• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 مرداد 1399
کد مطلب : 105495
+
-

افزایش عمر باتری لپ‌تاپ

   باتری لپ‌تاپ‌ها معمولا قدرت زیادی ندارند و پس از استفاده طولانی مدت ضعیف می‌شوند اما راه‌هایی نیز برای محافظت و افزایش طول عمر آنها وجود دارد. اگرچه باتری بیشتر لپ‌تاپ‌ها برای استفاده طولانی چندان مناسب نیست اما عادت‌ها و رفتارهای نادرست کاربران هم در تضعیف بیشتر این باتری‌ها نقش مهمی دارد.
   از تخلیه کامل باتری لپ‌تاپ جلوگیری کنید. تخلیه کامل به باتری لپ‌تاپ، شوک زیادی وارد می‌کند و حتی ممکن است آسیب شدیدی به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است به‌جای رها کردن باتری تا تخلیه کامل و سپس شارژکردن کامل آن،  پس از رسیدن به ۲۰ یا ۳۰ درصد از ظرفیت باتری لپ‌تاپ آن را شارژ کنید و پیش از آنکه برای مدتی حتی کوتاه روی ۱۰۰ درصد ظرفیت بماند،  از برق جدا کنید.
   از حافظه SSD استفاده کنید. استفاده از درایو حافظه SSD برای لپ‌تاپ به شما کمک می‌کند تا مصرف انرژی لپ‌تاپ خود را به‌شدت کاهش دهید. نسل جدید حافظه‌های درایوی که با نام SSD شناخته می‌شوند،  از فناوری‌های جدید یاری می‌گیرند تا سرعت بیشتر و البته انرژی مصرفی کمتری داشته باشند.
   از شارژکردن سایر گجت‌ها با لپ‌تاپ بپرهیزید. شارژکردن تلفن هوشمند و سایر گجت‌ها با لپ‌تاپ‌ نه‌تنها به باتری و سخت‌افزاری این محصولات آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند بلکه انرژی بیشتری از لپ‌تاپ شما می‌گیرد.
   باتری لپ‌تاپ‌های جدید مشکلی با شارژ شدن طولانی‌مدت ندارند. در حقیقت پس از تکمیل انرژی باتری،  لپ‌تاپ ورود انرژی الکتریسیته را متوقف می‌کند. آنچه عمر یک باتری لپ‌تاپ را کاهش می‌دهد نه اتصال دائمی آن به برق بلکه افزایش دمای لپ‌تاپ است. بهتر است بیشتر از آنکه نگران میزان شارژدهی باتری لپ‌تاپ خود باشید به کاهش دمای آن فکر کنید.
   نور صفحه نمایش را مدیریت کنید. کاهش نور صفحه نمایش لپ‌تاپ به‌معنای کاهش انرژی مصرفی آن است و همین برای کمتر کردن فشار وارده به لپ‌تاپ کافی به‌نظر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید