• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102784
+
-

نکته بازی

سلطان کشک‌شناسی
علی پروین رکورددار کسب جام در فوتبال ایران است و شاید هیچ‌کس در این زمینه به او نرسد، اما علی آقا نشان داده یک مهارت مهم دیگر هم دارد؛ کشک‌شناسی! سال‌ها پیش در یکی از پروژه‌های پروین‌زدایی وقتی به علی‌آقا پیشنهاد شد سرمربیگری را رها کند و به جایش مدیرفنی شود، جمله تاریخی «مدیر فنی یعنی کشک» را به زبان آورد که به یک ضرب‌المثل رایج در فوتبال ایران تبدیل شد. گذشت زمان هم نشان داد در این مورد حق با سلطان بوده و مدیرفنی یا کمیته فنی در فوتبال ایران تعابیر کاملا تشریفاتی هستند. الان هم علی آقا فرموده‌اند: «خصوصی‌سازی یعنی کشک» که به‌نظر می‌رسد در این مورد هم حق با ایشان بوده است. خصوصی‌سازی بدون کپی‌رایت و حق پخش تلویزیونی به چه درد می‌خورد؟ صاحبان غیردولتی باشگاه در این شرایط از کجا باید پول دربیاورند؟

البته اگر کرونایی‌ها تمام شوند
سازمان لیگ اعلام کرده حتی وجود 6 بازیکن کرونایی هم منجر به تعویق مسابقات تراکتور نمی‌شود و حداکثر بازی‌های این تیم عقب خواهد افتاد. این یعنی ممکن است مسابقات شروع شود، اما بازی‌های تراکتور تا زمان بهبود بازیکنان به تأخیر بیفتد. خب، البته ما برای همه مردم آرزوی سلامتی و برای همه مبتلایان آرزوی بهبودی داریم، اما از سازمان لیگ می‌پرسیم اگر تراکتور 2 هفته بعد دوباره اعلام کرد 6 بازیکن کرونایی دارد، تکلیف چیست؟ اگر یک‌ماه بعد دوباره همین اتفاق تکرار شد، چی؟ پایان نسبی کرونا در یک تیم مشروط بر این است که مدیران باشگاه واقعا علاقه داشته باشند این داستان سر و سامان بگیرد، نه اینکه به ادعای خودشان تمرین گروهی کامل نداشته باشند و بازی تدارکاتی هم برگزار نکنند، اما باز 6نفر، 6 نفر تست کرونای‌شان مثبت از آب دربیاید!

عجیب‌ترین بازی دوستانه دنیا!
شاید 6‌ماه پیش برگزاری بازی دوستانه بین پرسپولیس و شهرخودرو هیچ‌چیز عجیبی نبود، اما الان وقتی این خبر را می‌شنویم از چند جهت تعجب می‌کنیم. این بازی که قرارش برای اوایل هفته بعد گذاشته شده، در حقیقت نبرد مصرترین تیم برای برگزاری مسابقات و یکی از مشتاق‌ترین تیم‌ها برای لغو لیگ است؛ یعنی
 2 تیم با 2 ذهنیت کاملا متضاد با هم توافق کرده‌اند که بازی کنند. از این جالب‌تر آنکه مدیران شهرخودرو طی چند‌ماه گذشته رکورد مصاحبه علیه مدیران پرسپولیس را شکسته بودند. هر کجا را که باز می‌کردی مصاحبه حمیداوی بود با تیتر: «تقویم پرسپولیسی‌ها شنبه ندارد.» دلیل این مسئله هم تأخیر سرخپوشان در پرداخت مبلغ رضایتنامه یحیی گل‌محمدی بود؛ تأخیری که هنوز هم ادامه دارد و تازه پرسپولیسی‌ها این انتقال را شائبه‌دار توصیف کرده‌اند. آیا دوست نزدیک‌تری برای برگزاری بازی دوستانه پیدا نکردید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید