• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 4 تیر 1399
کد مطلب : 103237
+
-

تب بالا، بدون سرفه

4 دلیل در اثبات اهمیت فوق‌العاده بازی فولاد و استقلال

بهروز رسایلی

امشب سرانجام انتظارها به پایان می‌رسد و مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری بازی عقب‌افتاده فولاد و استقلال در اهواز از سر گرفته می‌شود. نبرد این 2تیم در سال‌های اخیر معمولا جذاب و مهیج بوده و انتظار می‌رود این بار هم دوئل آنها برای بینندگان تلویزیونی رضایت‌بخش از آب دربیاید. در عین حال اما چند دلیل وجود دارد که باعث می‌شود نبرد امشب اهواز، حتی از شرایط معمول هم داغ‌تر و حساس‌تر باشد.
  پشت این بازی دقیقا 4‌ماه کش و قوس وجود داشته است؛ 4‌ماه بحث و جدل بر سر اینکه مسابقات باید برگزار شود یا نه، امشب به پایان می‌رسد. بازی فولاد و استقلال حکم خط‌شکن را دارد و مهم است که خوب و آبرومند برگزار شود. یک بخش داستان این است که بازیکنان و مربیان مسائل بهداشتی را به دقت رعایت کنند و نشان بدهند فوتبال «لولو» نیست. بخش دیگر هم ارائه یک بازی کیفی و سطح بالاست. این مدت زیاد گفته شد که لیگ بعد از این همه وقفه از حداقل کیفیت بی‌بهره خواهد بود. استقلال و فولاد اما این پتانسیل فنی را دارند که با ارائه یک نمایش جذاب، فرضیه مزبور را باطل کنند.
  3 امتیاز این بازی برای هر دو تیم از نان شب واجب‌تر است. فولاد با پیروزی در مسابقه امشب شهرخودرو را پشت سر می‌گذارد، با استقلال هم‌امتیاز می‌شود و آشکارتر از همیشه برای کسب سهمیه آسیایی خط و نشان می‌کشد. از سوی دیگر هم استقلال اگر این بازی را ببرد، گزاره پرتکرار «اختلاف 10امتیازی» پرسپولیس را باطل می‌کند و به 8امتیازی این تیم می‌رسد. خود این مسئله فشار روانی را روی سرخپوشان تشدید می‌کند. پرسپولیس روز یکشنبه با پیکان بازی دارد؛ تیمی که در این مدت 6 بازی دوستانه برگزار کرده و هیچ‌کدام را نباخته است. پس می‌بینید که برد استقلال چقدر می‌تواند برای آنها حائز اهمیت باشد.
  فولاد در بازی رفت مقابل استقلال با یک گل دقیقه نودی یک امتیاز ارزشمند گرفت و کام هواداران آبی را تلخ کرد. آن روزها تیم استراماچونی هنوز جانیفتاده بود؛ پس حالا فرهاد می‌تواند انتقام بگیرد و کاری بکند که از دست سرمربی ایتالیایی و محبوب استقلالی‌ها هم برنیامد.
   نکته آخر مربوط به سرمربیان 2 تیم می‌شود. روابط فرهاد مجیدی و جواد نکونام هرگز چندان گرم نبوده است و بعید به‌نظر می‌رسد حتی اگر از خودشان هم بپرسید، جوابی غیر از این بشنوید. به‌عنوان مثال، مجیدی قبلا گفته بود: «کسانی که فقط یک سال سابقه بازی در استقلال را دارند، دنبال نیمکت این تیم هستند.» بسیاری این جمله را طعنه فرهاد به نکونام دانستند، اما حتی بدون این قبیل کنایه‌ها هم معلوم است که جواد یک گزینه بالقوه برای هدایت آبی‌ها به شمار می‌رود. از نظر فنی -درست یا غلط- او را کپی ایرانی کارلوس کی‌روش می‌دانند و در دوران مربیگری هم فعلا بد نتیجه نگرفته است؛ بنابراین روشن است که خواباندن مچ نکونام تا چه اندازه می‌تواند برای مجیدی مهم و حیثیتی باشد. وقتی بحث بر سر محل برگزاری بازی بالا گرفته بود، فرهاد با یک جمله به همه دعواها پایان داد: «هر کجا فولاد بخواهد بازی می‌کنیم.» این یعنی استقلال از هر نظر آماده جنگ است؛ ادعایی که امشب محک خواهد خورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید