• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 11 تیر 1399
کد مطلب : 103835
+
-

گفتند آپشن می‌خواهید در لیگ دوم شوید!

بیرانوند: می‌گویند این قراردادها حق شما نیست در باشگاه همه از هم بدشان می‌آید به‌خصوص از رسول‌پناه بین پرسپولیس و آنتورپ بلاتکلیف مانده‌ام رسول‌پناه امضای انصاری‌فرد را قبول ندارد

گفتند آپشن می‌خواهید در لیگ دوم شوید!

حمیدرضا علیپور 

پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان 50‌امتیازی شد و حالا با توجه به اختلاف 10‌امتیازی‌اش با تیم دوم جدول، فاصله‌ای تا قهرمانی در لیگ برتر ندارد. البته این تمام ماجرا نبوده و نیست؛ چراکه اتفاقات پس از پیروزی مقابل پیکان نشان می‌دهد بازیکنان پرسپولیس از شرایط مدیریتی حال‌حاضر باشگاه حسابی شاکی هستند. یکی از این بازیکنان هم کسی نیست جز علیرضا بیرانوند که گفته می‌شود قراردادش با آنتورپ آغاز شده و دیگر نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند. او در گفت‌و‌گو با همشهری صحبت‌های جالبی را در خصوص آخرین وضعیت خودش و باشگاه پرسپولیس مطرح کرده  است.

 از برد مقابل پیکان شروع کنیم. با برد به لیگ برگشتید.
این بازی برای ما خیلی حیثیتی بود. بعد از مدت‌ها به لیگ برگشته بودیم و باید هر‌طور شده، برنده از زمین بیرون می‌آمدیم. از این برد هم خوشحالم و هم ناراحت.
 چرا ناراحت؟
چون در یکی از بهترین روزهایمان به برد پرگلی رسیدیم اما هواداران در ورزشگاه نبودند که بتوانیم با آنها شادی کنیم.
 با این روند اگر قهرمان شوید، هواداران در جشن قهرمانی هم حضور نخواهند داشت.
تا پایان لیگ زمان زیادی باقی مانده و امیدوارم تا آن زمان شرایط به‌گونه‌ای شود که بتوانیم با هواداران قهرمانی را جشن بگیریم.
 در بازی پیکان یک پنالتی عجیب هم به حریف دادی.
واقعا خودم نفهمیدم چطور به بازیکن حریف برخورد کردم. در یک لحظه می‌خواستم از او رد شوم اما در زمان‌بندی اشتباه کردم و داور پنالتی گرفت.
 گفته می‌شود قراردادت هم با پرسپولیس تمام شده و بازی با پیکان آخرین حضور تو داخل چارچوب دروازه قرمز‌ها بوده است.
واقعا نمی‌دانم چه کار باید بکنم. از طرفی هنوز ویزای کارم صادر نشده و از طرف دیگر طبق قراردادم با آنتورپ نمی‌توانم برای پرسپولیس بازی کنم. واقعا خودم بین پرسپولیس و آنتورپ بلاتکلیف مانده‌ام.
 سراغ پست اینستاگرامی بازیکنان پرسپولیس برویم که نشان می‌دهد این تیم در داخل شرایط خوبی ندارد.
واقعیت این است که بچه‌ها هر‌چه تحمل کردند، نشد و حالا خیلی شاکی هستند. متاسفانه باید بگویم که در باشگاه همه با هم مشکل دارند. برای من خیلی جالب است که در باشگاه طرف در قسمت مالی کار می‌کند و وظیفه‌اش این است که فقط قرارداد‌ها را چک کند و پول بریزد، اما در کمال تعجب می‌آید گیر می‌دهد که چه کسی متمم را در قرارداد گذاشته است. هر کسی این متمم را گذاشته بی‌خود کرده و من باید بگویم چه کسی چقدر پول بگیرد و من این متمم را به شما نمی‌دهم. جالب اینجاست که به معاون حقوقی ما یعنی ایمان‌وردی نامه زده که تمام متمم بازیکنان را خط بزن!
 شاید این موضوع دلیل خاصی داشته است؟
واقعا در باشگاه پرسپولیس همه از همدیگر بدشان می‌آید و  هیات مدیره از مدیرعامل متنفر هستند.
 شما چطور متوجه این موضوع شدید؟
در هر صورت بچه‌ها این موضوع را فهمیده‌اند و هر بار که به باشگاه می‌رفتند، به آنها بی‌احترامی می‌شد. معاون مالی باشگاه به بعضی از بازیکنان گفته که متمم قرارداد حق شما نیست و به شما چیزی نمی‌دهیم‌.
 این موضوع در مورد خود تو هم صدق می‌کند؟
در قرارداد من آپشنی آمده که اگر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفتیم، 10‌درصد و اگر قهرمان لیگ و حذفی شدیم برای هر کدام 10‌درصد پاداش بگیرم. حالا آمده‌اند و به من می‌گویند پس از قهرمانی پاداش آسیا به تو نمی‌رسد. من گفتم که علم غیب نداشتم که قرار است این فصل هم قهرمان شویم. خنده‌دار اینجاست که به من و بازیکنان دیگر می‌گویند به شرطی بقیه آپشن‌هایتان را می‌گیرید که در لیگ دوم شوید. حتی به بازیکنان می‌گویند که در استوری اینستاگرام هم حق ندارید تبلیغ کنید.
 یعنی قرار است از قراردادت کسر شود؟
همین الان زیر بار قرارداد یک‌میلیارد و 500میلیونی نمی‌روند  که تازه همه می‌دانند انصاری‌فرد آن را امضا کرده بود، اما حالا رسول‌پناه به بازیکنان می‌گوید که ما امضای انصاری‌فرد را قبول نداریم!
 در این شرایط قصد اعتصاب و تحریم تمرینات را دارید؟
نه، نمی‌خواهیم تمرینات را تحریم کنیم اما باشگاه باید هر‌چه زودتر پاسخگوی مشکلات ما باشد تا اوضاع از این بدتر نشود.

روشنگری اینستاگرامی پرسپولیسی‌ها
پرسپولیسی‌ها روز گذشته با انتشار پستی مشترک در اینستاگرام‌هایشان از خجالت مدیران باشگاه درآمدند. در این پست که اکثر بازیکنان پرسپولیس روی صفحات شخصی خود منتشر کرده‌اند، آمده است: «پرسپولیس کبیر در آستانه قهرمانی دیگر است و راز این توفیق چیزی جز همدلی نیست. اما چه کردند متولیان این تاریخ‌ساز‌ترین باشگاه ایران؟ هیچ!!! هرکس به‌دنبال فایده‌ای است و هیچ‌کس پاسخگوی این وضعیت اسفبار نیست تا بدان جا که مسئول حسابرسی یا ذیحساب هم خود را در زمره مالکان تلقی نموده و مستبدانه در شرایط پرداخت حق بازیکنان اظهارنظر می‌کند! واضح است که شخص اول باشگاه قدرت تصمیم‌گیری ندارد و تحت‌تأثیر عده‌ای خاص اقداماتی خلاف منافع باشگاه انجام می‌دهد. دیگر مدیران نیز قطعا از شکست ایشان خرسند خواهند شد. عجب از این همه آشفتگی! پرسپولیس این روزها همانند گوشت قربانی شده و هر کس دنبال بردن تکه‌ای از آن است اما ما به پیمانی که با هواداران بسته‌ایم، پایبندیم ولی وای اگر مدیران برای بهره‌برداری و سودجویی بخواهند نفاق و گسستگی خود را به تیم سرایت دهند. دیگر کاری از دست بازیکنان و کادر فنی بر نخواهد آمد. امید است مسئولان ذیصلاح داد اعضای تیم را بستانند. هدف از انتشار این متن روشنگری بود که درصورت رخداد اتفاقی ناگوار، هواداران علت را بدانند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید