• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10325
+
-

مدرسه بسکتبال حدادی

مدرسه بسکتبال حدادی

عنایت حسینیان| حضور حامد حدادی در ترکیب تیم برگ برنده برابر هر حریفی است به خصوص حدادی در شرایط کنونی که آماده‌ترین روزهای ورزشی‌اش را سپری می‌کند و از هر نظر وضعیت مطلوبی دارد. ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا جمعه شب با پیراهن پتروشیمی یک قهرمانی دیگر به کارنامه‌اش اضافه کرد و کاپ قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را بالای سر برد. پتروشیمی در این تورنمنت توانست انتقامش از الریاضی لبنان را بگیرد و به‌عنوان تیم نخست منطقه سهمیه باشگاه‌های آسیا را کسب کند. حدادی در پایان این رقابت‌ها از برد برابر الریاضی لبنان، پیشنهاد شانفیل و رد آن و احتمال حضورش در لیگ این کشور در آینده صحبت کرد.
 پیروزی قاطع برابر الریاضی لبنان. برد با اختلاف 30‌امتیاز چطور ایجاد شد؟
ما از ابتدای تورنمنت کاملا آماده بودیم. برنامه لازم برای این مسابقه را داشتیم و تمرکزمان برای روی دفاع بود. به نظرم خیلی خوب کار کردیم و از شروع مسابقه با دفاع مناسب و کنترل مهره‌های اصلی حریف اجازه کسب امتیاز به الریاضی ندادیم و در طرف مقابل فرصت حمله ایجاد کردیم و امتیاز گرفتیم. در ضدحمله ها موفق بودیم و توانستیم در کوارتر اول فاصله امتیازی خوبی به‌دست بیاوریم. در کوارتر‌های دوم، سوم و چهارم هم کاملا مسابقه را مدیریت کردیم و با حفظ این اختلاف برنده شدیم. ما با دفاع خوبی که داشتیم الریاضی را غافلگیر کردیم. آنها می‌خواستند که به بازی برگردند اما اجازه ندادیم و در نهایت برنده شدیم.
  به محض اینکه وارد لبنان شدید صحبت از پیشنهاد شانفیل بود. آیا این پیشنهاد مطرح شد و جواب شما چه بود؟
بله این پیشنهاد بود اما من قبول نکردم چون در این مقطع زمانی نمی‌توانستم قرارداد ببندم.
  شنیده شد که فادی الخطیب (ستاره بسکتبال لبنان و بازیکن شانفیل) شخصا با شما تماس گرفته تا به این پیشنهاد جواب مثبت بدهید.
بله فادی به من زنگ زد و خیلی صحبت کردیم. به او توضیح دادم. گفتم که خیلی دوست دارم به او و تیمش کمک کنم اما اکنون شرایطش موجود نیست چون بعد از چند ماه فرصتی می‌خواهم تا در کنار خانواده‌ام باشم. لیگ چین به تازگی تمام شده، مسابقات ملی و سپس غرب آسیا را داشتم و فرصتی نبود تا در کنار خانواده باشم و اکنون می خواهم کمی در کنار آنها باشم. به فادی قول دادم که حتما در آینده به او و این تیم کمک خواهم کرد.
  بسکتبال لبنان به بازیکنان ایران از جمله شما علاقه‌مند است. پس این امکان وجود دارد که در آینده به لیگ این کشور بپیوندید؟
بله در آینده احتمال دارد این اتفاق بیفتد. شاید فصل آینده این اتفاق بیفتد. من لبنان را دوست دارم. کشور زیبایی است و بسکتبال قدرتمندی دارد. بازیکنان این کشور بسکتبال را به خوبی می فهمند و من هم دوست دارم در این کشور بازی کنم.
  تماشاگران لبنانی را چطور دیدید؟
تماشاگران خیلی خوبی به سالن می‌آیند که به خوبی بسکتبال را می‌فهمند و از تیمشان حمایت می‌کنند. لبنان هواداران فوق‌العاده‌ای دارد و من واقعا دوست دارم در آینده در این کشور بازی کنم. آنها بسکتبال را می‌فهمند، ورزش را دوست دارند و علاقه دارم که خیلی زود دوباره برابر آنها بازی کنم.
  با توجه به این مسابقه شرایط بسکتبال ایران در آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما برابر الریاضی با نتیجه خوبی برنده شدیم. دفاع فوق‌العاده‌ای داشتیم که اجازه نمی‌داد تیم امتیازآور الریاضی کاری انجام دهد اما قطعا ما هنوز نقاط ضعفی داریم که باید برطرف کنیم. اکنون استرالیا و نیوزلند به بسکتبال آسیا اضافه شده‌اند که خیلی قدرتمند هستند. چین و فیلیپین هم تیم‌های قدرتمندی دارند. باید خیلی تلاش کرد تا سطح بالا را حفظ کنیم و بهتر شویم.
  حضور استرالیا و نیوزلند در آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
قطعا برای بسکتبال آسیا مناسب است. باعث رشد قاره می‌شود. هرچقدر با تیم‌های قدرتمند بیشتر بازی کنیم بهتر می‌شویم و زمانی که وارد جام‌جهانی می‌شویم و با کشورهای دیگر رقابت می‌کنیم، قطعا تقابل برایمان ساده‌تر خواهد بود.
  مدرسه بسکتبال  شما در اهواز چه شرایطی دارد؟
اکنون 300-400 کودک هستند که در مدرسه بسکتبال حدادی تحت آموزش هستند اما خب مشکل سالن داریم. من تصمیم دارم که یک مدرسه بسکتبال در تهران بسازم که قطعا پیشرفته‌تر و مجهزتر خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید