• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104632
+
-

شهر فرنگ

  ممنوعیت آتش‌بازی
بعد از چند مورد انفجار و آتش‌سوزی در استان ساکاریا ترکیه چند تن از شهرداران تصمیم گرفتند استفاده از وسایل آتش‌بازی را در مراسم‌های عمومی و رسمی ممنوع کنند. به‌گزارش دیلی‌صباح، شهردار ادیرنه در مرز شمال غربی کشور ترکیه اعلام کرد: ما به محیط‌زیست احترام می‌گذاریم و از این پس استفاده از آتش‌بازی را در مراسم‌ها ممنوع می‌کنیم. از دیگر شهرداران هم می‌خواهم که به ما بپیوندند.
بعد از انتشار پیام رجب گورکان، شهرداران شهر‌های ازمیر، استانبول، بشیکتاش و چند شهر دیگر هم این محدودیت را اعمال کردند و برخی از آنها به‌دنبال ممنوعیت کامل آتش‌بازی هستند.
ترکیه در یک هفته با 2 انفجار بزرگ مرتبط با مواد آتش‌زا روبه‌رو شده است. در یک مورد کارخانه ساخت وسایل آتش‌بازی دچار حادثه شد و پس از آن کسانی که می‌خواستند از مواد محترقه باقیمانده برای معدنکاری استفاده کنند هم دچار سانحه شدند. این 2اتفاق مجموعا نزدیک به 7نفر کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت.

  2هفته مرخصی اجباری
شهردار شهر همیلتون در آمریکا برای هریک از کارکنان شهرداری که به مناطق آلوده به ویروس کرونا سفر کرده باشند 2هفته مرخصی اجباری تعیین کرد. به گزارش سایت تورنتونین، از چند‌ماه گذشته برای برخی از کارکنان شهرداری که احتمال می‌رفت در سفر به مناطقی مانند تگزاس و فلوریدا در معرض ویروس کووید-19 قرار گرفته‌اند، قرنطینه خانگی پیش‌بینی شده بود اما دستور شهردار این کار را اجباری کرد. کارکنان در این مدت از برخی مزایای کاری محروم می‌شوند اما شهرداری این مرخصی اجباری را برای جلوگیری از انتقال بیماری ضروری اعلام کرده است.
آمریکا به‌عنوان یکی از آلوده‌ترین کشور‌های جهان به بیماری کرونا شناخته شده است.

  وضعیت اضطراری آب و هوا
مدیریت شهری استراسبورگ فرانسه مهم‌ترین برنامه کاری خود را رسیدگی به «وضعیت اضطراری آب و هوا» اعلام کرد. به گزارش سایت میر، ژانت بارسگیان، شهردار جدید این شهر که به‌عنوان مرکز قانونگذاری اتحادیه اروپا شناخته می‌شود، براین موضوع تاکید دارد.2سال قبل لندن و بعد از آن پاریس و بارسلونا این سیاست را اعلام کرده بودند. اعلام وضعیت اضطراری آب و هوا به این معنی است که در سال‌های بعد همه برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری با توجه به بحران محیط‌زیستی طراحی و اجرا می‌شوند. اگر چه یک شهر نمی‌تواند بر محیط‌زیست جهانی تأثیر‌گذار باشد اما اتحادیه اروپا امیدوار است در آینده مجموعه‌ای از شهر‌ها در این زمینه با یکدیگر متحد شوند. استراسبورگ به همراه لیل در فرانسه و لاخت در فنلاند جزو نامزد‌های «پایتخت‌های سبز اروپا» قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :