• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 102973
+
-

پیش‌بینی رئیس‌جمهور از حضور بلندمدت کرونا در کشور

سال تحصیلی مدارس از 15شهریور‌ماه آغاز می‌شود

دولت
سال تحصیلی مدارس از 15شهریور‌ماه آغاز می‌شود

رئیس‌جمهور در جلسه روز شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از تداوم حضور بلندمدت ویروس کرونا در کشور سخن گفت و مردم را به استمرار مراقبت‌ها دعوت کرد. او در عین حال از کاهش محدودیت‌ها در مقابله با این ویروس و بازگشایی زودهنگام مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید نیز خبر داد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با تأکید بر اینکه در روند مبارزه با بیماری کرونا، فعالیت آری اما تجمع و ترددهای غیرضروری نه، از همه مردم ایران خواست به‌خاطر ایران عزیز و پاسداری از دستاوردهای مبارزه با کرونا، با شکیبایی، به استقامت و استمرار مبارزه ادامه دهند و نگران و مضطرب نباشند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه براساس آنچه دانشمندان و متخصصان بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند نمی‌توان زمان خاصی را برای پایان این بیماری پیش‌بینی کرد، گفت: رفتار این ویروس در حال تغییر است و رفتار ثابتی ندارد و براساس نظر محققان این ویروس خودبه‌خود از بین نخواهد رفت، بنابراین ما باید خود را برای یک مقابله بلندمدت آماده کنیم.  رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع فاصله‌گذاری و دوری از تجمعات غیرضرور، گفت: رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک می‌تواند نقش بسیار اساسی در قطع زنجیره شیوع داشته باشد و یکی از مباحثی که داشتیم این بود که طرح استفاده اجباری از ماسک در نقاط مورد نظر تهیه و پس از بررسی در جلسات آینده برای تصویب ارائه شود.

بازگشایی زودهنگام مدارس و دانشگاه‌ها
روحانی درباره شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طبق مصوبه ستاد در سال جدید نیز گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، سال تحصیلی دانشگاه‌ها از 17شهریور 99، در 2بخش فضای مجازی و حقیقی آغاز خواهد شد.کلاس خلوت و خوابگاه خلوت به‌عنوان یک اصل در بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح است که براین اساس باید به دانشجویان اجازه داده شود تا بتوانند در دانشگاه محل زندگی خود، دروس را بگذرانند.همچنین سال تحصیلی مدارس و آموزش و پرورش نیز از 15شهریور آغاز می‌شود که البته به آموزش و پرورش اجازه داده شده به تناسب استان، منطقه و نیاز خود و اینکه دانش‌آموزان به‌صورت یک روز در میان در مدارس حاضر شوند، از ابتدای شهریور فعالیت آموزشی مدارس را در دو نوبت بازگشایی کرده و تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز در این راستا حذف خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید