• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 تیر 1399
کد مطلب : 103024
+
-

بحران پاپ کورن و ماسک

پوشیدن ماسک برای تماشاگران در سینماهای اروپا و آمریکا الزامی شد

سینما
بحران پاپ کورن و ماسک


آرش نهاوندی ـ روزنامه نگار

کمپانی‌های بزرگ مالک سینما نظیر ای‌ام‌سی، رگال و سینه مارک اعلام کرده‌اند که در زمان بازگشایی مجدد سالن‌های سینما پوشیدن ماسک برای تماشاگران الزامی خواهد بود.
ای‌ام‌سی یکی از مالکان عمده سالن‌های تئاتر پس از انتقادات گسترده در محافل بهداشتی اعلام کرد تماشاگرانی که در سراسر دنیا برای دیدن فیلم به سالن‌های سینما می‌روند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به‌صورت خود ماسک بزنند. دیگر کمپانی بزرگ مالک سالن‌های سینما در سراسر دنیا اعلام کرد که از تماشاگران حاضر در سالن‌های سینمایش درخواست خواهد کرد از ماسک استفاده کنند. درهای سالن‌های سینمای ای‌ام‌سی ‌ماه آینده به روی تماشاگران دوباره باز خواهد شد.
به‌گزارش ورایتی، پس از آنکه آدام آرون، مالک ای‌ام‌سی اعلام کرد پوشیدن ماسک می‌تواند اطمینان‌بخش باشد اما به‌دلیل اینکه در آمریکا اجباری نیست پوشیدن آن در سالن‌های سینما نیز اختیاری است، با موج گسترده‌ای از انتقادات مواجه شد. در نتیجه آدام آرون در گفت‌وگو با ورایتی اظهارات خود را اینچنین اصلاح کرد: ما نمی‌خواهیم وارد جنجال سیاسی شویم. ما تصور می‌کردیم اجباری کردن ماسک برای تماشاگرانی که این احساس را داشتند که پوشیدن ماسک ضروری نیست، می‌تواند اقدامی غیرسازنده باشد. ما بر این باور بودیم که بخش عمده‌ای از تماشاگرانی که در سالن‌های ای‌ام‌سی حضور می‌یابند، ماسک خواهند پوشید. خود من زمانی که بخواهم به یکی از سالن‌های ای‌ام‌سی بروم محض ایجاد یک الگو برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا ماسک به صورت خواهم زد.
سخنان اخیر آدام آرون همزمان با اعلام برنامه‌ای برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما از سوی ای‌ام‌سی، بیان شده است. درهای سالن‌های ای‌ام‌سی از ‌ماه مارس2020 (فروردین1399) پس از شیوع ویروس کرونا بسته شدند. سینماهای ای‌ام‌سی از‌ماه آینده بازگشایی خواهد شد.
کمپانی‌های رگال و سینه مارک از رقبای مطرح ای‌ام‌سی نیز اخیرا سیاست‌های خود را تغییر داده‌اند و پوشیدن ماسک برای تماشاگران حاضر در سالن‌های سینمای خود را الزامی کرده‌اند. کمپانی رگال در بیانیه‌ای که اخیرا صادر کرده اعلام کرده است که با به روز کردن سیاست‌های خود استفاده از ماسک برای کارکنان و میهمانان سالن‌های سینمای رگال الزامی خواهد بود. ماسک‌های یک‌بار مصرف نیز درصورت نیاز در سالن‌های سینما در اختیار تماشاگران قرار خواهد گرفت.
سیاست قبلی رگال در زمینه پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا نیز مشابه سیاست‌های قبلی اعلام شده از سوی کمپانی‌های ای‌ام‌سی و سینه مارک بود. سیاست قبلی این کمپانی‌ها مبنی بر این بود که در کشورهایی نظیر آمریکا که سیاست‌های بهداشتی در زمینه کرونا قدری منعطف‌تر بود، استفاده از ماسک در سالن‌های سینما اختیاری باشد و در کشورهای اروپایی به‌ویژه برخی از آنها که پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تری درباره کرونا اعمال می‌شود، استفاده از ماسک در سالن‌های سینما الزامی باشد. اما این کمپانی‌ها که با انتقاد محافل بهداشتی آمریکا روبه‌رو شده بودند، اخیرا با تغییر سیاست بهداشتی خویش اعلام کرده‌اند که در تمامی سالن‌های سینمایی خود در سراسر دنیا استفاده از ماسک الزامی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید