورید. چرا همه‌‌ خوراکی‌های خوب و مفید دستمایه چنین سخنی می‌شوند.
شیوا از تهران 

   تبلیغات مداوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای دلخوشی‌های مردم را گرفته است
در شرایط سخت اقتصادی که در آن به‌سر می‌بریم، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با پشتوانه مالی بالا و نفوذی که در رسانه‌های جمعی دارند با هر ترفندی سعی در ترغیب جامعه برای خرید بیشتر از آنها دارند؛ جوایز میلیونی شبانه، تخفیف در اجناس مختلف، در نظرگرفتن خودروهای لوکس برای مشتریان خوش‌شانس و... همه اضلاع پازلی هستند که با در اختیار داشتن بهترین زمان آنتن تلویزیون برای اقناع بیننده و خرید از فروشگاه‌ها فراهم‌ شده است. این در حالی است که خانواده‌های قشر متوسط هم حسرت می‌خورند و جز تماشا کردن و حرص خوردن راهی ندارند. واقعا صدا و سیما نمی‌تواند ملاحظه بیشتری نسبت به حال اقتصاد جامعه و مردم داشته باشد.
نبئی از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید