• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107324
+
-

خرده‌­اختلاف‌های گیگا بایتی

نماد همراه اول در بورس که به‌خاطر گزارش وزارت ارتباطات تعلیق شده بود روز گذشته بازگشایی شد و این اپراتور به‌صورت یک‌طرفه ۲۰۰گیگا بایت هدیه به خبرنگاران داد

تنش‌ها و اختلاف‌ها بر سر قیمت بسته‌های اینترنت موبایل همچنان در حوزه‌های مختلف ادامه دارد. درحالی‌که روز یکشنبه و به‌دنبال نامه سازمان تنظیم مقررات نماد همراه اول در بورس معلق شده بود، روز گذشته به‌دنبال نامه طرف مقابل یعنی مدیرعامل همراه اول بازگشایی شد.
مدیرعامل همراه اول در نامه خود بار دیگر اعلام کرده است که این اپراتور در مسئله بسته‌های اینترنت موبایل اقدامی غیرقانونی انجام نداده و جریمه اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات هم وجاهت قانونی ندارد.
از حدود یک‌ماه پیش همراه اول و ایرانسل به‌عنوان 2 اپراتور مسلط کشور اقدام به گران کردن بسته‌های اینترنت ازجمله حذف بسته‌های بلندمدت کردند. این مسئله با واکنش جدی وزارت ارتباطات و رگولاتوری مواجه شد و حتی قبض جریمه‌ای ۲میلیارد تومانی هم در پرونده اپراتورها قرار گرفت. همچنین نامه رئیس سازمان تنظیم مقررات به بورس باعث تعلیق یک روزه نماد این شرکت شد.
به ‌گزارش همشهری، مدیرعامل همراه اول در نامه جدید خود اعلام کرده که بسته‌های اینترنتی این شرکت تنها از برخی درگاه‌ها حذف شده‌اند و در پورتال شرکت موجود هستند و به همین دلیل تخلفی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رخ نداده است. واقعیت این است که 2اپراتور مسلط کشور در اپلیکیشن‌ها و کدهای ستاره مربع بسته‌های به صرفه را حذف کرده‌اند. هنوز اما در سایت آنها مشترکان می‌توانند بسته‌های بلندمدت و به صرفه را خریداری کنند. مسئله حساس اینجاست که براساس آمار ۹۸درصد کاربران از طریق اپلیکیشن یا کدهای ستاره مربع، بسته خریداری می‌کنند و تنها ۲درصد هستند که برای خرید بسته، به سایت اپراتورها سر می‌زنند.
مدیرعامل همراه اول همچنین به سازمان بورس اطمینان داده است این شرکت مشمول جریمه‌های مصوبه ۳۰۴ کمیسیون تنظیم مقررات نمی‌شود. این مصوبه تأکید دارد درصورت تخلف اپراتورها از مقررات تعرفه‌ای، به ازای هر روز تخلف، یک دهم درآمد ناخالص سالانه جریمه تعلق می‌گیرد. این مصوبه جدید هفته گذشته و بعد از دریافت تأیید از هیأت وزیران از سمت رگولاتوری به اپراتورها ابلاغ شد.

۲۰۰گیگا بایت اینترنت به خبرنگاران
روز گذشته همچنین همراه اول به فهرست خبرنگارانی که سال گذشته از این اپراتور هدیه روز خبرنگار را دریافت کرده بودند ۲۰۰گیگا بایت اینترنت رایگان داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که به‌نظر رسید وزارت ارتباطات برخلاف سال گذشته به‌خاطر اختلاف‌های موجود 2اپراتور مسلط کشور را از طرح هدیه روز خبرنگار کنار گذاشته است. خبرنگاران براساس طرح امسال وزارت ارتباطات می‌توانند ۱۲۰گیگا بایت اینترنت هدیه را تنها از اپراتور رایتل دریافت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید