• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105111
+
-

بازگشت آرامش به بهبهان

دستگیری عوامل فراخوان اغتشاش در خراسان، فارس و کرمان


طی روز‌های اخیر و هفته گذشته، مقامات انتظامی و اطلاعاتی تعدادی از استان‌های کشور از شناسایی و دستگیری عناصر و عوامل بیگانه خبر دادند؛ در بهبهان، فرمانده انتظامی شهرستان از قصد «افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی برای تحریک مردم و ضربه‌زدن به نظام» سخن گفت و در خراسان رضوی نیز، سپاه از دستگیری تعدادی از افراد خبر داد که به انتشار فراخوان تجمع اعتراضی و خیابانی در مشهد متهم هستند. در استان فارس و کرمان نیز خبرهایی مبنی بر شناسایی و دستگیری عوامل و عناصر تروریستی و صدور حکم اعدام برای متهمان منتشر شد.

معاندین قصد تحریک مردم را داشتند
به‌گزارش همشهری، در پی انتشار تصاویر و ویدئو‌هایی از تجمع گروهی شهروندان در شهر بهبهان استان خوزستان در شامگاه پنجشنبه، فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان درخصوص «تجمع غیرقانونی تعدادی از شهروندان بهبهانی» توضیحاتی ارائه کرد. سرهنگ محمد عزیزی روز جمعه به ایرنا گفت: «در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت‌۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند. ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند اما آنها نه‌تنها متفرق نشدند، بلکه اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکنانه کردند. به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق‌کردن آنها کرد. خوشبختانه با تدابیر انجام شده هیچ‌گونه خسارات مالی و جانی در این تجمع به‌وجود نیامد و افراد تجمع‌کننده هم به منازلشان هدایت شدند.» عزیزی ادامه داد: «مردم باید بدانند که افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند و به‌طور حتم می‌خواهند با تحریک احساسات مردم در جامعه تنش ایجاد کنند، زیرا آنها به هیچ عنوان دوست‌خواه مردم نیستند و برای ضربه زدن به نظام قسم یاد کرده‌اند. پلیس براساس وظیفه ذاتی خود با هرگونه بی‌نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد. به همین دلیل افراد نباید تحت‌تأثیر معاندان و مخالفان نظام قرار گیرند.» به گفته این مقام انتظامی شهرستان بهبهان، هم‌اکنون آرامش در تمام شهرستان بهبهان حاکم است و هیچ‌گونه مشکل یا بی‌نظمی در این شهرستان وجود ندارد.

دستگیری عوامل فراخوان در خراسان
در پی برپایی تجمعات در بهبهان، سپاه خراسان رضوی از دستگیری تعدادی از افراد خبر داد که متهم به انتشار فراخوان تجمع اعتراضی و خیابانی و تشویق به آشوب در مشهد هستند. به گزارش فارس، سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شماری از عوامل اصلی گروه‌های معاند که ضمن ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب، با انتشار فراخوان‌هایی هواداران و مردم را به تجمع و اعتراضات خیابانی تشویق می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. بنابر این اطلاعیه، در سوابق برخی از این افراد، اقداماتی همچون جاسوسی علیه امنیت ملی، دعوت به اغتشاش و تلاش برای برهم زدن نظم عمومی از طریق فضای مجازی دیده می‌شود.

انهدام تیم تروریستی در استان فارس
یک روز پیش از حوادث بهبهان و انتشار خبر دستگیری‌ها در خراسان، سازمان اطلاعات سپاه استان فارس در اطلاعیه‌­ای در پنجشنبه 26تیرماه اعلام کرد: «با رصد دقیق و اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، تیم اقدامی سازمان تروریستی منافقان که به‌منظور انجام عملیات ایذایی وارد استان فارس شده بود، شناسایی شدند. این تیم در یکی مناطق شهر شیراز قصد اقدام خرابکارانه داشتند که به موقع شناسایی، منهدم و اعضای آن دستگیر شدند.» به نوشته تسنیم، پیش از این، انجام اقدامات ایذایی در ایام سالگرد ارتحال رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برنامه کاری این تیم بوده که به واسطه هوشیاری و اشراف اطلاعاتی این تیم ناکام ماند.

دستگیری و اعدام عناصر بیگانه در کرمان
خبر انهدام تیم تروریستی در استان فارس و دستگیری اعضای آن در حالی منتشر شد که 23تیرماه، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از دستگیری تعدادی از عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در این استان خبر داده بود. به گزارش ایسنا، احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: تعدادی از عناصر وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در کرمان دستگیر و پس از طی مراحل تحقیق و رسیدگی حکم قانونی صادر گردیده است و نیز تعدادی از اعضای گروهک‌های معاند نیز در کرمان دستگیر شده و در دادگاه انقلاب اسلامی کرمان به جرم آنها رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است. وی با اشاره به این مطلب که در این دادگاه پرونده‌های امنیتی زیادی رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده است، گفت: ازجمله این پرونده‌ها می‌توان به پرونده شرور «یحیی احمد یوسفی» و شرور «آریا جاویدان» اشاره کرد که نامبردگان در منطقه جنوب استان کرمان سال‌ها شرارت و آدم­کشی می‌کردند و با اقدامات ایذایی خود علاوه بر از بین بردن امنیت منطقه باعث از بین رفتن رشد اقتصاد آن منطقه نیز شده بودند و خوشبختانه هر دو نفر در عملیات‌های جداگانه‌ای توسط سربازان گمنام حضرت ولیعصر علیه‌­السلام در اداره کل اطلاعات استان کرمان، دستگیر شدند و به پرونده‌های آنها در دادگاه انقلاب اسلامی کرمان رسیدگی شد و پس از صدور حکم اعدام و اجرای آنها، امنیت به منطقه بازگشت و باعث خوشحالی مردم و رشد مجدد اقتصاد و سرمایه‌گذاری شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :