• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107297
+
-

خبرهای کوتاه


 نامگذاری 2 معبر تهران به نام 2 فعال رسانه‌ای 
حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران
 در جلسه کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران، 2 معبر پیشنهادی بنده برای تغییر به نام 2 فعال حوزه رسانه که کرونا از ما گرفت، یعنی روح‌الله رجایی و سهیل گوهری در مجاورت دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در خیابان شریعتی به تصویب کمیسیون رسید و به‌زودی تابلوهای آن نصب می‌شود. (همشهری)

 لغو طرح ترافیک مشکلات زیادی را به همراه داشته است 
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهرداری تهران

هم‌اکنون خیابان‌های مرکز شهر به‌دلیل افزایش ترددها و گره‌های ترافیکی قفل شده‌اند. با لغو طرح ترافیک، نه‌تنها در خیابان‌های اصلی بلکه در خیابان‌های فرعی نیز با ازدحام خودروها روبه‌رو شده‌ایم. لغو طرح ترافیک، به‌معنای تشویق مردم برای ورود به محدوده طرح ترافیک است و با انجام سفرهای غیرضروری، میزان تجمعات در مرکز شهر و احتمال انتقال کرونا را افزایش می‌دهد. همچنین لغو طرح ترافیک به‌دلیل ورود خودروها به خطوط ویژه، حرکت اتوبوس‌ها در این خطوط را با اختلال روبه‌رو کرده است. (مهر)

 رابطه افزایش ذرات معلق هوا بر شیوع کرونا 
حسین شهید زاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران 

براساس تحقیقات، کرونا می‌تواند از طریق ذرات معلق منتقل شود و زمان بیشتری را در هوا بماند.آلودگی هوا تابع یک متغیر نیست، بلکه تابع عواملی ازجمله باد، دمای هوا، تابش نور خورشید و میزان تولید آلاینده‌های اولیه است. وقتی دما ۲ الی ۳ درجه کاهش می‌یابد، واکنش‌های شیمیایی در جو که ازن را تولید می‌کند نیز به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، بنابراین مقایسه صحیحی نیست که بگوییم آلودگی کمتر یا بیشتر شده و باید همه عوامل را بررسی و سپس اظهارنظر کرد. آنچه مسلم است، اینکه غلظت آلاینده ذرات معلق به واسطه لغو طرح ترافیک و تردد بیشتر خودروها در هفته گذشته افزایش یافته است که می‌تواند زنگ خطری برای شیوع بیشتر ویروس کرونابه خاطر حضور بیشتر ذرات  معلق باشد.  (همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید