• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107157
+
-

خشک‌کردن آلوبخارا

خشک‌کردن آلوبخارا

آلو بخارا که سرشار از خاصیت است را می‌توان با چند روش خشک و در غذاها از آن استفاده کرد؛ طعم جذابی که به غذاهایمان می‌دهد و مواد مغذی‌ای که باعث می‌شود تغذیه سالمی داشته باشیم.

خشک کردن آلو بخارا باآفتاب
یکی از روش‌هایی که می‌توانید آلو بخارا  را خشک کنید این است که بعد از شست‌وشوی کامل آلوها آنها را در یک سطح بزرگ و مسطح قرار دهید  که در معرض تابش نور آفتاب باشد اما مراقب باشید که گردوخاکی روی آنها ننشیند. اما این روش یک عیب بزرگ دارد و آن این است که رنگ آلوها کدر و قهوه‌ای تیره می‌شود و تقریبا هیچ شیره‌ای ندارد، به‌دلیل اینکه درصد رطوبت آن از این طریق بسیار کاهش می‌یابد.

خشک کردن آلو بخارا با دستگاه خشک‌کن
از عالی‌ترین و منحصر به فردترین روش‌ها برای خشک کردن آلو استفاده از دستگاه‌های خشک کنی است که مخصوص آلو است. این نمونه از دستگاه میوه خشک کن در اندازه‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود است که البته هر چه مقدار آلوها بیشتر باشد باید از دستگاه‌های خشک‌کن در اندازه‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. البته از دیگر قابلیت‌های این دستگاه‌ها که مجهز به تنظیم درجه دما هستند وجود محفظه‌ای برای استفاده از دود گوگرد است. دستگاه‌های خشک کردن آلو به ‌صورت‌های گازی، برقی و نفتی نیز در بازار موجود است. استفاده کردن از دستگاه‌های خشک‌کن آلو این مزیت را دارند که می‌توان حجم بسیاری از میوه را در مدت زمان کوتاه‌تری و در حجم بالایی خشک کرد.

خشک کردن آلو بخارا به روش تیزابی
روش تیزابی یکی دیگر از روش‌های خشک کردن آلو بخاراست که این روش بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی به‌کار می‌رود. در این شیوه شما می‌توانید مقداری از آب و پودر کربنات پتاسیم خوراکی را همراه با روغن سبزه ترکیب کنید که  از این  طریق محلولی از تیزاب به‌وجود می‌آید. سپس آلوها و دیگر محصولات را در محلول تیزاب خشک کنید. در این روش پوست آلوها در اثر ماندن در این محلول نازک و باعث می‌شود منافذ بسیار کوچکی در پوست آلوها به‌وجود بیاید. این عمل منجر به خشک شدن آلوها می‌شود بعد از آن آلوها را در معرض تابش خورشید قرار دهید تا کاملا آماده مصرف شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید