• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107252
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxMok
+
-

حسین انتظامی در پاسخ به همشهری مطرح کرد

به‌دنبال کاهش تصدیگری و تربیت مخاطبیم

به‌دنبال کاهش تصدیگری و تربیت مخاطبیم

مسعود میر_روزنامه نگار

ظهر دیروز نخستین نشست خبری رئیس سازمان سینمایی کشور در سال 99به‌صورت آنلاین برگزار شد. در این نشست حسین انتظامی با تأکید بر تلاش سازمان متبوعش برای نجات سینما در ایام کرونایی از فعالیت کارگروه کرونا برای یافتن روشی جهت برگزاری جشنواره‌های مهم سینمایی، حمایت از سالن‌دارها و مراکز سینمایی که در این روزهای سخت اقدام به تعدیل نیرو نکرده‌اند و پرهیز از شتاب در صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با توجه به عدم‌رونق سینماها و انباشت فیلم‌های آماده اکران خبر داد.
رئیس سازمان سینمایی در این نشست آنلاین، در پاسخ به سؤال همشهری، بر تلاش برای کاهش سهم دستگاه‌های دولتی در تولید فیلم‌ها تأکید کرد. متن سؤال همشهری و پاسخ عالیرتبه‌ترین مدیر دولتی سینمای کشور، به شرح زیر است:
پس از انتشار عمومی گواهی مالکیت فیلم‌های سینمایی در روزهای گذشته این سؤال مطرح می‌شود که سینمای ایران چقدر دولتی است و تصدیگری دولت با بازوی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد؟ به بیان شفاف آیا افقی از تولید در سینمای ایران بدون دخالت دولت قابل تصور است؟
دستگاه‌های دولتی در تولید فیلم نسبت به دهه‌های گذشته دخالت به‌مراتب کمتری دارند. 
در سال 98حدود 100فیلم در کشور تولید شده که مجموع سرمایه‌گذاری‌های همه دستگاه‌های دولتی اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد و ارگان‌های دیگر خارج از این مجموعه حداکثر 25درصد بوده است. ما معتقدیم با سازوکار درست اقتصادی و فرهنگی، جذب سرمایه‌گذاران و تسهیل امور اداری، افزایش ظرفیت‌های اقتصادی ناشی از نمایش و سیاستگذاری درست بخش خصوصی بیش از پیش در سینما فعال شده و فعال‌تر هم خواهد شد. این طبیعی است که دستگاه سیاستگذاری مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر نقش مستقیم خود در تولیدات سینمایی با سیاستگذاری‌های خود باید ژانر، تم و فضای کلی سینما و البته تربیت مخاطب را مورد توجه قرار دهد.

نکته

  تا این لحظه هنوز تصمیمی مبنی بر برگزاری یا لغو جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه گرفته نشده است.
  از ابتدای سال تا کنون 39 پروانه ساخت فیلم سینمایی صادر شده است. موضوع واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است. 
  مجوز پخش فیلم سینمایی رستاخیز در شبکه نمایش خانگی سال گذشته صادر شده و مالکان فیلم باید در این مورد به اتفاق نظر برسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :