• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104736
+
-

هفته24، لیگ ضعفا!

همه مدعیان مساوی کردند و پرسپولیس اگر هفته آینده فولاد را ببرد قهرمان لیگ است

هفته24، لیگ ضعفا!

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران که شنبه با برگزاری 5 بازی ادامه پیدا کرد حاوی نکات جالب و اتفاقات مهمی بود. در این هفته بازی فولاد و نفت مسجدسلیمان به‌دلیل بیماری بازیکنان فولاد لغو شد اما به‌جز فولاد بقیه مدعیان نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه به میدان رفتند و همگی با نتیجه تساوی متوقف شدند. با این نتایج پرسپولیس در آستانه قطعی کردن قهرمانی خود قرار گرفت و سپاهان با وجود توقف خانگی از رتبه دوم جدول تکان نخورد.

  استقلال - تراکتور؛ کشف داروی کرونا
به‌شکل عجیبی اغلب بازیکنان کرونایی استقلال بهبود پیدا کردند و این تیم با ترکیبی مقابل تراکتور قرار گرفت که حتی از ترکیب بازی مقابل سایپا هم کامل‌تر بود. شیخ دیاباته هم بعد از مدت‌ها به میدان برگشت تا قدرت استقلال در خط حمله بیشتر شود. با تکیه بر همین قدرت استقلال 14شوت به سمت دروازه تراکتور زد و تراکتوری‌ها فقط 6 بار موقعیت شوت‌زنی پیدا کردند. اما در تعداد شوت‌های در چارچوب، 2 تیم به تساوی یک-یک رسیدند. در مجموع استقلال خطرهای بیشتری روی دروازه حریفش خلق کرد و تراکتور تقریبا هیچ آزاری به دروازه سیدحسین حسینی نرساند. با این تساوی استقلال از 12بازی خانگی به 24امتیاز رسید و از تراکتور که صدرنشین جدول بازی‌های خانگی است دورتر شد. تساوی بدون گل مقابل تراکتور البته یک دستاورد دیگر هم برای فرهاد مجیدی داشت. این نخستین کلین‌شیت استقلال در دوران مربیگری مجیدی بود و بالاخره تیم او توانست در یک 90دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارد.

   سپاهان - پارس‌جنوبی؛ باز هم یک-یک
پارس‌جنوبی قعرنشین امسال به شکل عجیبی برای سپاهان دردسرساز شده و امتیازات مهمی را از این تیم گرفته است. در دور رفت و در هفته نهم پارس‌جنوبی نخستین تیمی بود که به سپاهان گل زد و بالاخره بعد از 765دقیقه تسخیرناپذیری در این فصل، دروازه پیام نیازمند را باز کرد. آن مسابقه با تساوی یک-یک به پایان رسید. روز شنبه بازی برگشت 2 تیم با حملات منسجم سپاهان دنبال می‌شد و به‌نظر می‌رسید تیم قلعه‌نویی این بار انتقام سختی از حریف خواهد گرفت. اما به‌جز شوت حسینی هیچ‌کدام از موقعیت‌های سپاهان -حتی پنالتی محمد کریمی- گل نشد و بالاخره در دقایق پایانی روی یک اشتباه از مدافع سپاهان گل مساوی به ثمر رسید. سپاهان این فصل 5پنالتی به‌دست آورده که 3ضربه را از دست داده است. اگر فوتبال 45دقیقه بود و فقط نتایج نیمه اول بازی‌ها محاسبه می‌شد سپاهان الان با 4 امتیاز برتری نسبت به پرسپولیس صدرنشین لیگ بود.
   شهرخودرو - سایپا؛ شورش در دقیقه97
سومین تساوی متوالی سایپا مقابل سومین تیم مدعی بالای جدول در مشهد رقم خورد. تیم جوان ابراهیم صادقی بعد از متوقف کردن استقلال و سپاهان، از شهرخودرو هم شکست نخورد و در دقیقه97 از شکست مقابل این تیم گریخت. این دیرهنگام‌ترین گلی بود که شهرخودرو در تاریخ بازی‌هایش در لیگ‌برتر دریافت کرد و همین گل دیرهنگام رتبه دوم را از چنگ مشهدی‌ها درآورد. شهرخودرو 60 به 40مالک توپ بود، تقریبا 2برابر سایپا پاس داد و در دقت پاس هم 80 بر 64 نسبت به حریفش برتری داشت. اما در کمال تعجب سایپا موقعیت‌های خطرناک‌تری داشت و در تعداد شوت‌ها نسبت به میزبانش برتری 13-9 داشت.

   نفت آبادان - نساجی؛ میلاد به صدر رسید
سیزدهمین امتیاز خارج از خانه نساجی که این تیم را در جدول بازی‌های خارج از خانه در نیمه بالایی جدول قرار می‌دهد. تیم قائمشهری که با آمدن محمود فکری قدرتمندتر هم شده توانایی خوبی در متوقف کردن میزبان‌هایش دارد. بعد از 2 برد در تبریز، این بار آنها در آبادان گل اول بازی را خوردند و بعد از 316دقیقه دروازه‌شان باز شد. اما قبل از پایان نیمه اول گل تساوی را زدند و 27امتیازی شدند. نفت آبادان که در نیم‌فصل دوم اصلا نتیجه مساوی نداشت بعد از 8 بازی بالاخره به یک تساوی رسید. گل این تیم هم روی پاس میلاد جهانی زده شد تا جهانی با 7پاس گل بالاتر از مهدی قائدی صدرنشین جدول گل‌سازهای لیگ باشد.

   پیکان - گل‌گهر؛ علائم حیاتی در تیم عبدالله
عبدالله ویسی فینال قعرجدولی‌ها را به‌راحتی از گل‌گهر برد و با 2برد متوالی از قعر جدول فرار کرد. نادر محمدی که هفته گذشته با پرتاب‌های اوت بلندش همه را شگفت‌زده کرده بود این بار گل زد تا پدیده جدید پیکان در لیگ باشد. در آن سوی میدان گل‌گهر که پیش از تعطیلات کرونا اوج گرفته بود و 6 بازی متوالی را بدون شکست پشت‌سر گذاشت، بعد از تعطیلات فقط شکست خورده و حتی یک امتیاز هم دشت نکرده است. به‌احتمال فراوان با این نتایج مسئولان گل‌گهر یک‌بار دیگر به فکر تغییر سرمربی خواهند افتاد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید