• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 102916
+
-

آزادی اشتباهی قاتل سریالی از زندان

آزادی اشتباهی قاتل سریالی از زندان


مردم شهر دروری در جنوب غربی رومانی در شوک جنایتی هستند که چند روز پیش یک قاتل سریالی در این شهر رقم زد. آنچه باعث بهت ساکنان این شهر شده این است که این قاتل سریالی به تازگی و اشتباهی از زندان آزاد شده بود و مدتی پس از آزادی دست به این جنایت زد.
به‌گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های رومانی، چند روز پیش به‌دنبال آتش‌سوزی در خانه‌ای در شهر دروری در جنوب غرب رومانی، آتش‌نشانان راهی آنجا شدند. آنها پس از اطفای حریق، متوجه دختری 17ساله شدند که به‌شدت دچار سوختگی شده بود و او را به بیمارستان منتقل کردند. در زمان آتش‌سوزی، علاوه بر این دختر، برادر کوچک او و مادربزرگ وی نیز در خانه بودند که برادر کوچک‌تر موفق شده بود مادربزرگش را نجات دهد اما خودش نیز دچار مصدومیت شده بود. دختر 17ساله که در جریان این آتش‌سوزی دچار سوختگی 90درصدی شده بود در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و آتش‌نشانان پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام کردند که آتش‌سوزی عمدی بوده و مردی پس از ورود به این خانه، مقدار زیادی بنزین روی دختر 17ساله پاشیده و سپس او را به آتش‌ کشیده است.
با مشخص شدن این موضوع، مأموران پلیس برای شناسایی فرد آتش‌افروز وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند که دختر 17ساله مدتی قبل توسط مردی 45ساله هدف تجاوز قرار گرفته و پس از آن علیه این مرد شکایتی مطرح کرده بود که تحت رسیدگی بود. بنابراین احتمال داشت که عامل آتش‌سوزی همان مرد 45ساله باشد که برای انتقام‌جویی، دختر نوجوان را به آتش‌کشیده است. در این شرایط دستور بازداشت این مرد صادر شد و مأموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که او مدتی قبل از طریق شبکه‌های اجتماعی با دختر نوجوان آشنا شده و با او ارتباط برقرار کرده بود. با سرنخ‌هایی که از این مظنون به‌دست آمده بود، مأموران پلیس موفق شدند محل زندگی وی را شناسایی و او را دستگیر کنند اما پس از دستگیری وی بود که راز مهمی فاش شد. مأموران متوجه شدند که متهم دستگیر شده قاتلی سریالی است که در سال1994 به‌جرم قتل 5مرد در رومانی دستگیر شده و در دادگاه به تحمل 25سال حبس محکوم شده بود. او در زندان در حال تحمل دوران محکومیتش بود تا اینکه مدتی قبل سیستم قضایی رومانی دستورالعملی را صادر کرد که براساس آن 20هزار زندانی در زندان‌های کشور که جرایم کوچکی رقم زده و در زندان به سر می‌بردند، می‌توانستند از زندان آزاد شوند. این دستورالعمل با هدف خلوت شدن زندان‌های رومانی اجرا شده بود اما هنوز معلوم نبود که چطور نام قاتل سریالی نیز در فهرست زندانیانی قرار گرفته  که ‌توانستند از زندان آزاد شوند.
انتشار این خبر در رسانه‌ها، باعث بهت مردم رومانی و هراس آنها از آزادی 20هزار زندانی در این کشور شد. هر چند مسئولان زندان مدعی شده‌اند که نام این مرد اشتباهی در فهرست زندانیان آزاد شده قرار گرفته است اما به دستور دادستانی، رئیس و معاون زندان مورد نظر اخراج شدند و تحقیقات برای مشخص شدن علت آزادی قاتل سریالی از زندان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید