• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10436
+
-

خبرهای‌کوتاه | بورس و بانک

    فروش اوراق سلف ۱۰۰۰میلیارد ریالی در بورس کالا


عرضه اوراق سلف موازی استاندارد یک هزار میلیارد ریالی پتروشیمی ایلام در بورس کالای ایران با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه و با موفقیت انجام شد. به گزارش همشهری، دیروز عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی‌اتیلن شرکت پتروشیمی ایلام برای تأمین سرمایه در گردش انجام شد. در این عرضه ۱۷ میلیون و ۹۹۲ هزار اوراق سلف با قیمت ۵۵ هزار و ۵۸۰ ریال به ازای هر قرارداد یک کیلوگرمی، به فروش رفت. بازده سالانه اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹درصد خواهد بود.

 

 

    واریز سود سهام عدالت کارمندان به سال آینده موکول شد


سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: واریز سود سهام عدالت کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی به سال آینده موکول شد. سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، اعلام کرد: از آنجا که سود سهام عدالت یک گروه باقی مانده از شرکت‌های موجود در سبد سهام هنوز محقق نشده سود این افراد در سال آینده واریز خواهد شد.

 

 

    50درصد سهام رینگ‌سازی‌ مشهد معامله شد


بلوک ۵۰.۲ درصدی رینگ‌سازی‌ مشهد در جریان مبادلات دیروز بورس تهران فروخته شد. به گزارش بورس‌پرس، برخلاف شایعه‌های منتشر شده، خریدار این بلوک سهام از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو نیست. گفته می‌شود سهام رینگ مشهد را یک شرکت خصوصی قطعه‌ساز خریده است. به این ترتیب، شرکت‌های قطعات اتومبیل ایران و گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو از ترکیب سهامداری شرکت رینگ‌سازی‌ مشهد خارج شدند.

 

 

    امروز؛ عرضه سهام 2شرکت بیمه


امروز در آخرین روز کاری سال سازمان خصوصی‌سازی‌ ۱۸.۸ درصد از سهام بیمه آسیا و ۱۱.۴ درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین را در بازار سهام عرضه می‌کند. به گزارش همشهری، در جریان این عرضه‌ها ۴۳۳ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۴۲ سهم دولت در شرکت بیمه آسیا واگذار خواهد شد. قیمت پایه هر سهم بیمه آسیا ۱۹۲ تومان تعیین شده است. علاوه بر این امروز سازمان خصوصی‌سازی بلوک ۱۱.۴ درصدی شرکت بیمه اتکایی امین را هم در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد کرد. قیمت پایه هر سهم بیمه اتکایی امین ۱۴۳۲ ریال تعیین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید