• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105139
+
-

3مأموریت نفسگیر برای آتش‌نشانان پایتخت

3مأموریت نفسگیر برای آتش‌نشانان پایتخت

آتش‌نشانان تهران از عصر چهارشنبه تا صبح جمعه در جریان 3عملیات سخت و نفسگیر 2 نفر را از زیر آوار بیرون کشیدند و موفق شدند آتش‌سوزی در بازار کفاش‌ها را مهار کنند.
به‌گزارش همشهری، نخستین عملیات از ساعت 16 چهارشنبه در پروژه‌ای ساختمانی در حوالی خیابان سهروردی آغاز شد که به آتش‌نشانان خبر رسیده بود که هنگام حفر یک چاه در ساختمان در حال ساخت، کارگری زیر آوار گرفتار شده است. در این شرایط آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: کارگر 23ساله افغان هنگام حفر چاه زیر حدود ۷متر خاک و آوار گرفتار شده بود و شواهد نشان می‌داد به‌احتمال زیاد جان باخته است. با این حال تلاش‌ها برای نجات او آغاز شد و با گذشت بیش از ۱۸ساعت آتش‌نشانان موفق شدند جسم بی‌جان این کارگر را از زیر آوار خارج کنند.
دومین حادثه ساعت 52دقیقه بامداد پنجشنبه در خانه‌ای قدیمی در خیابان قزوین اتفاق افتاد. آنجا ساختمانی 4 طبقه، مسکونی و قدیمی بود که از مدتی قبل متروکه شده بود و اهالی منطقه مدعی بودند مردی مسن در آنجا زندگی می‌کند. بخشی از این ساختمان در ضلع جنوبی در هر 4 طبقه تخریب شده و به آوار تبدیل شده بود و بقیه ساختمان نیز در حال ریزش بود و این موضوع عملیات را با خطر و دشواری زیادی همراه کرده بود. در این شرایط آواربرداری آغاز شد و همزمان با کمک سگ‌های زنده یاب هلال‌احمر عملیات جست‌وجو آغاز شد اما به درستی معلوم نبود که آیا فردی زیر آوار حضور دارد یا نه. با وجود این، عملیات ادامه یافت تا اینکه آتش‌نشانان موفق شدند پیکر بی‌جان مردی حدود 70ساله را از زیر آوار خارج کنند.
سومین حادثه اما صبح دیروز (جمعه) در بازار کفاش‌های تهران اتفاق افتاد. ساعت10:20 بود که به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی خبر رسید که یک مجتمع تجاری فروش کیف و کفش در بازار دچار آتش‌سوزی شده است. دقایقی بعد از این خبر بود که نخستین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه واقع در بازار سیدولی رساندند. سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: با حضور آتش‌نشانان معلوم شد محل حادثه ساختمانی 3طبقه با کاربری تولید کفش است که حجم زیادی از کفش‌ها و مواداولیه تولید کفش در این ساختمان انبار شده است. همچنین روی پشت‌بام این ساختمان انباری‌هایی وجود داشت که یکی از آنها که ۱۵۰متر وسعت داشت دچار آتش‌سوزی شده بود و آتش کاملا شعله‌ور و دود زیادی منطقه را فراگرفته بود.
ملکی ادامه داد: دود از طریق دریچه روشنایی ساختمان و رایزرها به بخش‌های پایینی ساختمان نیز سرایت کرده بود که آتش‌نشانان به‌سرعت عملیات را آغاز کردند و بعد از ساعتی تلاش توانستند آتش‌سوزی را به‌طور کامل مهار کنند. به گفته ملکی در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید و علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید