• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105037
+
-

هفته بازی‌های 6 امتیازی

با لغو بازی پرسپولیس- فولاد، حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، رویارویی تراکتور با سپاهان و نفت آبادان با استقلال خواهد بود

هفته بازی‌های 6 امتیازی

هفته بیست‌وپنجم از رقابت‌های لیگ‌برتر ایران امشب با برگزاری یک بازی در اصفهان آغاز می‌شود تا فردا با انجام 6بازی دیگر پیگیری شود. بعد از لغو 3بازی در هفته‌های گذشته، در این هفته نیز بازی 2تیم پرسپولیس و فولاد لغو شد تا سازمان لیگ باز هم برای به پایان رساندن این رقابت‌ها در موعد مقرر با مشکلات بیشتری مواجه شود. بازی حساس پرسپولیس و فولاد می‌توانست تکلیف قهرمانی را تا‌حدود زیادی مشخص کند که احتمالا با 48ساعت تاخیر در روز شنبه برگزار خواهد شد. نکته مهم بازی‌های این هفته، جدال همسایه‌ها در بالا و پایین جدول است که باعث شده اغلب بازی‌های این هفته حکم دوئل‌های 6امتیازی را داشته باشند. چه در بالای جدول که سپاهان و تراکتور به مصاف هم می‌روند و چه در قعر جدول که 2تیم آخر روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

   ذوب‌آهن - ماشین‌سازی؛ پنجشنبه ساعت 20:45
ذوب‌آهن بعد از برد پرگل در بوشهر، این هفته میزبان تیمی است که در 5بازی اخیر فقط و فقط شکست خورده است. ماشین‌سازی آخرین بار روز 18بهمن98 در خانه خودش یک امتیاز از پیکان گرفته و بعد از آن دیگر رنگ امتیاز را ندیده است. این تیم 20روز قبل مهاجری را جانشین شیخ‌لاری کرد ولی حالا او هم تبریز را ترک کرده تا هومن افاضلی روی نیمکت بنشیند. ماشین‌سازی به‌عنوان رکورددار تغییر سرمربی در این فصل، امشب به مصاف بوناچیچ می‌رود که سابقه مربیگری در تبریز و هدایت گسترش‌فولاد را هم دارد.

   تراکتور - سپاهان؛ جمعه ساعت 20:15
جدال مدعیان سهمیه و صاحبان رتبه دوم و چهارم که نقش زیادی در سرنوشت این فصل آنها خواهد داشت. بازی رفت 2تیم در اصفهان با برد 2 بر صفر سپاهان همراه بود اما فردا‌شب در تبریز شانس تراکتور را باید بیشتر از حریف اصفهانی‌اش دانست. تراکتور همچنان صدرنشین لیگ در بازی‌های خانگی است و با بردن صنعت‌نفت در میزبانی قبلی‌اش شکست از نساجی را به فراموشی سپرده است. سپاهان در 8بازی اخیر خارج از خانه‌اش 7بار مساوی کرده و در 4میهمانی اخیرش فقط یک گل زده است. این آمار ضعیف در بازی‌های خارج از خانه سپاهان، شاید تراکتور و تراکتوری‌ها را به پیروزی امیدوارتر کند. هرچند سپاهان همچنان شکست‌ناپذیرترین تیم لیگ است و در جدول فقط 2باخت دارد که یکی از آنها همان باخت 3 بر صفر مقابل پرسپولیس است. در واقع در فصل جاری فقط یک تیم‌ حین بازی سپاهان را شکست داده که این تیم نفت آبادان بوده است.
   پارس‌جنوبی - شهرخودرو؛ جمعه ساعت 20:30
تنها بازی این هفته که بین تیم‌های همسایه نیست و طرفین از بالا و پایین جدول می‌آیند. پارس‌جنوبی و شهرخودرو هر دو در هفته گذشته سرمربیان خود را از دست دادند. شهرخودرو سهراب بختیاری‌زاده را به‌عنوان سرمربی جدیدش برگزیده اما پارس‌جنوبی تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز سرمربی ندارد! پارس در خانه خودش به‌سختی می‌بازد و در این فصل فقط پرسپولیس در جم پیروز شده است. اما اگر این تیم خیال فرار از منطقه سقوط را دارد، باید روند تساوی‌های خانگی را بشکند و به پیروز‌شدن فکر کند.

   گل‌گهر - شاهین بوشهر؛ جمعه ساعت 20:30
جدال سوته‌دلان ته جدولی برای جست‌وجوی آخرین شانس‌های فرار از قعر جدول. هر دو تیم قبل از تعطیلات 4ماهه لیگ، جان گرفته بودند و با امتیازات متوالی در حال فرار از قعر جدول بودند، اما در تعطیلاتی که به‌دلیل کرونا رخ داد، شاهین سرمربی‌ خارجی‌اش را از دست داد و گل‌گهر نیز از فرم مطلوبی که به 6بازی بدون باخت منجر شده بود، خارج شد و در 3بازی متوالی شکست خورد. شاهین هفته گذشته برای چهارمین‌بار در این فصل سرمربی‌اش را تغییر داد و نیمکت خود را به مهدی پاشازاده سپرد. اما روی نیمکت گل‌گهر مجید جلالی بعد از استعفای اخیرش، دوباره برگشت و کار را به دست گرفت.

   نفت آبادان - استقلال؛ جمعه ساعت 21
جدال تیم‌های ششم و هفتم جدول که اگر برنده‌ای نداشته باشد، تقریبا هر دو تیم را از کورس رقابت برای کسب سهمیه خارج خواهد کرد. اگر این بازی با برتری میزبان تمام شود، جای 2تیم در جدول عوض خواهد شد و استقلال تا رتبه هفتم نزول می‌کند. آبی‌ها برای فرار از روند ضعیف نتیجه‌گیری در هفته‌های اخیر نیاز به یک پیروزی روحیه‌بخش دارند اما بردن صنعت‌نفت در آبادان اصلا کار ساده‌ای نیست. به‌خصوص که خوزستان برای فرهاد مجیدی همیشه یادآور خاطرات تلخی بوده است. فصل گذشته در آبادان گل سالم استقلال مردود شد و فرهاد مجیدی هم از داور کارت قرمز گرفت. این فصل در زمین فولاد هم دوباره مجیدی اخراج شد و استقلال شکست خورد. بازی رفت 2تیم در تهران با نمایش عالی استقلال و برتری 5 بر صفر این تیم تمام شد. در آن بازی استقلال 15شوت در چارچوب زد و بهترین رکورد فصل جاری را به جا گذاشت. این بازی جدال بهترین گلزنان و گل‌سازان فصل هم هست. آل‌کثیر، قائدی و دیاباته در جدول گلزنان و میلاد جهانی و قائدی در جدول گل‌سازان لیگ رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. میلاد جهانی (نفت آبادان) با 7پاس گل در این فصل حالا بالاتر از قائدی صدرنشین جدول پاسورهای لیگ است.

   سایپا - پیکان؛ جمعه ساعت 21
جدال 2تیم درجه2 تهرانی یک داربی است که هیچ شباهتی به داربی ندارد. این بازی درست در نقطه مقابل داربی بزرگ تهران قرار دارد و تعداد کسانی که نتیجه این بازی برایشان اهمیت دارد، از 100نفر تجاوز نمی‌کند. اما نتیجه بازی فردا‌شب این 2تیم از لحاظ جدولی و در معادلات سقوط تیم‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت. 2تیم رتبه 12 و 14 را دارند و بازنده احتمالی این بازی خطر سقوط را احساس خواهد کرد. جالب اینکه هر 2تیم در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته‌اند. پیکان بعد از 2برد متوالی به این بازی می‌آید و سایپا بعد از 3تساوی مقابل 3تیم مدعی بالای جدول.

   نساجی - نفت مسجدسلیمان؛ جمعه ساعت 21
محمود فکری از زمانی که به نساجی آمده، 3بازی انجام داده که هر 3بازی خارج از خانه بوده است. او فردا‌شب بالاخره فرصت پیدا می‌کند تا در قائمشهر و جلوی چشم تماشاگرانی که از پشت‌بام‌ها و دیوارهای اطراف بازی را نگاه می‌کنند، نساجی را هدایت کند. نتایج گذشته نساجی همه را به تماشای یک بازی جذاب و پرگل امیدوار می‌کند اما نتایج نفت مسجدسلیمان و سبک دفاعی این تیم پیام‌های کاملا متفاوتی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید