• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 11 تیر 1399
کد مطلب : 103867
+
-

لیگ تعطیل نشد، استقلال تعطیل شد

فولاد جای استقلال را در جمع مدعیان گرفت و این مهم‌ترین اتفاق در آغاز مجدد لیگ بود

لیگ تعطیل نشد، استقلال تعطیل شد

هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ‌برتر در حالی به پایان رسید که از جمع تیم‌های بالای جدول تراکتور و استقلال موفق به پیروزی نشدند تا از جمع 4تیم برتر کنار بروند. در جمع ته‌جدولی‌ها اما تغییر چندانی رخ نداد و فقط سایپا از گل‌گهر سبقت گرفت. این نخستین هفته مسابقات بعد از خروج فوتبال از قرنطینه 117روزه بود که شرایط جدید تیم‌ها و فرم آمادگی آنها را تا حدود زیادی نشان داد. نکاتی از این 8بازی و بررسی شرایط تیم‌ها پیش روی شماست.

  11بازی، 31امتیاز
پرسپولیس با همان فرمی که لیگ را ترک کرده بود به میدان برگشت. صدرنشین با برتری 3-1مقابل قعرنشین به رکورد 10پیروزی و یک مساوی در 11بازی اخیرش رسید. سرخپوشان 7بازی خارج از خانه قبلی را بدون گل خورده پیروز شده بودند اما در آخرین دقیقه بازی با پیکان روی سهل‌انگاری بیرانوند گل خوردند تا دروازه‌شان پس از 717دقیقه در یک بازی خارج از خانه باز شود. پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه صاحب رکورد خیره‌کننده 27امتیاز از 11بازی است. امتیازی که دیگر تیم‌ها حتی در بازی‌های خانگی هم به‌دست نیاورده‌اند! در این بازی پیکان هم دوازدهمین بازی متوالی خود را بدون پیروزی پشت سر گذاشت و هیچ نشانه‌ای از تیمی که می‌خواهد در لیگ بماند بروز نداد.

 اولین برد سپاهان بعد از 3هفته
وقتی لیگ تعطیل می‌شد گل‌گهر شرایط بهتری نسبت به سپاهان داشت. امتیازات دو تیم در 6بازی آخر خود برتری 12-6گل‌گهر را نشان می‌داد. یعنی مجید جلالی طی 6بازی اخیرش دوبرابر قلعه‌نویی امتیاز گرفته بود. اما در بازگشت دوباره به لیگ سپاهان آماده‌تر نشان داد و گل‌گهر که شاکری گلزن را هم روی نیمکت نشانده بود حتی یک ضربه به چارچوب دروازه سپاهان نزد. ستاره این بازی باز هم محمد محبی بود که از متریکا نمره7.99 گرفت.

 رونمایی از مدعی جدید
نوار پیروزی‌های فولاد باز هم پاره نشد و این تیم با کسب پنجمین برد متوالی برای نخستین بار در این فصل به جمع 3تیم برتر لیگ رسید. تیم نکونام پیش از تعطیل شدن لیگ 3بازی آخرش را برده بود و بعد از شروع دوباره لیگ هم هر دو بازی‌اش را برده است. پنجمین برد فولاد با سومین باخت متوالی ماشین‌سازی توأم شد تا تیم دوم زنوزی به دومین تیم ضعیف دور برگشت تبدیل شود. در جدول نیم‌فصل دوم ماشین‌سازی‌ از پایین رتبه دوم را دارد و فولاد از بالا! فولاد هفته آینده با نساجی بازی دارد که سومین تیم این جدول است.

  نمودار سینوسی شهرخودرو
جالب‌ترین اظهارنظر هفته متعلق به مدیرعامل شهرخودرو بود که وقتی تیمش با یک بازی بیشتر موقتا در رتبه دوم قرار گرفت بلافاصله مصاحبه کرد و گفت: «با اینکه ما دوم هستیم ولی باز هم با برگزاری لیگ مخالفم!» تیم او بعد از بردن ذوب‌آهن تقریبا 24ساعت در رتبه دوم بود و بلافاصله با پیروزی سپاهان و فولاد به رتبه چهارم افتاد. شهرخودرو 5هفته متوالی است که در خانه می‌برد و خارج از خانه می‌بازد. این تیم هفته آینده میهمان گل‌گهر سیرجان است.

  خروج استقلال از تاپ‌فور
تأثیر استراماچونی تا چند هفته بعداز رفتنش روی استقلال مانده بود اما بعد از تعطیلات طولانی به‌نظر می‌رسد عطر او کاملا از پیراهن استقلال پریده است. تیم فرهاد مجیدی بعد از 2 باخت متوالی، مقابل سایپا هم متوقف شد و تا رتبه پنجم جدول پایین رفت. استقلال با نتایجی که در نیم‌فصل دوم گرفته صاحب رتبه‌ای دورقمی در این نیم‌فصل است. این تیم بعد از رفتن استراماچونی هرگز کلین‌شیت نکرده و هرگز در خارج از خانه پیروز نشده است. آبی‌ها هفته آینده هم در زمین پارس‌جنوبی بازی دارند که در زمین خودش فقط به پرسپولیس باخته، آن هم با گل دقیقه95.اگر دو تیم در هفته‌های آینده هم مثل همین دوشنبه باشند استقلال از آسیا بازمی‌ماند و سایپا مدعی جدی سقوط می‌شود.

  انصراف تراکتور از امتیازگیری
دومین برد متوالی نساجی در تبریز همه معادلات را به هم ریخت و بزرگ‌ترین شگفتی هفته را رقم زد. تراکتور که صدرنشین بازی‌های خانگی است در خانه‌اش فقط به استقلال استراماچونی باخته بود و این بار بعد از 6پیروزی متوالی در خانه به نساجی باخت. نساجی که خطرناک‌ترین ضدحملات این هفته را روی دروازه تراکتور می‌زد از 2بازی خارج از خانه اخیرش به اندازه 9بازی قبلی امتیاز گرفته و در 3بازی اخیرش هم گلی دریافت نکرده است. بازی هفته آینده این تیم با فولاد دیدنی خواهد بود.

  پیروزی نفت مقابل گاز
نفت آبادان بدون آقای گل خودش هم گلزن بود. آل‌کثیر 10گله در مقابل پارس‌جنوبی غایب بود اما برزیلی‌ها در هر نیمه یک گل به حریف زدند و پیروز شدند. پارس‌جنوبی با هومن افاضلی 4هفته متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشته بود اما بعد از بازگشت از تعطیلات دوباره به موقعیت شکست برگشت. پارس‌جنوبی هفته آینده میزبان استقلال است.

  تساوی پرتماشاگرهای بی‌تماشاگر
شاهین بوشهر که قبل از تعطیلات بردن را یاد گرفته بود با شیوع ویروس کرونا و رفتن سرمربی خارجی‌اش این عادت را از یاد برده است. شاهینی‌ها در خانه خودشان 2بار از نفت مسجدسلیمان عقب افتادند و به سختی به بازی برگشتند. نفت 3بازی اخیرش در خارج از خانه را باخته بود اما در بوشهر بالاخره این طلسم را شکست و صاحب امتیاز شد. تیم تارتار بعد از یک نیم‌فصل بدون شکست، در نیم‌فصل دوم 3بار باخته و فقط 6امتیاز گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید