• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105070
+
-

سالی بدون جشنواره تلوراید

فیلمخانه ملی آمریکا پس از یک‌ماه بررسی: برگزاری حضوری و فیزیکی این رویداد امکان‌پذیر نیست

سالی بدون جشنواره تلوراید

برگزاری چهل‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم «تلوراید» نیز به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این جشنواره فیلم قرار بود از 3 تا 7سپتامبر 2020 (13تا 17شهریور 1399) برگزار شود. 
به گزارش اسکرین‌دیلی، فیلمخانه ملی آمریکا که مسئول برگزاری جشنواره تلوراید است، طی نامه‌ای اعلام کرده است که پس از یک‌ماه بررسی و ارزیابی و تامل درباره برگزاری فیزیکی این رویداد، تمام مسئولان برگزاری این جشنواره به این نتیجه مشترک رسیده‌اند که جشنواره فیلم تلوراید امسال برگزار نشود. جشنواره فیلم تلوراید هر ساله در تعطیلات روز کارگر برگزار می‌شود. در ادامه این نامه آمده است که در آینده فهرست فیلم‌های برتر سال از نظر این جشنواره و در نهایت بهترین فیلم سال نیز از نظر هیأت داوران این جشنواره معرفی خواهد شد. در این نامه هیچ اشاره‌ای به برگزاری رویدادهای آنلاین و برخط به جای این جشنواره نشده است. 
در ادامه این نامه همچنین به این مسئله اشاره شده که تا هفته گذشته طرح‌های خوبی برای برگزاری ایمن جشنواره تلوراید داشتیم اما با بروز موارد جدیدی از ابتلا به کرونا و افزایش دوباره موارد ابتلا به این ویروس در سراسر آمریکا که به یک بحران ملی انجامیده، به این نتیجه رسیده‌ایم که حتی بهترین طرح‌های بهداشتی هم نمی‌تواند حاضران در این جشنواره را در برابر تهدیدهای این محیط غیرقابل کنترل حفظ کند. مهم نیست که چند نفر از ما ماسک می‌زنیم و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنیم، شیوع این ویروس دوباره به میزان خطرناکی اوج گرفته است؛ بنابراین اکنون در وضعیتی قرار داریم که به سختی می‌توان سلامت و ایمنی فیلمسازان، بازیگران و سایر عوامل فیلم‌ها را در این جشنواره تامین کرد.
 در حقیقت مسئولان این جشنواره نمی‌توانند هیچ تعهدی در قبال حفظ سلامت حاضران در جشنواره تلوراید بدهند. پیش از لغو جشنواره تلوراید، جشنواره‌های کن و لوکارنو از سری جشنواره‌های مهم نیمه اول سال میلادی نیز به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بودند. مدیران این جشنواره‌ها نیز اعلام کرده بودند که درنظر ندارند برنامه‌های آنلاین را جایگزین حضور فیزیکی سینماگران و عوامل فیلم‌های این جشنواره‌ها کنند. 
بنابر آخرین اخبار انتشار یافته مشخص نبودن زمان کاهش شیوع ویروس کرونا و کشف و ارائه واکسن این ویروس به بازار، سبب شده که مدیران جشنواره‌های مهم نیمه دوم سال به جای رقابت تصمیم به همکاری با یکدیگر بگیرند؛ بر همین اساس مدیران جشنواره‌های بین‌المللی ونیز، تورنتو، نیویورک و تلوراید برای همکاری با یکدیگر اعلام آمادگی کرده‌اند. جشنواره تلوراید هر سال در ‌ماه سپتامبر و در تعطیلات روز کار و کارگر برگزار می‌شود. این جشنواره نخستین‌بار در سال۱۹۷۴ میلادی برگزار شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :