• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 29 تیر 1399
کد مطلب : 105238
+
-

خبرهای کوتاه

نوسازی با روش‌های نوین170میلیون تومان وام دارد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت 3پروژه تجمیعی شامل 11پلاک فرسوده در کوچه عابدینی واقع در محله صفا در منطقه13 خبر داد. به‌گزارش همشهری، کاوه حاجی‌علی‌اکبری افزود: چنانچه مالکان در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت‌وساز کرده و از مشارکت سازندگان غیرحرفه‌ای استفاده کنند، به ازای هر واحد می‌توانند تا ۱۰۰‌میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت کنند. اما اگر مالکان از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای که پروانه انبوه‌سازی‌ دارند استفاده کنند، این مبلغ به ۱۴۰‌میلیون تومان می‌رسد. همچنین درصورتی که سازندگان و انبوه‌سازان با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام به نوسازی در بافت‌های فرسوده کنند، به ازای هر واحد مسکونی تا ۱۷۰‌میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.


مشکلات کارگران و پیمانکاران شهرداری بررسی شد 

شهر تهران نیازمند تغییرات جدی در تامین نیروهای خدمات شهری و خروجی عملکرد آنها در نگهداشت شهر است. به‌گزارش همشهری، حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی نظارت بر وضعیت نیروهای پیمانکاری در حوزه خدمات شهری اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در شهرداری تهران با آن مواجه هستیم، عدم‌نظارت کافی و رسیدگی لازم به مشکلات کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری است که عمده‌ترین مشکل در این حوزه، بی‌توجهی به رعایت مقررات قانون کار در زمان تنظیم قراردادهاست. وی تأکید کرد: نیازمند تغییرات جدی در نحوه تنظیم قراردادها، نحوه تامین نیروها و خروجی عملکرد آنان در نگهداشت شهر هستیم و این امر نظارت جدی مدیریت شهری را می‌طلبد. معاون شهردار تهران با اشاره به مراکز اسکان کارگری در سطح شهر تهران افزود: ۱۰۱مرکز اسکان کارگری در شهر تهران با اسکان بیش از ۸هزار نفر نیرو وجود دارد که عدم‌شفافیت کارکرد این اماکن و اهمیت مسائل ایمنی ناشی از آن ایجاب می‌کند استمرار فعالیت این مراکز با درنظر گرفتن مزایا و معایب آن با تشکیل کارگروه ویژه، مورد بازنگری قرار گیرد. وی بر ضرورت تشکیل کارگروه برای آسیب‌شناسی، دستیابی به آمار واقعی و ارائه پیشنهادات عملیاتی برای ساماندهی وضعیت نیروهای پیمانکاری شهرداری تهران تأکید کرد و افزود: در این کارگروه باید به مواردی چون نحوه تنظیم قراردادها، تامین نیروی نگهبان در زمره قراردادهای پیمانکاری، تناسب رقم ریالی و حجم کار در قراردادهای منعقدشده وکنترل و نظارت بر انضباط کاری کارگران  پرداخته شود. مظاهریان با اشاره به ساماندهی نیروهای شهرداری تهران در پایان سال گذشته گفت: خوشبختانه با تفکیک قراردادهای کارگری و کارمندی ضمن رفع مشکل پراکندگی قراردادها، اقدام مؤثری در راستای ساماندهی نیروی انسانی، متناسب‌سازی سازمان به‌منظور بهبود وضعیت اداری، استخدامی و شغلی، ایجاد شفافیت و افزایش انگیزه خدمت و ارتقای بهره‌وری کارکنان صورت گرفت که بازخورد خوبی نیز در بین پرسنل داشت.


خانه‌های کوچک در انتظار تصمیم دولت

طرح شهرداری برای احداث خانه‌های 25 تا 50متری برای بررسی در هیأت دولت، ‌به وزارت کشور ارسال شد. به گزارش ایرنا، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح با اصلاحات کوچکی به وزارت کشور ارسال شد گفت: متراژ ساخت واحد مسکونی در مصوبه‌های طرح تفصیلی ۳۵مترمربع است که ما ساخت واحدهای ۲۵ تا ۵۰مترمربعی را برای تهران پیشنهاد داده بودیم اما وقتی نظر کلانشهرها را گرفتیم، مقرر شد در هر شهری باتوجه به وضعیت آن عدد متراژ تعیین شود. به‌گفته گلپایگانی در صورت تصویب، تخفیف‌ها و اعتبار بانکی برای ساخت این واحد‌ها نیز اختصاص خواهد یافت. به‌گفته معاون شهردار تهران در طرح پیشنهادی و باتوجه به اصلاحاتی که انجام شد، عدد کف و سقف متراژ برداشته شده تا درصورت تصویب این طرح در هیأت دولت، کمیسیون‌های ماده۵ هر کلانشهری درخصوص عدد متراژ تصمیم‌گیری کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید