• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106937
+
-

مهار آتش‌سوزی گسترده در جاجرود

مهار آتش‌سوزی گسترده در جاجرود


شعله‌های آتش در شهرک صنعتی کمرد جاجرود چندین انبار و کارگاه را به کام خود فرو برد، اما با حضور به موقع آتش‌نشانان این آتش‌سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
به گزارش همشهری، این آتش‌سوزی صبح دیروز در شهرکی صنعتی در منطقه کمرد جاجرود اتفاق افتاد. آتش‌سوزی در 3سوله به وسعت حدود 2500متر اتفاق افتاده بود و وجود چرم، چسب، چوب و مواد قابل اشتعال هر لحظه آتش‌سوزی را گسترده‌تر می‌کرد. با وجود اینکه آتش‌نشانان جاجرود و پردیس در همان دقایق اولیه خود را به محل حادثه رسانده و تلاش خود برای مهار آتش‌سوزی را آغاز کرده بودند، اما هر لحظه بر وسعت حادثه افزوده می‌شد و در این شرایط بود که از آتش‌نشانی تهران درخواست کمک شد و بلافاصله نیروهای کمکی از تهران راهی محل حادثه شدند.
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: با وجود اینکه محل حادثه خارج از محدوده آتش‌نشانی تهران بود، اما بلافاصله آتش‌نشانان 3ایستگاه همراه با 2تانکر و تجهیزات ویژه راهی محل حادثه شدند. محل آتش‌سوزی شهرک صنعتی با کاربری‌های مختلف بود که حدود 3 سوله با متراژهای مختلف دچار حریق شده و کاملا شعله ور بود. سوله‌ها مسقف بود و آتش از سقف‌ها به بیرون می‌زد و براساس آن چیزی که مشخص بود، بیش از ٢۵٠٠ متر مجموع این ساختمان‌های شعله ور بود و علاوه بر آن یک ساختمان 2 طبقه اداری در مجاورت این محل نیز دچار حریق شده بود.
ملکی در ادامه گفت: کاربری این سوله‌ها هم محل نگهداری چرم و چسب و بخش زیادی نیز محل تولید چوب و.. بود. آتش‌نشانان تهران در کنار همکاران آتش‌نشان محل حادثه عملیات را آغاز کردند و با توجه به گستردگی سوله‌ها بخشی از سقف‌ها در بخش‌های مختلف به‌علت شدت حرارت تخریب شد. با وجود این در نهایت همکارانم موفق شدند آتش‌سوزی را خاموش کنند.
به گفته وی، در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی وارد نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید