• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104864
+
-

کلاهبرداری‌های قاتل در زندان برای تهیه دیه

کلاهبرداری‌های قاتل در زندان برای تهیه دیه

«به اتهام قتل عمدی در زندان بودم و می‌خواستم پول دیه را جورکنم تا بتوانم از اولیای دم رضایت بگیرم به همین دلیل نقشه کلاهبرداری کشیدم.» این اعتراف قاتلی است که از داخل زندان دست به کلاهبرداری می‌زد تا جیب‌هایش را پر از پول کند اما خیلی زود لو رفت.
به‌گزارش همشهری، چندی قبل گزارش کلاهبرداری‌های سریالی به پلیس پایتخت اعلام شد. با وجود هشدارهای فراوان هنوز هم افراد زیادی فریب این کلاهبردار را می‌خوردند. شگرد او به این شکل بود که با طعمه‌های خود تماس گرفته و با این ادعا که در قرعه‌کشی مسابقات رادیویی و تلویزیونی برنده شده‌اند، آنها را پای دستگاه خودپرداز می‌کشید تا نقشه خود را پیش ببرد.
یکی از مالباخته‌ها گفت: فردی که آن طرف خط صحبت می‌کرد آنقدر نقشش را خوب بازی می‌کرد که فریبش را خوردم. حتی جوری صحبت کرد که انگار در حال ضبط برنامه تلویزیونی هستند و من باورم شد که شماره موبایلم به‌صورت اتفاقی برنده شده و برای گرفتن جایزه باید پای دستگاه خودپرداز بروم. فرد تماس گیرنده می‌گفت باید کدی را به‌صورت انگلیسی به آنها اعلام کنم. من که دستپاچه شده بودم به خیال اینکه برنده پول شده‌ام پای دستگاه رفتم. فرد تماس گیرنده گفت گزینه انگلیسی را انتخاب کن و من بی‌آنکه بدانم ماجرا از چه قرار است گزینه انگلیسی را انتخاب کردم. اما به جای اینکه پولی به حسابم واریز شود دقایقی بعد پیامک برداشت پول برایم ارسال شد و تازه متوجه شدم که همه اینها نقشه بوده و من قربانی کلاهبرداری شده‌ام.

ردیابی
با افزایش این شکایت‌ها، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده کلاهبرداری آغاز کردند تا اینکه ردپای متهم اصلی و طراح نقشه در یکی از زندان‌های کرج به‌دست آمد. عامل این کلاهبرداری از مدتی قبل به اتهام قتل عمدی در زندان بود و باز هم فکر مجرمانه به سرش زده بود.
ماجرای پرونده جنایت به یک سال قبل بازمی‌گشت. در آن زمان پسرجوان با همراه برادرش به مغازه گیم‌نت حوالی نواب تردد داشت اما در آنجا با مقتول که او هم برای انجام بازی‌های رایانه‌ای به گیم‌نت رفته بود درگیر شد. دعوای آنها بر سر بازی بود که پایان خوشی نداشت. متهم به قتل که از مقتول کینه به دل گرفته بود، با او در خیابان درگیر شده و دست به جنایت زد. او خیلی زود دستگیر شد و درخصوص انگیزه‌اش گفت که مقتول به او و برادرش اجازه بازی نداده و همین مسئله باعث درگیری آنها شده است. به همین دلیل برای انتقام‌جویی، او را در خیابان به قتل رسانده است. تحقیقات در پرونده جنایت تکمیل شده و متهم با دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران روانه زندان شد. هنوز پرونده به مرحله محاکمه نرسیده بود که متهم در زندان کلاهبرداری‌هایش را شروع کرد و باعث شد اتهامی دیگر به پرونده‌اش اضافه شود.
با افشای این حقیقت، متهم به قتل به اداره آگاهی تهران انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت. وی گفت: پیش از اینکه دستانم به جنایت آلوده شود، یکی دو بار با این شگرد یعنی برنده شدن در مسابقات تلویزیونی دست به کلاهبرداری زده بودم تا اینکه مدتی بعد به اتهام قتل دستگیر شدم و به زندان افتادم.
وی ادامه داد: اولیای دم درخواست قصاصم را کرده بودند و من هرشب کابوس چوبه دار می‌دیدم. یکی از آرزوهایم این بود که بشنوم اولیای دم رضایت داده‌اند اما باید هرطور شده پول دیه را جور می‌کردم تا شاید آنها راضی می‌شدند. اما پولی در بساط نداشتم و یک سالی می‌شد زندانی بودم. به همین دلیل نقشه کلاهبرداری در زندان را کشیدم.
وی ادامه داد: موفق شدم در زندان یک گوشی موبایل گیر بیاورم اما پنهانی بود و نگهبانان زندان خبر نداشتند. با گوشی به‌صورت اتفاقی شماره می‌گرفتم و با چرب‌زبانی طعمه‌ام را پای دستگاه خودپرداز می‌کشاندم. می‌خواستم پول دیه را جور کنم تا هرچه زودتر از کابوس مرگ فاصله بگیرم و به زندگی برگردم اما در نهایت دستم رو شد.
متهم پس از اعتراف به کلاهبرداری با قرار قانونی در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی شاکیان و همدستان احتمالی وی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید