• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 5 تیر 1399
کد مطلب : 103343
+
-

چتر سینمای ایران در بازار مجازی کن

تمام فعالیت‌ها در بازار فروش فیلم کن برای نخستین‌بار به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مجازی انجام می‌شود

دریچه
چتر سینمای ایران در بازار مجازی کن


آرش نهاوندی ـ روزنامه‌نگار

بازار مجازی فیلم کن که از 22ژوئن (2تیر) آغاز شده، تا 26ژوئن (6تیر) با حضور بیش از 50کشور جهان برپا خواهد بود. به گزارش سایت جشنواره کن، تیری فرمو، مدیر این جشنواره، پیش از آغاز به‌کار بازار مجازی فیلم کن2020 در اظهاراتی گفته بود: هیچ‌کس نمی‌داند در نیمه دوم سال2020 چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا برگزاری رویدادهای مهم و بین‌المللی سینمایی در نیمه دوم سال میسر خواهد بود؟ آیا جشنواره فیلم کن را می‌توان در نیمه دوم سال برگزار کرد؟ به‌دلیل این ابهامات، مقامات جشنواره فیلم کن تصمیم گرفته‌اند، به‌عنوان راه‌حلی مناسب و جایگزین، بازار مجازی فیلم را راه‌اندازی کنند. این بازار با هدف حمایت از صنعت بین‌المللی فیلم و کمک به افرادی که در عرصه فیلمسازی‌ به‌طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند برپا شده است.

چتر سینمای ایران
سینمای ایران در بازار فیلم مجازی جشنواره کن به‌طور جدی با تشکیل چتر سینمای ایران حضور یافته است. در چتر سینمای ایران در کنار بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جشنواره جهانی فیلم فجر، 7مؤسسه و شرکت پخش شامل هنر و تجربه، الی ایمیج، هنر هفتم، پرشیا فیلم، ‌ای آی‌فیلم پرو، خانه فیلم و ایری ایماژ حضور دارند. «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری، «تی‌تی» از آیدا پناهنده، «من اینجا هستم» به کارگردانی عباس امینی، «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی، مستند «همراه با باد» ساخته مهدی شادی‌زاده و فیلم کوتاه تریشکو به کارگردانی شکیبا خالقی، آثاری هستند که از سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه خرید و فروش فیلم‌های سینمایی معرفی می‌شوند.

مهم‌ترین فیلم‌های خارجی در بازار کن
به گزارش ددلاین، در بازار مجازی کن2020، 55فیلم حضور دارند. فیلم‌های کارتونی نیز حضور پررنگی در این بازار دارند. فیلم «رستگاری» با بازی ویل اسمیت و فراری ساخته مایکل مان ازجمله پرسروصدا‌ترین فیلم‌هایی هستند که در لیست فروش بازار مجازی کن قرار دارند. فیلم مهیج و ترسناک «قندهار» اثر جرارد باتلر و فیلم آهنگر ساخته نیک جوناس، ازجمله فیلم‌های مهم ژانر مهیج و ترسناک هستند که در فهرست فیلم‌های مهم برای فروش در بازار مجازی کن، ثبت شده‌اند. «آرتور پادشاه» و فیلم «زمان مبارزه نهایین» (زمان آرماگدون) در ژانر ماجراجویانه نیز به‌احتمال زیاد مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت. فیلم «بدو خرگوش بدو» اثر الیزابت ماس نیز از آثاری است که تاکنون در بازار مجازی کن مورد توجه قرار گرفته است. تله پاریس، اسپنسر، سایه در ابر، تابستان85 و پگی جو نیز از دیگر فیلم‌های مطرحی هستند که نامشان برای فروش در بازار فیلم کن بر سر زبان‌ها افتاده است. در بازار مجازی کن نمایندگان جشنواره‌های بین‌المللی مهم فرصت خواهند یافت تا با دیدن فیلم‌های موجود در فهرست این بازار، نامزدهای سینمایی خود را برای سایر جشنواره‌های سال انتخاب کنند. تمام مسائل مرتبط با معرفی و خرید و فروش فیلم‌ها از طریق سامانه‌ای که به بازار مجازی کن اختصاص یافته، انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید