• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105621
+
-

سه پیشنهاد آپاراتچی، برای ماندن و سرگرم‌شدن در خانه

کلیک کن، ببین!

کلیک کن، ببین!

علی مولوی:
این روزها که ویروس کرونا، برایمان نه راه پیش گذاشته و نه راه پس و فقط و فقط باید در خانه بمانیم، بهترین راه برای سرگرم‌شدن تماشای فیلم و سریال است. به لطف اینترنت و فناوری، خانه‌نشینی آن‌قدرها هم سخت نیست و با گسترش سایت‌های نمایش خانگی، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و سریال‌های روز جهان در اختیارمان قرار دارند و می‌توانیم در گوشی موبایل، لپ‌تاپ یا تلویزیون، هرفیلمی را که می‌خواهیم انتخاب و تماشا کنیم.
هرچند که سینماها کم و بیش بازشده‌اند، اما آپاراتچی پیشنهاد می‌کند تا حد امکان از حضور بی‌دلیل در مکان‌های عمومی پرهیز کنید و هم‌چنان در خانه فیلم و سریال ببینید. به همین مناسبت آپاراتچی این هفته هم به سراغ سایت‌های «نماوا» و «فیلیمو» رفته و از تازه‌ها‌ی این دو سایت که از پرکاربرترین سایت‌ها در این زمینه‌اند، برای شما پیشنهادهایی آورده است.

سریالی معمایی و ترسناک!
تصورش را بکنید چشمتان را باز می‌کنید و می‌بینید در اتاقی بدون در و پنجره با دیوارهایی از بلوک‌های سنگی گیر افتاده‌اید. تنها وسایل اتاق، یک ماشین تایپ قدیمی، یک دریچه‌ی فاضلاب و یک هواکش است. نه می‌دانید چرا این‌جایید و نه حتی می‌دانید کی هستید و اسمتان چیست. چشم می‌گردانید و می‌بینید دو نوجوان دیگر هم مثل شما در همین اتاق عجیب گیر افتاده‌اند و شرایط شما را دارند. موقعیت عجیب و ترسناکی است، نه؟
داستان سریال حفره هم دقیقاً همین‌طوری شروع می‌شود. این سریال انیمیشن، محصول نتفلیکس است و جاش مپهام، گِرِگ سالیوان و
جیسون بورکی کارگردانی آن را برعهده داشته‌اند. این سریال دو فصل دارد که هرفصل آن 10 قسمت است و در سال‌های 2018 و 2020 تهیه شده‌اند.
هرسه شخصیت اصلی این سریال نوجوان‌اند و باید در این شرایط عجیب و غریب و ترسناکی که در آن گیرافتاده‌اند، موانع و مشکلات زیادی را برای زنده‌ماندن از پیش رو بردارند. آن‌ها مطمئن نیستند اسمشان چیست، اما هرکدام تکه‌کاغذی را در جیبشان پیدا می‌کنند که یک اسم روی آن نوشته شده و حدس می‌زنند اسم خودشان باشد. آدام پسری جسور و بی‌باک است و به‌خوبی از پس هرشرایط سختی برمی‌آید. میرا هم  دختری بی‌باک است و قدرتی خارق‌العاده دارد؛ او می‌تواند زبان حیوانات را بفهمد و با آن‌ها حرف بزند. اما کای قادر است در هرموقعیتی خراب‌کاری کند و شما را به‌خنده بیندازد!
اگر دوست دارید از سرنوشت این سه نوجوان باخبر شوید، سایت فیلیمو این سریال انیمیشن را با دوبله‌ی فارسی در اختیار کاربران خود گذاشته‌ است.

شام با چاشنی لبخند!
سال 1390  اولین سری از مجموعه‌ی شام ایرانی به کارگردانی بیژن بیرنگ وارد شبکه‌ی نمایش خانگی شد. با این‌که این مجموعه مورد استقبال قرار گرفت، اما پس از دو فصل به دلیل مسائلی تولید آن متوقف شد. در این سال‌ها چند فصل دیگر هم از این مجموعه به کارگردانی
محمد شایسته و سروش صحت تولید شده و از زمستان 1398 و در میانه‌ی دوران کرونا، چند فصل دیگر از این مجموعه به کارگردانی سعید ابوطالب از راه رسیده است. به‌تازگی نیز پنجمین فصل از سری جدید شام ایرانی وارد شبکه‌ی نمایش خانگی شده که علیرضا خمسه، امیرحسین صدیق، علیرضا مسعودی و میرطاهر مظلومی شرکت‌کنندگان در این مستندمسابقه‌ی جذاب هستند.
اگر دوست دارید تمام 12فصل تولیدشده‌ی این مجموعه از سال 1390 تاکنون را تماشا کنید می‌توانید به سایت‌های فیلیمو و نماوا مراجعه کنید. این دو سایت تمامی قسمت‌های این مجموعه‌ی جذاب و مفرح را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

به‌زیبایی دنیای نوجوانی
سایت نماوا پرافتخارترین فیلم بیست و ششمین جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در اختیار کاربران خود گذاشته است. فیلم فرزندخوانده، ساخته‌ی فیلم‌ساز سینمای کودک و نوجوان ایران، وحید نیکخواه‌آزاد است و در جشنواره‌ی سال 1391 اصفهان،
چهار پروانه‌ی زرین، سه دیپلم افتخار، هشت جایزه از بخش جلوه‌گاه امید و یک لوح تقدیر از طرف یونیسف را از آن خود کرد.
این فیلم ماجرای چهار قصه‌ی تو در تو را روایت می‌کند که به نوعی با هم ارتباط دارند. نیکخواه به‌خوبی توانسته این چهارقصه‌ی نوجوانانه را با هم پیش ببرد به‌طوری که رشته‌ی هیچ‌کدام از دست بیننده رها نشود و بی‌دلیل نیست که پروانه‌ی زرین بهترین فیلم‌نامه را به او داده باشند.
بهروز شعیبی، شبنم قلی‌خانی، سیدمهرداد ضیایی، حمیدرضا پگاه، فریبا کوثری، شاهرخ فروتنیان، شمسی فضل‌اللهی، نگار نیکخواه‌آزاد و حمید مولوی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
در همان سال 1391، هفته‌نامه‌ی دوچرخه گفت‌وگوی ویژه‌ای را با نیکخواه‌آزاد درباره‌ی سینمای کودک و نوجوان و فیلم فرزندخوانده انجام داد که اگر این فیلم را دیدید، خواندن آن خالی از لطف و لذت نیست. این گفت‌وگو را می‌توانید در نشانی hamshahrionline.ir/news/188187 بخوانید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :