• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107330
+
-

دستگیری کلاهبردار 1200میلیاردی در فرودگاه مشهد


ظن مأموران پلیس فرودگاه به مردی که تعداد زیادی دسته‌چک به همراهش بود، اسرار بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری کشور را برملا کرد. به گزارش همشهری، چندی پیش مأموران پلیس فرودگاه مشهد هنگام بازرسی مسافران به فردی که تعداد زیادی دسته‌چک همراهش داشت مشکوک شدند و وقتی کیف وی را به دقت بازرسی کردند، سرنخ‌هایی به‌دست آوردند که نشان می‌داد این مرد سردسته یک باند بزرگ کلاهبرداری است. به این ترتیب تحقیقات در این‌باره آغاز و جزئیات بیشتری از اقدامات مجرمانه وی کشف شد. سردار حسن مهری، رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در این‌باره گفت: « اقدامات مجرمانه متهم از سال93 آغاز شد. او برای افراد معتاد و بی‌بضاعت در شهرهای مختلف خانه اجاره می‌کرد و بعد آنها را به بانک می‌برد و برایشان حساب جاری باز می‌کرد و دسته چک می‌گرفت و دسته چک‌های 50برگی را به شکل سفیدامضا از آنها می‌گرفت و خرج می‌کرد. او با این شگرد 1200میلیارد تومان چک برگشتی در 10بانک مختلف صادر کرد.»
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: «بیشترین چک برگشتی از یکی از اعضای این باند به مبلغ ۱۵۶میلیارد تومان است که باعث شده ۳۰هزار فقره چک برگشت بخورد و از ۳۹هزار نفر کلاهبرداری انجام شود. هنوز ۷۰هزار برگه چک به‌دست پلیس نرسیده است؛ چراکه فعالیت این باند در کشور بسیار گسترده است. از سویی اموال زیادی از این باند شناسایی شده که هیچ‌کدام از آنها به نام خودشان نیست و همه را به نام نزدیکان‌شان ثبت کرده‌اند تا ردی از خودشان نگذارند.» 
سردار مهری در ادامه گفت: «اعضای این باند اغلب دارای سوابق کیفری متعددی هستند. سرکرده این باند با تطمیع رئیس یکی از شعب بانک‌ها، توانسته دسته‌چک بگیرد. او در یک مورد با چکی ۷۰۰میلیون تومانی، خرما خریده که فرد مالباخته زندگی‌اش نابود شده است. یا در موردی دیگر او با خرید از افرادی که در بازار آهن کار می‌کردند زندگی آنها را تباه کرده است؛ طوری که یکی از مالباختگان کارتن‌خواب شده است. همچنین یکی از اعضای این باند، هنگام دستگیری به مأمور پلیس پیشنهاد 100سکه بهار آزادی داده بود اما این مأمور از دریافت این رشوه خودداری کرد و متهم را به‌دست قانون سپرد.»
در همین حال قاضی سیدجواد حسینی، معاون دادستان مشهد نیز گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و تحقیقات روی این پرونده همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: تاکنون 12نفر از اعضای این باند شامل یک زن و 11مرد دستگیر شده‌اند‌ که اتهامات متعددی ازجمله مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، جعل و استفاده از اسناد، رهبری در ایجاد شبکه کلاهبرداری و... متوجه آنان است. وی در ادامه گفت: علاوه بر رد مال و جزای نقدی، حبس‌های طویل‌مدت و گاهی مجازات اعدام برای این دسته از مجرمان  پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید