• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107298
+
-

از بین بردن خط و خش خودرو

  اگر وجود برخی خط‌وخش‌ها در رنگ بدنه خودروی‌تان شما را آزار می‌دهد و فعلا نمی‌خواهید هزینه تعمیر یا پولیش‌کردن رنگ خودرو را بپردازید، راهکارهای موقتی برای حذف این خط‌و‌خش‌ها وجود دارد.
  استفاده از خمیردندان برای از بین بردن خط‌وخش‌های موجود روی سی‌دی، دی‌وی‌دی و صفحات لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت‌ از گذشته مرسوم بوده، اما اطلاع داشته باشید که می‌توانید با خیال راحت این محصول بهداشتی را برای کاهش میزان شدت خطوط ایجادشده روی بدنه اتومبیل خود نیز استفاده کنید.
  برخی کیت‌ها یا بسته‌بندی‌های باکیفیت در بازار وجود دارد که در داخل آنها، ریموورهای خط‌وخش بدنه خودرو قرار دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن، این خط‌وخش‌ها را به‌طور موقت، اما به‌گونه‌ای از بین ببرید که حتی زیر نور زیاد نیز مشخص نباشد. این ابزار، فیلر یا پرکننده خط‌وخش رنگ بدنه خودرو است که با پرکردن بخش صدمه‌دیده رنگ بدنه، به‌طور موقتی آن را از بین می‌برد.
  اگر خطوط عمیقی را در سراسر بدنه اتومبیل مشاهده کردید، می‌توانید از پوشش با چسب برزنتی استفاده کنید و روی همه این خطوط چسب برزنتی بزنید، اما باید چسبی را انتخاب کنید که دقیقا همرنگ بدنه اتومبیل شما باشد. هنگام زدن چسب برزنتی روی خطوط، مراقب باشید دچار هیچ نوع شکستگی یا انحرافی نشود؛ یعنی دست شما هنگام زدن این چسب اصلا نباید بلرزد.
  استفاده از خود رنگ یا اسپری متناسب با رنگ بدنه خودرو از دیگر روش‌های  از بین بردن خط‌وخش روی بدنه خودرو است، اما توجه کنید که خودرنگ به‌دلیل کنترل بیشتر شما هنگام استفاده از آن، راحت‌تر از اسپری است و علاوه بر این رنگ‌ها طیف وسیع‌تری داشته و انتخاب آنها راحت‌تر است.
  به کارگیری استیکرها و برچسب‌ها، شیوه دیگری برای پوشاندن خط‌وخش بدنه خودرو است. این استیکرهای تزئینی پوشش مناسبی برای خط‌وخش‌های خودرو هستند و علاوه بر این ظاهر خودرو را نو، جالب و فانتزی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید