• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 15 تیر 1399
کد مطلب : 104079
+
-

اخطار به رژیم صهیونیستی

امنیتی
اخطار به رژیم صهیونیستی

بامداد پنجشنبه ۱۲تیرماه حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی‌روشن(نطنز) اتفاق افتاد که هنوز ابعاد آن مشخص نشده است، با این حال، اصلی‌ترین گمانه دست‌داشتن سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این حادثه است.
بنا بر اعلام سازمان انرژی اتمی ایران، در جریان حادثه در سایت نطنز کسی آسیب ندیده است. از سوی دیگر سخنگوی شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کرده بود که علت دقیق حادثه مشخص شده اما به دلایل امنیتی بعدا اعلام خواهد شد.
در همین راستا نورنیوز، سایت نزدیک به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، تحلیلی منتشر کرد که گمانه دست‌داشتن رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز را بیش از پیش تقویت می‌کند.
در این تحلیل با اشاره به وظیفه جهانی برای صیانت از امنیت تاسیسات هسته‌ای، آمده است: اگرچه مسئولان و مراجع رسمی رژیم صهیونیستی از ابتدای این حادثه با اتخاذ سیاست سکوت سعی کردند که موضع فعالی درخصوص این حادثه نگیرند، اما به‌صورت طبیعی فضاسازی رسانه‌هایی که بخش زیادی از آنها نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با این رژیم مرتبط هستند، تبعاتی را متوجه رژیم اسرائیل خواهد کرد. در این تحلیل هشدار داده شده که حساسیت و اهمیت این موضوع زمانی هویدا می‌شود که مسئله هسته‌ای‌بودن رژیم صهیونیستی و آسیب‌پذیری‌های اثبات‌شده اسرائیل در برابر واکنش‌های متقابل مورد توجه و دقت قرار بگیرد.
نور‌نیوز با اشاره به عواقب عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران، نوشته است: شاید به‌کارگیری ابزارهای رسانه‌ای برای قدرتمند نشان‌دادن رژیمی که با مشکلات سیاسی، امنیتی و اجتماعی شکننده در داخل و بحران مشروعیت و مقبولیت در جامعه جهانی روبه‌روست، بتواند منافع کوتاه‌مدتی را برای عبور سردمداران آن به‌دنبال داشته باشد اما عبور از هنجارهای پذیرفته‌شده جهانی و مفهوم‌سازی‌ و تولید ادبیات در موضوع ضربه‌زدن به مراکز هسته‌ای قطعا می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای صلح و امنیت بین‌المللی به‌دنبال داشته باشد. در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز با اشاره به اینکه در حال رصد گزارش‌های مربوطه است، این حادثه را یک یادآوری به ایران برای آنچه اولویت بخشیدن به برنامه انحرافی هسته‌ای به جای رفع نیازهای مردم می‌خواند، دانست. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم جمعه در بیانیه‌ای درخصوص حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز اعلام کرد که آژانس تأیید می‌کند که در محل وقوع آتش‌سوزی در سایت هسته‌ای نطنز هیچ‌گونه ماده هسته‌ای وجود نداشته ‌و هیچ‌یک از بازرسان پادمانی آژانس در محل حضور نداشته‌اند.
آژانس خاطرنشان کرده است که فعالیت‌های نظارتی بازرسان پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سایت هسته‌ای نطنز همچون گذشته ادامه خواهد یافت و حادثه اخیر تأثیری بر مأموریت آنها نخواهد داشت. یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، خبر داده که با توجه به حادثه در سایت هسته‌ای نطنز، کمیسیون امنیت ملی در جلسه یکشنبه موضوع اعزام تیمی برای بازدید از وضعیت این سایت را مورد بررسی قرار داده و تصمیم‌گیری خواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید