• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10481
+
-

97؛ سال معرفی همدان به جهان

امیر خجسته| نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی: 


همدان هرگز صرفا با گرفتن عناوینی چون پایتخت تاریخ و تمدن، دارالمجاهدین، کلان‌شهر توسعه نمی‌یابد، بلکه با همت و تلاش مسئولان، مردم و دست‌اندرکاران می‌تواند این مسیر را طی کند. به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس از همان ابتدای فعالیتم با همراهی شوراهای مشورتی به این نتیجه رسیدم که راه توسعه همدان پیگیری زیرساخت‌های توسعه شامل راه‌های سهل‌الوصول دستیابی به سراسر کشور است و این راه‌ها شامل بین‌المللی کردن فرودگاه، احداث آزادراه به انضمام کنارگذرهای آن و تحقق آرزوی دیرینه مردم یعنی شنیدن صدای سوت قطار است. 
تا قبل از انتخاب من به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس همگان بر این اصرار داشتند که نماینده‌ای می‌خواهند که اولا نمایندگان استان را با هم متحد سازد و مجمع نمایندگان را تشکیل دهد و دوم این که دائم در مرکز و مجلس نباشد بلکه به حوزه خود سرکشی کند و بین مردم باشد؛ سوم در مجلس فقط وظیفه خود را قانونگذاری نداند بلکه در بخش نظارت به اجرا نیز فعال باشد. اما متاسفانه بلافاصله پس از ورود به بحث نظارت و اجرا عده‌ای مدام وظایف قانونی نماینده را یادآور می‌شدند اما چون برای این جانب اهداف کلان مشخص شده بود، در کنار امور دیگر، به نتیجه رساندن این موضوع‌ها و سپس بحث ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در جهان‌آباد، تغییر مدل سوخت نیروگاه حرارتی مفتح و موضوع کمبود آب را در فهرست پیگیری‌ها قرار دادم. 

اینک فرودگاه مایه آبروی همدان است. در حال حاضر مسئولان پیگیر خرید هواپیما یا دفتر هواپیمایی و اعزام مسافر به اقصی نقاط جهان هستند، آزادراه همدان- ساوه به نتیجه رسیده و کنارگذرهای آن در دست احداث است و راه‌آهن همدان نیز راه‌اندازی شده است. 
سال 97 دو ویژگی دارد؛ نخست همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال سال 2018 انتخاب شده و دوم امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است. از امسال باید تلاش کنیم همدان به جهانیان معرفی شود و ظرفیت‌های گردشگری آن با تکمیل زیرساخت‌ها روز به روز راه شکوفایی را طی کند و این امر شدنی است. همدان با زیرساخت‌های خود و با جاذبه‌های گردشگری فراوان با طبیعت بکر و مناظر دیدنی، با احداث پل‌ها و پیاده‌راه‌ها و با معرفی غار علیصدر، موزه‌های تاریخ طبیعی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی می‌تواند گوی رقابت را نه تنها از شهرهای پرگردشگر در هر کجای جهان برباید.

این خبر را به اشتراک بگذارید