• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 4 تیر 1399
کد مطلب : 103236
+
-

به یاد آخرین قهرمانی استقلال

نکونام و مجیدی هرگز با هم روبه‌رو نشده‌اند و لیگ با نخستین تقابل آنها از سر گرفته می‌شود

به یاد آخرین قهرمانی استقلال

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ‌برتر با پیروزی مقابل همین تیمی به‌دست آمده که امشب حریف آبی‌هاست. اما این قهرمانی یک نکته جالب‌تر هم دارد. استقلالی‌ها حتما خیلی خوب یادشان هست که آخرین قهرمانی این تیم در لیگ ‌برتر سال92 و در پایان لیگ دوازدهم رقم خورد. در آن فصل استقلال قهرمانی‌اش را در هفته ماقبل‌آخر با پیروزی یک بر صفر مقابل فولاد و در شهر اهواز قطعی کرد. فرهاد مجیدی در دقیقه19 آن بازی یک پنالتی از حریف گرفت و جواد نکونام این پنالتی را تبدیل به گل قهرمانی استقلال کرد. دقیقا همین 2چهره امشب به‌عنوان سرمربی روی نیمکت‌های دو تیم می‌نشینند. این دو نفر -چه به‌عنوان بازیکن و چه در جایگاه مربی- هرگز در لیگ روبه‌روی هم قرار نگرفته‌اند اما 18بار در ترکیب استقلال همبازی بوده‌اند. در لیگ دوازدهم مجیدی 2بار برای استقلال پنالتی گرفت تا نکونام گل بزند و جواد هم یک‌بار به فرهاد پاس گل داد. اما حالا دیگر در رابطه میان این 2نفر خبری از آن دوستی‌ها و پاسکاری‌ها نیست. هر 2نفر برای 3امتیاز حساس این بازی نقشه کشیده‌اند. 3امتیازی که یا استقلال را به قهرمانی امیدوار می‌کند و یا فولاد را به کسب سهمیه آسیا.
  بهترین دفاع - بهترین حمله
جواد نکونام را شبیه‌ترین مربی ایرانی به کارلوس کی‌روش می‌دانند. با تاکتیک‌هایی دفاعی که به خوبی تیم را در زمین خودی جمع می‌کند و در موقع مناسب ضربه را به حریف وارد می‌کند. تیم نکونام در نیم‌فصل اول مهره‌های هجومی خوبی در اختیار نداشت و نتوانست در حمله هم به اندازه دفاع موفق باشد. اما در پنجره نقل ‌و انتقالاتی 
نیم ‌فصل فرشاد احمدزاده و پاتوسی را در اختیار گرفت تا بر این مشکل هم تا حدود زیادی غلبه کند. حالا تیم او -به شرط آنکه در تعطیلات از فرم خارج نشده باشد- به توازن خوبی در حمله و دفاع رسیده است. فولاد طی 9بازی قبلی‌اش در شهر اهواز فقط 2گل خورده و صاحب بهترین خط دفاعی لیگ در بازی‌های خانگی است. البته این نکته هم قابل توجه است که فولاد این 2گل را از نفت آبادان و پرسپولیس خورده و در هردو بازی شکست را پذیرفته است. استقلال هم بهترین خط حمله لیگ را در بازی‌های خارج از خانه داشته است. تقابل این دو در بازی امشب دیدنی خواهد بود.
آمار عجیب وقت‌های تلف‌شده
فولاد در تمام بازی‌هایی که گل اول را زده پیروز از میدان خارج شده چون خط دفاعی این تیم با اینکه هیچ ستاره صاحب‌نامی ندارد در دفاع از دروازه‌اش موفق نشان داده است بنابراین استقلالی‌ها باید از خوردن گل اول در این بازی بترسند و مراقب خط حمله فولاد باشند. اما اگر استقلال در طول 90دقیقه هم دروازه‌اش را بسته نگه دارد کار تمام‌نشده و آنها تازه به حساس‌ترین دقایق بازی رسیده‌اند. در لیگ جاری هیچ تیمی به اندازه فولاد بعد از دقیقه90گل نزده و هیچ تیمی هم به اندازه استقلال در این دقایق گل نخورده است. فولاد بعد از دقیقه90 به 4گل رسیده و هیچ گلی دریافت نکرده است. در عوض استقلال در این دقایق 5گل خورده و هیچ گلی نزده است. سرنوشت بازی رفت دو تیم هم در همین دقایق مشخص شد و فولاد توانست در وقت تلف‌شده گل مساوی را به استقلال بزند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید