• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106887
+
-

رونمایی از نمایشگاه پایان حکومت داعش

سردارباقری: اگر سردارسلیمانی نبود امروز حاکمیت سوریه و عراق در اختیار داعش بود

دفاعی
رونمایی از نمایشگاه پایان حکومت داعش


سردارسلامی: انتقام خون شهیدسلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است

مراسم افتتاح سراسرنمای شهید حاج‌قاسم سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش و اقتدار جبهه مقاومت، روز گذشته با حضور فرماندهان نظامی کشور در محل باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.
به‌گفته سردار محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این نمایشگاه و موزه بخش اندکی از تلاش‌های رزمندگان محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دسیسه‌ها و توطئه و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آنها و گروه‌های تروریستی به نمایش درآمده است.
به‌گزارش تسنیم، سردار باقری گفت: این نمایشگاه نشان داد که چگونه دشمنان اسلام و بشریت با گروه‌های تروریستی و وحشی‌گری کامل تلاش کردند که آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند و از هیچ‌گونه قتل عام و وحشی‌گری ابایی نداشتند و امنیت و حاکمیت این کشورها را به خطر اساسی انداختند.
فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر ورود شهید بزرگوار سردارسلیمانی و همرزمان و فرماندهانی که امر مستشاری را برعهده داشتند نمی‌بود، و همراهی و همدلی این فرماندهان و مستشاران با ملت و حاکمیت‌های سوریه و عراق اتفاق نمی‌افتاد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشورها اکنون در اختیار داعش و امثال آن بود.
در بخش‌هایی از این موزه و نمایشگاه نیز، گوشه‌هایی از نبرد 33روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته شده است که سردارباقری در این‌باره گفت: امروز که این موزه افتتاح شد، تقریبا همزمان با ایام نبرد ۳۳روزه ملت بزرگ لبنان و حزب‌الله قهرمان با رژیم صهیونیستی است که بخش‌هایی از این نبرد نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین نبردهای ضداشغالگری ملت فلسطین و نبرد آزادسازی افغانستان عزیز پس از تصرف رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا نیز در این نمایشگاه جمع شده و قابل استفاده برای نسل جوان است.

انتقام سردارسلیمانی، آرمان شده است
در بخش دیگر این مراسم سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تصور اشتباهی که دشمنان در محاسبات، راهبردها و برآوردهایشان نسبت به ملت بزرگ ایران دارند این است که با شهادت مردان بزرگ، جریان انقلاب از حرکت می‌ایستد یا متوقف می‌شود. اما همواره واقعیات تاریخی در ۴۰سال گذشته نشان داده که شهادت، موتور محرک قدرت مقاومت و دفاع ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های مسلمان است.
وی یادآور شد: این قاعده درباره شهادت سردار بزرگ و فرمانده فراموش‌نشدنی و همیشه جاویدان ملت ایران و جهان اسلام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برقرار است و هرچه که عظمت شهادت بزرگ‌تر باشد رویش‌ها، خیزش‌ها و جاری‌شدن روح جهاد و شهادت در جامعه قوی‌تر می‌شود و امروز هم مشاهده می‌کنیم که مشعل مقاومت همچنان در دست سردارسلیمانی قرار دارد، این پرچم در اهتزاز است و بیرق‌های مقاومت برافراشته است و مسیر نورانی که او افتتاح کرد امروز با شتابی بیشتر جریان پیدا کرده و حتی انتقام خون شهیدسلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است.
امیر حاتمی، وزیر دفاع هم در سخنانی درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه با 2موضوع به‌خوبی آشنا می‌شویم، از یک طرف با عزم و اراده، خباثت و جنایت‌های بسیار بزرگ دشمن که نشان می‌دهد برای منطقه برنامه بزرگی داشتند و می‌خواستند ناامنی را در این منطقه برای ده‌ها و صدها سال نهادینه کنند آشنا می‌شویم، اما از طرف دیگر رزمندگان عزیز مقاومت با فرماندهی دلاورانه و شجاعانه سردارسلیمانی و البته پشتیبانی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و صنایع دفاعی توانستند در مقابل همه کفر و همه کسانی که پول، سلاح و جنایتکارانشان را آورده بودند تا این کار مهم را در منطقه ایجاد کنند ایستادگی کنند و به برکت خون شهدا، عزم و همت رزمندگان و پشتیبانی همه‌جانبه، این اتفاق رخ نداد.
در مراسم افتتاح سراسرنمای شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار مهدی شادمانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و جمع دیگری از فرماندهان نظامی حضور داشتند.


این خبر را به اشتراک بگذارید